
Možemo! Pula: Nama kultura nije zadnja rupa na svirali
Radojčić je istaknula da Pula mora osnažiti vlastiti kulturni identitet, a to je moguće samo ako prepoznamo i na pravi način njegujemo svoje bogatstvo.
17:53Prije 12 min09.05.2025
Predsjednik Kluba zastupnika IDS-a Emil Daus, danas je u Saboru ponovno upozorio na katastrofalno stanje željezničke infrastrukture u Istri.
Istaknuo je kako je prije točno tri mjeseca na istarsku prugu stigao novi vlak kojim se trebala poboljšati sigurnost, brzina i kvaliteta usluge, a posebno je trebao biti od pomoći u prijevozu školske djece.
No, saborski zastupnik IDS-a navodi kako je umjesto očekivanog, vlak u nešto više od dva mjeseca bio čak dva puta na popravku, što znači da se putnici opet voze starim vlakovima.
"S obzirom na to da sada već gotovo mjesec dana nema novog vlaka jer je ponavljam, u dva mjeseca dva puta završio na servisu, prijevoz školske djece starim vlakovima ponovno je i na relaciji od Pazina do Pule. Dakle, na cijeloj dionici istarske pruge. Također, stari vlakovi, što zbog svoje dotrajalosti i pregrijavanja, popravaka, što zbog nedostatka garnitura za redovito pokrivanje svih linija vožnje, redovito kasne", upozorio je Daus te dodao da se školska djeca autobusima prevoze po lokalnim cestama.
Posebno je skrenuo pozornost na apsurd na jednom željezničko - cestovnom prijelazu u Pazinu, gdje je još prije gotovo godinu i pol u probni rad puštena automatska rampa, odnosno automatski uređaj na kojem se nalazi šipka duga jedan metar na koji se treba montirati ostatak rampe i svjetlosni uređaji koji su pokriveni i zamotani crnim najlonom.
No, dodaje da taj probni rad traje već dugih 15 mjeseci i to u stvarnosti izgleda tako da se taj metar šipke diže i spušta svaki put kada vlak prolazi, a da se pritom svjetlosni signali ne vide jer su pokriveni najlonom, dok se paralelno s tim rampe podižu i spuštaju - manualno, „po starinski“, tek malo modificiranijim načinom od onog prije 150 godina, kada je izgrađena pruga za vrijeme Austro-Ugarske monarhije.
"Prije tih 150 godina, u vremenu kada se u građevini nije koristio beton, samo manualnim radom i osnovnim alatima cijela dionica od Divače do Pule izgrađena je za manje od 3 godine, dok danas, 15 mjeseci traje probni rad za puštanje u pogon rampe na jednom prijelazu preko pruge u vremenu digitalnog doba i turističkih odlazaka u svemir. Poštovana gospodo iz HŽ-a – prestanite delat štupide od Istrijani", poručio je Daus!
Na kraju izlaganja naglasio je kako Istra zasigurno zaslužuje da se u nju ulaže, kako svojim doprinosom u BDP-u, punjenjem državnog proračuna, ali i vraćanjem uloženog te upitao je li potrebno i dalje ponavljati što znači moderna istarska željeznica za sigurnost, ekologiju i konkurentno hrvatsko gospodarstvo u najposjećenijoj hrvatskoj regiji?
U tri mjeseca, od 4. veljače do 8. svibnja, Radolović je na izbornu promidžbu potrošila 57.300 eura, od 63.706 eura, koliko prema zakonu, mogu potrošiti kandidati za župana i gradonačelnika velikoga grada, onog iznad 35.000 stanovnika.
12:50Prije 5 h09.05.2025
Dan Europe obilježava se 9. svibnja u znak sjećanja na Schumanovu deklaraciju iz 1950. godine, povijesni prijedlog koji je postavio temelje europskog jedinstva i današnje Europske unije.
08:36Prije 9 h09.05.2025
Gradnja pruge Kanfanar - Rovinj započela je 23. prosinca 1873., a prvi vlak stigao je u Rovinj 19. kolovoza 1876., na rođendan cara Franje Josipa I.
06:15Prije 11 h09.05.2025
Vrijednost projekta izrade Strategije iznosila je 12.500,00 EUR + PDV, dok iznos promotivnih aktivnosti projekta iznosi 530,89 EUR + PDV. Projekt je financiran u 100 % iznosu od strane Europske unije.
08:19Prije 1 d08.05.2025
Katarina Jukić Jakopič, odvjetnica iz Pule, sredinom je travnja ušla u utrku kao nova kandidatkinja za gradonačelnicu Pule i nositeljica Nezavisne liste Katarina Jukić Jakopič za Vijeće grada Pule. U intervjuu za IstraIN otkrila je detalje o motivima svoje kandidature te je predstavila svoj program.
06:15Prije 1 d08.05.2025
Ostavite komentar