U Rovinju boravi kreativac koji je radio kampanje za adidas, Ikeu i MTV! 'Prave ideje nastaju na rubu poznatog'
U okviru festivala Dani komunikacija u Rovinju razgovarali smo s Johanom Ronnestamom, švedskim kreativcem i brend strategom koji iza sebe ima suradnje s globalnim divovima poput Adidasa, Ikee i MTV-a.
U okviru festivala Dani komunikacija u Rovinju razgovarali smo s Johanom Ronnestamom, švedskim kreativcem i brend strategom koji iza sebe ima suradnje s globalnim divovima poput Adidasa, Ikee i MTV-a.
S njim smo razgovarali o kreativnosti, pronalaženju inspiracije i povezivanju lokalnog identiteta s globalnim trendovima.
Imate mnogo iskustva u radu za velike brendove. Možete li dati neki savjet iz stvarnog života onima koji žele raditi nešto slično, ali bez kopiranja drugih?
„Da, i mislim da je to zapravo najuzbudljiviji, ali i najteži dio – ponuditi nešto što ljudi još nisu vidjeli. Jer kada predlažete nešto novo, mnogima je teško zamisliti to.
Ljudi svoje mišljenje temelje na stvarima koje već poznaju. Reći će vam: ‘Nikad to nisam vidio – hoće li to funkcionirati?’ Zato morate imati veliko povjerenje u sebe i biti strpljivi. Ali kad pomičete granice, tada radite nešto jedinstveno što će ljudi na kraju zavoljeti.“
Inspiracija iz nespojivih područja
„Radim puno sportova, volim istraživati i upoznavati nove ljude. Kad sam stigao u Rovinj, prvo što sam napravio bilo je da sam unajmio bicikl i dva sata se vozio uokolo gledajući zgrade i ulice.
Također pratim 200 do 300 blogova dnevno. I to ne samo iz kreativne industrije – namjerno pratim i one iz područja koja mi uopće nisu zanimljiva. Jer upravo tamo često naiđem na ideju. Inovacija nastaje kada kombinirate znanje iz jednog područja s nečim sasvim drugim. To je čarolija.“
Foto: IstraIN
U Istri imamo obilje lokalne hrane i autentičnih doživljaja. Kako kreativno pristupiti takvom sadržaju?
„Jučer sam govorio o važnosti vizualne atraktivnosti i emocionalnog doživljaja. Ista stvar vrijedi za hranu. Kako izgleda tanjur? Kako izgleda doživljaj kada vam konobar donese jelo? Kako se osjećate nakon obroka?
Sjećam se jedne priče iz Indonezije, gdje mi je prijatelj koji vodi mali kafić u Banda Acehu pitao imam li ideju kako da privuče više gostiju. Pokazao sam mu slike švedskih kafića koje influenceri objavljuju. I rekao je: ‘Zašto ljudi žele gledati hranu?’
U tome je stvar – ljudi žele dijeliti iskustva. Ako mogu slikati tanjur i poslati sliku prijatelju s porukom: ‘Pogledaj što jedem!’, onda je to to. A tu su i detalji – koje cvijeće koristimo u proljeće? Koje boje dominiraju? A kada dođe ljeto – što tada cvjeta? Sve su to stvari koje mogu ispričati priču kroz hranu.“
Prvi put ste u Rovinju? Kakav Vam je dojam o Istri?
„Ovo mi je prvi put u Istri i oduševljen sam. Trebala je doći i moja supruga, no nije uspjela, ali sam joj već rekao da se ovamo vraćamo. Planiramo ljetovati ovdje – slijećemo u Milano, a onda dolazimo autom u Istru.“
Ronnestamov pristup kreativnosti temelji se na autentičnosti, promišljenom promatranju svijeta oko sebe i hrabrosti da se zakorači izvan poznatog.
I dok globalni brendovi traže novu relevantnost, lokalne zajednice – poput istarske – mogu u toj priči pronaći svoje mjesto upravo kroz kreativnu reinterpretaciju vlastitih resursa i identiteta.
Kampanja ističe važnost zaštite djece od mogućeg tajnog snimanja i seksualnog iskorištavanja, naglašavajući da prevencija počinje s osnovnim koracima – poput odjeće koja štiti i poruke koja osvještava.
Za predstojeću pedagošku godinu, mjesto u vrtiću dobila su djeca koja su imala 10 ili više bodova, odnosno djeca koja su do 1. travnja tekuće godine navršila četiri godine života i ukoliko nisu ostvarila 10 bodova.
Hrvatska se može pohvaliti s jednim restoranom koji nosi dvije MICHELINOVE zvjezdice te s 12 restorana nositelja jedne prestižne MICHELINOVE zvjezdice, globalno najznačajnije i najprepoznatljivije gastronomske oznake.
"Buzet je uvijek bio siguran grad i učinit ćemo sve što je u našim mogućnostima da takav i ostane. S tim ciljem sazvan je hitan sastanak s načelnikom Policijske uprave istarske i načelnicom Policijske postaje Pazin s ispostavom Buzet"
Karte se izrađuju ili produljuju na blagajni Pulaprometa (radnim danima od 7:00 do 19:30), a potrebna je donijeti osobnu iskaznicu i odgovarajuću dokumentaciju. Jednokratna naknada za izradu kartice iznosi 4,70 €.
U ime Grada Rovinja-Rovigno učenicima su čestitali te im se uvodno obratili gradonačelnik Emil Nimčević i njegova zamjenica Gianfranca Šuran koji su ovim putem pohvalili i mentore koji ih svakodnevno prate.
Cilj zakona je bolja zaštita potrošača, no istovremeno uvodi stroža pravila za banke i kreditne institucije, što znači i strože uvjete za sve koji planiraju zaduživanje.
Ovim projektom vrijednosti 4.212.354,39 eura, od kojih bespovratna EU sredstva iznose 3.383.996,60 eura, energetski će se obnoviti zgrada Društvenog centra Karlo Rojc što će rezultirati smanjenjem potrošnje energije, smanjenjem troškova za grijanje te poboljšanjem uvjeta u zgradi za sve korisnike.
Sufinanciranje Istarske županije iznosi 61 %, dok preostali dio snose istarski gradovi i općine. Dodatno, Istarska županija osigurala je milijun eura izvornih sredstava za uređenje podrumskih prostorija i završetak radova.
U Hrvatskoj trenutno živi više od 1,23 milijuna umirovljenika, a njih 36.106 već koristi zakonsku mogućnost rada do polovice radnog vremena uz zadržavanje pune mirovine.