U Rovinju boravi kreativac koji je radio kampanje za adidas, Ikeu i MTV! 'Prave ideje nastaju na rubu poznatog'
U okviru festivala Dani komunikacija u Rovinju razgovarali smo s Johanom Ronnestamom, švedskim kreativcem i brend strategom koji iza sebe ima suradnje s globalnim divovima poput Adidasa, Ikee i MTV-a.
U okviru festivala Dani komunikacija u Rovinju razgovarali smo s Johanom Ronnestamom, švedskim kreativcem i brend strategom koji iza sebe ima suradnje s globalnim divovima poput Adidasa, Ikee i MTV-a.
S njim smo razgovarali o kreativnosti, pronalaženju inspiracije i povezivanju lokalnog identiteta s globalnim trendovima.
Imate mnogo iskustva u radu za velike brendove. Možete li dati neki savjet iz stvarnog života onima koji žele raditi nešto slično, ali bez kopiranja drugih?
„Da, i mislim da je to zapravo najuzbudljiviji, ali i najteži dio – ponuditi nešto što ljudi još nisu vidjeli. Jer kada predlažete nešto novo, mnogima je teško zamisliti to.
Ljudi svoje mišljenje temelje na stvarima koje već poznaju. Reći će vam: ‘Nikad to nisam vidio – hoće li to funkcionirati?’ Zato morate imati veliko povjerenje u sebe i biti strpljivi. Ali kad pomičete granice, tada radite nešto jedinstveno što će ljudi na kraju zavoljeti.“
Inspiracija iz nespojivih područja
„Radim puno sportova, volim istraživati i upoznavati nove ljude. Kad sam stigao u Rovinj, prvo što sam napravio bilo je da sam unajmio bicikl i dva sata se vozio uokolo gledajući zgrade i ulice.
Također pratim 200 do 300 blogova dnevno. I to ne samo iz kreativne industrije – namjerno pratim i one iz područja koja mi uopće nisu zanimljiva. Jer upravo tamo često naiđem na ideju. Inovacija nastaje kada kombinirate znanje iz jednog područja s nečim sasvim drugim. To je čarolija.“
Foto: IstraIN
U Istri imamo obilje lokalne hrane i autentičnih doživljaja. Kako kreativno pristupiti takvom sadržaju?
„Jučer sam govorio o važnosti vizualne atraktivnosti i emocionalnog doživljaja. Ista stvar vrijedi za hranu. Kako izgleda tanjur? Kako izgleda doživljaj kada vam konobar donese jelo? Kako se osjećate nakon obroka?
Sjećam se jedne priče iz Indonezije, gdje mi je prijatelj koji vodi mali kafić u Banda Acehu pitao imam li ideju kako da privuče više gostiju. Pokazao sam mu slike švedskih kafića koje influenceri objavljuju. I rekao je: ‘Zašto ljudi žele gledati hranu?’
U tome je stvar – ljudi žele dijeliti iskustva. Ako mogu slikati tanjur i poslati sliku prijatelju s porukom: ‘Pogledaj što jedem!’, onda je to to. A tu su i detalji – koje cvijeće koristimo u proljeće? Koje boje dominiraju? A kada dođe ljeto – što tada cvjeta? Sve su to stvari koje mogu ispričati priču kroz hranu.“
Prvi put ste u Rovinju? Kakav Vam je dojam o Istri?
„Ovo mi je prvi put u Istri i oduševljen sam. Trebala je doći i moja supruga, no nije uspjela, ali sam joj već rekao da se ovamo vraćamo. Planiramo ljetovati ovdje – slijećemo u Milano, a onda dolazimo autom u Istru.“
Ronnestamov pristup kreativnosti temelji se na autentičnosti, promišljenom promatranju svijeta oko sebe i hrabrosti da se zakorači izvan poznatog.
I dok globalni brendovi traže novu relevantnost, lokalne zajednice – poput istarske – mogu u toj priči pronaći svoje mjesto upravo kroz kreativnu reinterpretaciju vlastitih resursa i identiteta.
The KrisTINAs Show! publici u Medulinu donosi večer ispunjenu glazbom, energijom i snažnim koncertnim doživljajem u okviru blagdanskog programa Adventura u Medulinu.
Ponosna sam što ispred Quality Austria Adriatic d.o.o. mogu uručiti ovaj certifikat kao potvrdu izvrsnosti, predanosti i odgovornog pristupa upravljanju informacijskom sigurnošću u vodećoj turističkoj kompaniji“, izjavila je izvršna direktorica Quality Austria Adriatic d.o.o. Andrea Ivezić.
Uz podjelu paketa, održat će se i bogat animacijski program, uz predstavu Istra Inspirita “Kuglice spašavaju Božić” te prigodni mali božićni sajam (fritule, rukotvorine…).
Sutra se u Rovinju donosi odluka koja će odrediti smjer grada u idućoj godini – pred vijećnicima je proračun za 2026. vrijedan više desetaka milijuna eura, a pitanje je hoće li dobiti jednoglasnu podršku ili otvoriti novu političku raspravu na završetku godine.
Iz NSHR javljaju kako su održali sastanak s gradonačelnikom Grada Pule Peđom Grbinom kako bi se pokušalo iznaći rješenje i spriječio štrajk, a na sastanku koji je održan ovog ponedjeljka, 15. prosinca, očito nije pronađeno kompromisno rješenje.
Suradnja je na visokoj razini, a osim po pitanju zaštite državne granice i suzbijanja nezakonitih migracija, ove uprave surađuju i po pitanju suzbijanja svih drugih oblika kriminaliteta, po pitanju navijačkih skupina, stanja sigurnosti u prometu te svih drugih sigurnosnih izazova koji utječu na živ
Prvenstvo je okupilo predstavnike 19 država, a Hrvatsku je predstavljalo šest klubova pod okriljem Hrvatskog sportskog plesnog saveza. Među njima je bio i USB Poreč, koji se natjecao u modern i jazz disciplinama, predvođen trenericama i koreografkinjama Ivanom Domazet i Azrom Baltić.
Istaknuo je kako su u proračunu predviđena sredstva od 38 tisuća eura namijenjena financiranju mjerenja i daljnjih analiza kvalitete zraka u 2026. godini.
Cilj skupa bio je razmjena iskustava i pronalaženje inovativnih rješenja za obnovu zapuštenih višestambenih zgrada u povijesnim gradskim jezgrama. Prema procjenama, u narednih pet godina Hrvatska će morati uložiti minimalno 15 milijardi eura u obnovu postojećih zgrada.
Akcija će trajati od 15. siječnja do 28. veljače 2026. godine. U Veterinarskoj ambulanti Rovinj, na adresi Laste 9, informacije i narudžbe dostupne su na broj telefona 052/813-214, dok se u Veterinarskoj ambulanti Žminj, na adresi M. Laginje 2, termini mogu rezervirati putem broja 052/846-002.