
Istarski bijeli tartuf na dobrotvornoj aukciji u Sotheby'su!
Jedinstveni istarski gastronomski dragulj na prodaji u epicentru svjetske kulture i luksuza u dobrotvorne svrhe.
21:35Prije 3 h17.10.2025
Inflacija u Hrvatskoj trenutačno iznosi 3,2 %, dok su cijene hrane porasle za 4,7 % u odnosu na prethodnu godinu. Udio potrošnje kućanstava koji odlazi na hranu doseže 27 %, što jasno pokazuje opterećenje koje prehrambeni troškovi predstavljaju za prosječnog građanina.
Nezavisni hrvatski sindikati predstavili su ovogodišnju Uskrsnu potrošačku košaricu za tročlanu obitelj, koja pokazuje rast cijena u svim kategorijama u odnosu na prošlu godinu. Cijene su analizirane u tri razine: bogata, srednja i skromna košarica – a svaka od njih znatno je skuplja nego lani, piše HRT.
Prema riječima Izabele D. Mišić, gospodarske savjetnice NHS-a, podaci su prikupljeni u različitim dijelovima Hrvatske, u trgovačkim centrima, supermarketima, kvartovskim trgovinama i na tržnicama. Posebno je istaknula kako su zabilježene velike razlike u cijenama između tržnica i velikih trgovaca.
"Iako su mnogi proizvodi bili u akcijskim ponudama, ponekad i s popustima do 60 posto, cijene su unatoč tome više nego prošle godine", kazala je Mišić.
Bogata košarica iznosi 435 eura i u odnosu na prošlogodišnju skuplja je za 10 posto, srednja iznosi 256 eura i skuplja je za 8 posto, a skromna iznosi 122 eura i skuplja je od prošlogodišnje 5 posto, izvijestila je Izabela D. Mišić.
Bogata košarica obuhvaća tradicionalne uskrsne obiteljske obroke s više izbora i obilja, srednja predstavlja skromniji blagdanski stol, dok skromna uključuje samo proizvode sa zamrznutim cijenama.
Rast troškova hrane i inflacija
Inflacija u Hrvatskoj trenutačno iznosi 3,2 %, dok su cijene hrane porasle za 4,7 % u odnosu na prethodnu godinu. Udio potrošnje kućanstava koji odlazi na hranu doseže 27 %, što jasno pokazuje opterećenje koje prehrambeni troškovi predstavljaju za prosječnog građanina.
Koliki udio plaće odlazi na uskrsnu košaricu? Prosječna neto plaća u Hrvatskoj iznosi 1.392 eura. U tom kontekstu: skromna košarica čini 8,82 % prosječne plaće, bogata košarica čini 31,26 %.
No, kako je naglasila Mišić, čak 70 % građana prima plaću nižu od prosjeka. Medijalna (srednja) neto plaća iznosi 1.200 eura: skromna košarica čini 10,23 % te plaće, a bogata košarica čak 36,26 %.
Za one koji primaju minimalnu bruto plaću od 970 eura (što u neto iznosi oko 754 eura za samca u Zagrebu), situacija je još teža: skromna košarica odnosi 16,27 % plaće, a bogata gotovo 58 % – što pokazuje izrazitu neusklađenost potrošačkih cijena i primanja.
"Brojke su zastrašujuće. Košarice postaju luksuz za velik dio naših građana, a blagdanska potrošnja sve više otkriva stvarnu kupovnu moć", zaključila je Mišić.
Iako postoje pomaci u prehrani u osnovnim školama, još uvijek ima mnogo prostora za napredak, istaknula je nutricionistica iz Službe za promicanje zdravlja Ivana Šimić.
17:23Prije 8 h17.10.2025
Šampionska titula na ISAP-u 2025. dodatno potvrđuje dugogodišnju tradiciju i kvalitetu proizvoda iz ovog dijela Šibensko-kninske županije.
16:31Prije 8 h17.10.2025
Bivša studentica pulskog Sveučilišta, dr. sc. Doris Cerin Otočan, obranila je doktorski rad pod naslovom „Kultura – jedno od strateških izvorišta turističke ponude Istarske županije“, pod mentorstvom prof. dr. sc. Aljoše Vitasovića.
16:15Prije 9 h17.10.2025
Osim dobre hrane, vikend će se nastaviti uz brojne popratne sadržaje – od radionica i degustacija do raznovrsnog kulturno-zabavnog programa.
15:09Prije 10 h17.10.2025
Investicija vrijedna 200 milijuna eura u Poreču najznačajniji je projekt u hrvatskom turizmu i primjer održivog razvoja destinacije, čije otvorenje je najavljeno na proljeće 2026.
14:53Prije 10 h17.10.2025
Veliki broj mlađih i starijih građana je sa zanimanjem pogledao informativne letke i popunio anketni upitnik iz projekta „Zajedno“ u kojem su saznali i određene, neočekivane informacije o pojavnim oblicima ove vrste kriminaliteta.
14:47Prije 10 h17.10.2025
Tom prigodom predsjednik Milanović sastao se s vodstvom tvrtke te je upoznat s rezultatima poslovanja kompanije koja je prema riječima direktora Marka Despota izrasla u jednog od vodećih proizvođača u regiji s jasnim fokusom na domaće tržište, ali i snažnim izvoznim usmjerenjem.
13:14Prije 12 h17.10.2025
U skladu s mjerama propisanim Programom zaštite divljači za područje Grada Pula-Pola, nastavlja se Plan provedbe mjera za sprječavanje šteta od divljači.
12:29Prije 13 h17.10.2025