Grad Umag napravio je značajan korak prema modernizaciji svojih usluga uvođenjem prijave novorođenčadi i predaje zahtjeva za potporu kroz sustav e-Građani, odnosno platformu e-Novorođenče.
Od 16. prosinca 2024., građani mogu jednostavno i brzo podnijeti potrebne zahtjeve bez dolaska u gradske urede.
Ova inicijativa dio je procesa digitalizacije Grada Umaga, čiji je cilj skratiti vrijeme i smanjiti troškove za građane u postupcima prijave i predaje zahtjeva.
Roditelji sada mogu prijaviti rođenje djeteta, podnijeti zahtjev za potporom, te dobiti rješenje putem e-pošte ili pretinca sustava e-Građani, čime se u potpunosti eliminira potreba za osobnim odlaskom u matične urede ili gradsku upravu.
Potpora za novorođeno dijete u iznosu od 200 eura namijenjena je nabavci neophodne opreme za dojenčad i pokrivanju drugih troškova povezanih s rođenjem. Pravo na ovu potporu može ostvariti jedan od roditelja, skrbnik ili udomitelj djeteta, pod uvjetom da:
Novorođeno dijete ima prijavljeno prebivalište na području Grada Umaga od rođenja.
Barem jedan roditelj, skrbnik ili udomitelj ima prijavljeno prebivalište ili, u slučaju stranaca i osoba bez državljanstva, odobren boravak na području Grada u trenutku rođenja djeteta.
Potrebni dokumenti za podnošenje zahtjeva
Zahtjev se predaje putem platforme e-Novorođenče uz sljedeće dokumente:
- Izvod iz matice rođenih ili rodni list djeteta.
- Potvrdu o prebivalištu djeteta.
- Presliku osobne iskaznice ili potvrdu o prebivalištu roditelja/skrbnika (ili odobrenju boravka za strance).
- Presliku kartice ili potvrdu banke s IBAN računom.
Upravni odjel Grada Umaga isplaćuje potpore jednom mjesečno, izravno na IBAN račun roditelja, skrbnika ili udomitelja.
Više informacija o ovoj usluzi građani mogu pronaći na službenim stranicama: e-Novorođenče.
Ovaj novi način podnošenja zahtjeva omogućuje veću praktičnost i ubrzava postupak, čime Grad Umag nastavlja s naporima za unapređenje kvalitete života svojih građana.