Završava drugi tjedan da su djeca izvan svojih vrtićkih i jasličkih ustanova, u društvu svojih ukućana i uskraćeni dječjim parkovima i društvu najboljih prijatelja.
Njihova je rutina umnogome drukčija, a zapitkivanja česta.
Zašto ne mogu na ljuljačke? Zašto se ne mogu zagrliti s prijateljima? Kada idemo u vrtić? Zašto ne smijem dirati lice rukama? Zašto se ne mogu grliti s nonićima?
Zašto ne mogu imati veliku rođendansku zabavu s prijateljima? Pitanja ima na pretek i dok je starijoj djeci lakše objasniti, ali i njima samima shvatiti situaciju, malenima se ovo može učiniti apstraktno.
Razgovarali smo sa Sandrom Orbanić, ravnateljicom rovinjskog Dječjeg vrtića Neven koja je, na temelju svojeg tridesetogodišnjeg iskustva i rada s djecom pokušala približiti na koji način djeca doživljavaju aktualni svijet oko nas i kako im pomoći da sa što manje stresa prođu kroz ovo razdoblje.
DJECA KOMUNICIRAJU DODIROM I BLIZINOM PA BI OVO MOGLO BITI ZBUNJUJUĆE VRIJEME ZA NJIH
– Vrtić je mjesto socijalizacije i druženja, a djeca su najranjivija skupina kojoj je teško objasniti i onemogućiti bliske i socijalne kontakte.
Njima je prirodno da komuniciraju dodirom i blizinom. Trenutačno smo se organizirali da vrtić radi u hladnom pogonu, bez svojih glavnih aktivnosti koje su usmjerene na djecu, a mi ćemo ovo vrijeme iskoristiti da napravimo one poslove koji se mogu odraditi od kuće, koristimo slobodne dane i godišnji odmor i spremamo objekte da budu u pripravnosti kad se naši mališani vrate.
Učekuje nas zajhtjevno i specifično razdoblje na koje nitko od nas nije bio spreman, ali prilagođavamo se uspješno, rekla je ravnateljica.
I dok je za školarce organizirana nastava na daljinu, takvu igru teže je osmisliti. Ipak, svoj su doprinos dali i iz ove predškolske ustanove.
– Pozivam roditelje da putem naše Facebook i internetske stranice dođu do savjeta i potpore, da tamo prouče savjete oko organizacije života najmlađih, ali i cijelih obitelji.
Napominjem i kako je svo osoblje vrtića na raspolaganju preko telefona i mailova za probleme, pomoć i suradnju, rekla je Orbanić.
- Za ovo zahtjevno i specifično vrijeme na koje nitko od nas nije bio spreman sa moje strane kao pedagoškog radnika poruka roditeljima je da i njegova djeca ovo proživljavaju na svoj način.
DJECU TREBA UKLJUČITI U KUĆANSKE POSLOVE, ALI I OMOGUĆITI IM KOMUNIKACIJU S PRIJATELJIMA
Ne smijemo podcijenjivati djecu mišljenjem da su ona premalena jer je riječ o izrazito empatičnim i osjetljivim bićima koji zajedno s nama proživljavaju novonastalu situaciju. I njima je život promjenio pa to treba u svakom trenutku uvažiti.
Ovo je sada vrijeme da roditelji iskoriste sve savjete koje inače dobivaju kroz program vrtića, kako komunicirati i kako provoditi vrijeme s djecom. Djeci je vrlo važno zadržati rutinu. Ovo je vrijeme kad smo puno kod kuće pa se može ići spavati ili probuditi se kad želimo. No, mislim da je jako važno da se zadrže rutina i pravila pa da dijete ima svoj ritam života i rada kroz dan kako je to funkcioniralo kada je išlo u vrtić.
Roditeljima uvijek sugreriramo da je s djetetom važno podeliti emocije i da ih ne treba skrivati od djece jer ona osjećaju da se njihovi roditelji prilagođavaju, da su zabrinuti, da im je teško i da slijedi neizvjesnost.
To su sve stvari koje se s djecom mogu izrazgovarati na primjeren način, ne treba ih štititi od realnih životnih situacija.
Važno je da se djete uključi u ritam obitelji. Uključite ih u svakodnevne kućanske poslove i aktivnosti, dajte mu poruku da je važnom, da može nešto raditi i da je korisno.
Starijoj vrtićkoj djeci uvažite da im nedostaju njihovi prijatelji, vršnjaci pa iskoristite suvremene medije da se mogu s njima čuti.
Iskoristite Skype, WhatsApp i Viber na primjeren i umjeren način. Razgovarajte o prijateljima vaše djece i potaknite ih da nešto nacrtaju i neka sve to čuvaju, a mi ćemo po njihovom povrtaku u vrtiće sve to iskomentirati zajedno s njima, rekla je ravnateljica Sandra Orbanić.
FOTO: ilustracija
Ostavite komentar