
U Centru za kulturu i obrazovanje Pazin očekuju vas brojna događanja!
19:15Prije 15 min11.02.2025
Prije 33 godine, 4. veljače 1992., tek priznata Republika Hrvatska, zaslugom hrabrog pilota Danijela Borovića, dobila je svoj prvi nadzvučni lovački avion MiG-21. On je toga dana izvršio povijesni prelet iz zrakoplovne baze tzv. JNA Željava kraj Bihaća na netom oslobođeni hrvatski aerodrom u Puli.
Na današnji dan prije 33 godine, 4. veljače 1992., hrvatski pilot Danijel Borović izveo je hrabar i opasan prelet MiG-21 iz jugoslavenske vojne baze Željava kod Bihaća u Hrvatsku, pridruživši se tako naporima za osamostaljenje zemlje.
Ovaj podvig bio je ključan za jačanje hrvatskih zračnih snaga tijekom Domovinskog rata.
Početkom 1990-ih, Jugoslavija se raspadala, a mnogi hrvatski piloti, uključujući Borovića, razmišljali su o prebjegu iz Jugoslavenske narodne armije (JNA) u Hrvatsku vojsku.
Nakon što je pilot Rudolf Perišin preletio u Austriju MiG-om 21, hrvatsko vodstvo potaknulo je pilote da ostanu u bazi Željava kako bi dojavljivali aktivnosti JNA te, ako je moguće, prebjegli s borbenim zrakoplovima, kojih je Hrvatskoj tada nedostajalo.
Borović je bio pod posebnom prismotrom Kontraobavještajne službe JNA, posebno nakon što je izbjegavao borbene letove tijekom rata u Sloveniji.
Nakon nekoliko mjeseci zabrane letenja, ponovno mu je dopušteno letjeti, ali samo kao instruktoru. Plan za prelet trebao je biti realiziran 10 do 15 dana nakon međunarodnog priznanja Hrvatske, 15. siječnja 1992.
Dana 4. veljače 1992., Borović je iskoristio priliku tijekom zakazane vježbe noćnog leta. Nakon kašnjenja s punjenjem goriva i pogoršanja vremenskih uvjeta, poletio je u 17:33.
Tijekom leta izveo je manevar kako bi izbjegao radarsku detekciju, leteći nisko iznad snijegom prekrivenih planina. Planirao je letjeti preko Zadra, skrenuti prema Cresu i potom do Pule.
Međutim, suočio se s gustim sumrakom, zamračenjem zbog ratnih uvjeta i nedostatkom navigacijskih sredstava.
Bez mogućnosti komunikacije s hrvatskom stranom, oslanjao se na osnovnu navigaciju i svoje iskustvo.
Nakon lutanja iznad Kvarnera i razmišljanja o katapultiranju zbog niske razine goriva, uspio je uočiti osvijetljenu pistu aerodroma u Puli, gdje je sigurno sletio.
Ovaj hrabri čin Danijela Borovića značajno je doprinio jačanju hrvatskih zračnih snaga i ostaje trajno upisan u povijest Domovinskog rata.
"S obzirom na to da vijećnik Skupštine Istarske županije Slaven Boljun višekratno iznosi neistine, dužni smo reagirati i poručujemo mu: Ne lagati! Istina i samo istina!"
16:27Prije 3 h11.02.2025
15:12Prije 4 h11.02.2025
Medijima je poslano priopćenje Radne grupe za civilni nadzor nad tvrtkom Kaštijun d.o.o.
14:33Prije 4 h11.02.2025
Od uspostave broja 2005. godine do kraja prošle godine na broj 112 upućeno je više od 37 milijuna poziva!
13:50Prije 5 h11.02.2025
"Znamo da su sve nadležne službe na području grada ponudile i nude pomoć koju osoba u beskućništvu odbija, jedino što je do sada prihvaćao jesu novčane pomoći i povremeno hrana."
12:57Prije 6 h11.02.2025
Grabar je bio među glavnim poticateljima i organizatorima pobune na Sankt Georgu. Nakon gušenja pobune, ratni ga je sud 10. veljače s još nekolicinom pobunjenika osudio na smrt, a kazna je provedena već sljedećega dana.
12:56Prije 6 h11.02.2025
Donosimo veliku fotogaleriju.
12:14Prije 7 h11.02.2025