Saborski zastupnik i predsjednik IDS-a Dalibor Paus jučer je uputio zastupničko pitanje ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću, istaknuvši apsurdnu činjenicu da Vlada subvencionira aviokarte do Mostara i prometno povezivanje Bosne i Hercegovine, dok istovremeno odbija ukinuti cestarinu kroz Učku, čime diskriminira Istrijane i Primorce.
„Dali smo vam dovoljno vremena da ozbiljno i dobronamjerno shvatite poruku preko 7.600 Istrijana i Primoraca koji su jasno rekli da tunel Učka treba biti besplatan.
Unatoč tome, ignorirali ste građane, njihove predstavnike u Saboru i osnovne demokracije,“ poručio je Paus te je ministru Butkoviću postavio niz ključnih pitanja po ovoj temi.
IDS traži odgovore na pitanja zašto tunel Učka, jedina adekvatna prometna veza između Istre i ostatka Hrvatske, ima cestarinu od čak 90 centi po kilometru, dok je cestarina kroz Sveti Rok i Malu Kapelu tek 7 centi po kilometru. Uz to, brojni infrastrukturni objekti, poput Krčkog i Pelješkog mosta, potpuno su besplatni, a neki dijelovi autocesta, poput dionica A3 i A7, također se ne naplaćuju.
„Zašto su samo Istrijani i Primorci diskriminirani unutar vlastite države? Zar je to cijena koju moraju plaćati samo zato što žive tu gdje žive?“ upitao je Paus.
HDZ-ova organizacija u Primorsko-goranskoj županiji je 2018. godine, javno podržala ukidanje cestarine kroz Učku!
„Koji je Oleg Butković na kraju pravi?“ pitao je Paus, pozivajući ministra da pojasni promjenu stava. IDS je podsjetio da su prikupili potpise 7.600 građana za ukidanje cestarine te da je Ministarstvo financija potvrdilo dostavu peticije. Međutim, do danas nije zaprimljen nikakav odgovor na zahtjeve građana.
„Nije pravedno da građani Istre i Primorja, koji svakodnevno koriste tunel Učku za odlazak liječniku, školovanje ili posjete obitelji, moraju plaćati 12 puta više po kilometru nego korisnici drugih dionica. Takva diskriminacija mora prestati,“ zaključio je Paus.
IDS nastavlja inzistirati na ukidanju naplate cestarine kroz Učku, kao što je to slučaj s drugim ključnim prometnim objektima u Hrvatskoj.
„Ako zaista postoje ista pravila za sve, onda tunel Učka mora biti besplatan, a građani Istre i Primorja moraju biti prioritetniji od prometnog povezivanja Bosne i Hercegovine“ poručio je Paus.
Ostavite komentar