Društvenim mrežama počela se širiti lančana poruka kojom se građani Hrvatske pozivaju na jednodnevni bojkot trgovina zbog visokih cijena prehrambenih proizvoda.
Poruka, koja je izazvala veliki interes i podijeljene reakcije, poziva građane da 24. siječnja potpuno izbjegnu kupnju bilo kakvih proizvoda u trgovinama, u znak protesta protiv poskupljenja.
Ovaj potez podsjeća na slične akcije u drugim zemljama, poput Italije, gdje su potrošači bojkotirali kafiće zbog visokih cijena kave, što je rezultiralo snižavanjem cijena.
16:38Prije 171 d19.01.2025
U poruci koja kruži društvenim mrežama ističe se kako je potrebno da građani unaprijed osiguraju zalihe za taj dan, kao što to čine tijekom neradnih nedjelja, te da kolektivno djelovanje može izvršiti pritisak na trgovačke lance.
Kao primjer navodi se slična inicijativa u Velikoj Britaniji, gdje je, prema autorima poruke, jednodnevni bojkot goriva doveo do pada cijena za 15 penija po litri i povećanja plaća radnicima.
"Znamo da nije isto UK i HR, tako da nije potrebno komentirati ovo. Ako hoćete nešto napraviti, napravit će se", poručuju organizatori u lančanoj poruci, ističući kako bi i sudjelovanje 10% građana u bojkotu imalo značajan utjecaj na trgovce.
Glavni cilj bojkota, prema poruci, jest poslati jasnu poruku trgovcima i nadležnima da građani nisu zadovoljni trenutačnim cijenama osnovnih životnih namirnica, koje su u proteklim mjesecima znatno porasle.
Poziv na akciju usmjeren je prema zajedničkoj solidarnosti i masovnom odazivu kako bi se ostvario što veći financijski udar na trgovine.
Poruka je izazvala burne reakcije na društvenim mrežama. Mnogi korisnici podržali su ideju, navodeći da je krajnje vrijeme da građani poduzmu konkretne korake protiv, kako kažu, "neopravdanih poskupljenja".
Hoće li se bojkot 24. siječnja zaista održati i kakav će imati utjecaj, ostaje za vidjeti. No, jedno je sigurno – poruka je već potaknula raspravu o sve težem financijskom teretu s kojim se suočavaju hrvatski građani, a inicijative poput ove naglašavaju važnost solidarnosti i kolektivnog djelovanja.
Domaći turisti ostvarili su u svibnju 333 tisuće dolazaka i 748 tisuća noćenja, što predstavlja rast od 17,4% u dolascima i 20,9% u noćenjima u odnosu na prošlogodišnji svibanj.
Prema standardnim podatcima, srpske snage ubile su između 7000 i 8000 nenaoružanih bošnjaka među kojima su se nalazili dječaci i muškarci u dobi od 13 do 77 godina.
Publiku u najljepšem kinu pod zvijezdama očekuje nastup riječkog glazbenika Damira Urbana koji će po prvi puta javno izvesti “Lijepu našu” te himnu Istarske županije “Krasna zemljo, Istro mila”.
Cilj kampanje jest približiti ljubiteljima putovanja i odmora način života koji podrazumijeva potpuni bijeg od glasne, užurbane i stresne svakodnevice!