
U gradovima lani 39 vjenčanja i čak 398 razvoda više nego 2023. – evo kakva je situacija u Istri!
Brak u Hrvatskoj sve se češće doživljava kao institucija koja se mijenja pod utjecajem društvenih i ekonomskih okolnosti.
21:35Prije 1 min02.09.2025
S prvim naznakama lijepog vremena, kao svojevrsni vjesnici ljeta, na prometnim površinama, a i izvan njih, moguće je vidjeti bicikle, tricikle te različita vozila na električni pogon - električne romobile.
Po prvi se puta zakonski reguliralo sudjelovanje u prometu električnih romobila, električnih monocikli, segwaya i slično, koji se svrstavaju u posebnu kategoriju vozila – osobno prijevozno sredstvo.
Dodajmo još kako se osobna prijevozna sredstva ne smiju kretati autocestom, brzom cestom i cestom namijenjenom isključivo za promet motornih vozila, a kazna iznosi 'samo' 60 eura.
U Republici Hrvatskoj ove su godine dva vozača automobila smrtno stradala. 27 vozača zadobilo je teške, a 60 lake tjelesne ozljede.
U Istri se dogodilo 18 prometnih nesreća, od čega je 17 vozača romobila zadobilo lakše, a tri vozača teške tjelesne ozljede.
Policijski službenik za prometnu preventivu, Eduard Samac iz Službe prometne policije PU istarske, gostujući na Rovinj FM-u, otkrio je što bi vozači romobila trebali poštivati te kakve su kazne za kršenje propisa.
Gdje se smije, a gdje ne smije voziti električni romobil?
"Policijska uprava istarska podsjeća vozače električnih romobila da su se dužni kretati biciklističkom stazom.
Kada biciklistička staza ne postoji, trebaju se kretati nogostupom, površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa, pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.
Vozači romobila prilikom kretanja nogostupom i pješačkim zonama moraju voditi računa o sigurnosti pješaka, smanjiti brzinu prilikom nailaska na pješake te zvučnim znakom, koji je obavezan uređaj na romobilu, prethodno upozoriti pješake na svoj nailazak", rekao je Samac.
Roditelji trebaju biti svjesni da romobil nije igračka te da postoji dobna granica za vožnju električnim romobilom.
"Električnim romobilom ne smiju upravljati osobe mlađe od 14 godina. Vozači romobila moraju nositi zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje. Ako ne nose kacigu, predviđena kazna je 30 eura.
Vozači električnih romobila ne smiju koristiti slušalice u oba uha, jer to smanjuje njihovu mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja romobilom. Ako se koristi handsfree sustav, može biti u samo jednom uhu.
U slučaju kršenja ove obveze, propisana je novčana kazna od 30 eura. Također je važno naglasiti da romobilom ne smije upravljati osoba koja ima više od 0,5 promila alkohola u krvi, koja je pod utjecajem droga ili lijekova koji utječu na sposobnost vožnje", poručio je Samac.
Kako pravilno upravljati romobilom?
''Na električnom romobilu može se prevoziti samo osoba koja upravlja tim vozilom. Mora upravljati romobilom tako da ne smanjuje stabilnost vozila i ne ometa druge sudionike u prometu.
Ne smije skidati obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu.
Noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti vozači električnih romobila moraju biti označeni reflektirajućim prslukom ili odjećom s reflektirajućim oznakama. U uvjetima smanjene vidljivosti na romobilu mora biti upaljeno jedno bijelo svjetlo na prednjoj strani te jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani.
Ne ostavljajte romobile bez nadzora - platit ćete kaznu od 60 eura!
Vozač električnog romobila ne smije ostaviti romobil bez nadzora na prometnim površinama za kretanje vozila i p ješaka, već samo na posebno uređenim i označenim mjestima.
U slučaju nepoštivanja ovog propisa kazna iznosi 130 eura.
Pozivamo sudionike u prometu da radi svoje sigurnosti i sigurnosti drugih poštuju prometne propise", poručio je policijski službenik za prometnu preventivu, Eduard Samac iz Službe prometne policije PU istarske.
Svečano je otvorena Porečka podružnica Poliklinike Rotim, moderna zdravstvena ustanova koja će znatno unaprijediti dijagnostičke i terapijske kapacitete u Istri s fokusom na neurokirurgiju, neurologiju, ortopediju, urologiju i kliničku radiologiju.
16:30Prije 5 h02.09.2025
Za domaću ekipu zaigrali su Martina Belić, Davor Besedić, Zlatko Kuftić i Saša Stanković, a za goste Vesna Baša, Stojan Bjelajac, Borna Mostečak i Magdalena Sablić.
15:30Prije 6 h02.09.2025
U Osnovnoj školi dr. Mate Demarina, u Medulinu, započela je dvodnevna edukacija za 70-ak učitelja i stručnih suradnika osnovnih škola Istarske županije.
14:54Prije 6 h02.09.2025
Radna grupa je zaprimila niz prijava smrada koji mještani ovako opisuju: “prijavljujemo nesnosan kiseli smrad po truleži i fermentaciji sa ŽCGO Kaštijun, izaziva povraćanje i ne može se normalno disati. Umjesto da nedjeljnu ljetnu večer iskoristimo za šetnju po Banjolama, zatvoreni smo u kući...”
14:28Prije 7 h02.09.2025
Ove godine će 778 učenika svakodnevno putovati školskim linijama – 398 u nižim i 380 u višim razredima, dok 11 putuje vlakom, za što se traži rješenje u vidu autobusnog prijevoza.
14:14Prije 7 h02.09.2025
Poplavljene su ulice, podrumi, prizemni stanovi. U manje od sat vremena palo je 100 litara kiše po četvornom metru, a u periodu od dva sata zabilježeno je gotovo 2000 udara groma.
13:08Prije 8 h02.09.2025
Novigrad i Buje će pozvati građane da prijave prouzročenu štetu kako bi se ispitalo da li ima elemenata za proglašenjem elementarne nepogode.
12:33Prije 9 h02.09.2025
Na koordinaciji su razmotreni aktualni izazovi vatrogasnog sustava, ali i planovi za nadolazeće razdoblje, s posebnim naglaskom na organizaciju protupožarne sezone i uključivanje mladih u vatrogastvo kroz različita natjecanja i međunarodnu suradnju.
10:53Prije 10 h02.09.2025
Ostavite komentar