OD PLOVANIJE DO LABINA EuroVelo biciklističke rute u Istri

IstraIN

3 Rujan 2021 I 07:57

OD PLOVANIJE DO LABINA EuroVelo biciklističke rute u Istri

EuroVelo ili europska mreža biciklističkih ruta, projekt je ECF – Europske biciklističke federacije (European Cyclists’ Federation), nacionalnih i regionalnih partnera, a glavni mu je cilj povezati postojeće i planirane nacionalne i regionalne biciklističke rute u jedinstvenu europsku mrežu.

Rute su namijenjene putovanju biciklom, odnosno cikloturističkom odmoru, koje povezuju europske države. Najpopularnija od tih ruta, EuroVelo 6 spaja Atlantik i Crno more, a njezin najrazvijeniji dio, 340 km kroz Austriju od Passaua do Beča godišnje prođe više od 300 tisuća cikloturista.

Napravljeni koraci u razvoju destinacijskog cikloturizma u Istri, ali i u ostalim županijama, odlična su osnova na kojoj se može razviti cikloturizam na atraktivnoj ruti EuroVelo8 koja se proteže duž jadranske obale.

EuroVelo u Istarskoj županiji

Istarskoj županiji interes je kvalitetno razvijati i unaprjeđivati proizvod cikloturizma, te smo u skladu s time preuzeli i aktivnosti vezane za dvije EuroVelo rute koje prolaze Istrom, a to su  EuroVelo 8 ili Mediteranska ruta i EuroVelo 9 ili ruta Baltik - Adriatik.
Mediteranska biciklistička ruta (EV8) ukupne je duljine 5.888 km i prolazi kroz 11 europskih zemalja.

Oko 1.100 km rute prolazi Hrvatskom, od graničnog prijelaza Sečovlje – Plovanija u Istarskoj županiji do Dubrovačko-neretvanske županije i graničnog prijelaza Vitaljina - Njivice u Crnoj Gori, te obalom i otocima Jadranskog mora, ali i njegovim očuvanim i autentičnim zaleđem. U Istarskoj županiji cijelom dužinom prolazi zapadnom obalom od graničnog prijelaza Sečovlje - Plovanija do Pule i Labina.

slika1.jpg

Ruta Baltik - Adriatik ili Jantarna biciklistička ruta (EV9) ukupne je duljine oko 1.900 km i prolazi kroz 6 europskih zemalja. Počinje na obali Baltičkog mora, a prolazi Poljskom, Češkom, Austrijom, Slovenijom i Italijom, te završava u mediteranskom ozračju antičkog grada Pule na samom jugu istarskog poluotoka okruženog Jadranskim morem. Trasa EuroVelo 9 rute u Istarskoj županiji prolazi kroz unutrašnjost Istre, tzv. Zelenu Istru (granični prijelaz Plovanija-Buje-Grožnjan-Oprtalj-Livade-Buzet-Draguć-Pazin-Barban-Vodnjan-Pula).

U Istri 132 km glavne rute

U Istarskoj županiji je ukupno 132 km glavne rute, dvije alternativne dionice od 12 i 19 km, jedno skretanje s rute od 6 km te 32 točke interesa (atrakcije) s pripadajućim pristupnim pravcima.

Ključni pokazatelji EuroVelo 9 u Istri su da ruta vodi isključivo po javnim cestama od kojih je velika većina s niskim ili vrlo niskim intenzitetom motoriziranog prometa, ruta u potpunosti vodi po asfaltiranim površinama, a postoji nekoliko kratkih dionica s visokim intenzitetom motoriziranog prometa na kojima je potreban povećan oprez.

I dok je Mediteranska ruta definirana u okviru EU projekta Mecycletour prije nekoliko godina, tek nam predstoji da tu rutu kvalitetno obilježimo i unaprijedimo ponudu, a sve  prema Planu aktivnosti razvoja rute za Hrvatsku za razdoblje od 2018. – 2030. godine.

- Ruta Baltik - Adriatik kroz Istarsku županiju dogovorena je početkom ove godine, u suradnji Istarske županije i nacionalnih koordinatora za Eurovelo rute. Tako je nedavno napravljena evaluacija i optimiranje rute od strane licenciranih EuroVelo kontrolora, uzet je gpx zapis te je dan prijedlog za postavljanje signalizacije, kaže pročelnica za turizam Nada Prodan Mraković.

U sklopu evaluacije postojeće rute i ispitivanja mogućnosti za optimiranje i razvoj pregledano je šire područje oko početne trase rute EuroVelo 9. Ispitane su brojne mogućnosti za vođenjem rute alternativnim pravcima kako bi se predložila najbolja moguća ruta u ovom trenutku. Dodatno, ispitane su i mogućnosti vođenja rute po pravcima koji bi se mogli razviti u budućnosti.

Također, obzirom na postojanje Istra Bike&Bed sustava smještajnih objekata specijaliziranih za prihvat biciklista (cikloturista) i pripadajuće oznake kvalitete usluge te da je taj sustav promišljeno i kvalitetno povezan sa svim ostalim uslugama koje se za bicikliste pružaju u Istri (npr. servis, prodaja i/ili najam opreme, bike vodiči, prijevoz/transfer, sudjelovanje u tematiziranim događanjima i slično) lagana prednost je dana takvim objektima u odnosu na ostalu smještajnu ponudu destinacija na ruti, gdje god je to bilo moguće. 

Na ruti je evidentirano ukupno 85 smještajnih objekata u raznim vrstama i kategorijama smještaja. Od toga 34 objekta su nositelji oznake “Istra Bike & Bed”. 

Isto tako, na ruti su evidentirana 54 ugostiteljska objekta vrste: restoran, konoba, taverna, agroturizam, gostionica, pizzeria i grill, fast food, caffe bar i vinarija. 

- Ono što nas sljedeće čeka kako bi u potpunosti realizirali projekt rute EuroVelo9 je  izrada prometnog elaborata, postavljanje prometne signalizacije, izrada mrežne stranice te promocija. Uz navedeno, dan je i prijedlog za poboljšanje sigurnosti na opasnim raskrižjima te moguća poboljšanja i optimiranje rute, pojašnjava Prodan Mraković. Također, vrlo je važno da se kvalitetno povežemo s partnerima iz zemalja kojima prolazi ruta, dakle Poljskom, Češkom, Austrijom i Slovenijom. 

Ostavite komentar