Osmi Dani medijske pismenosti okupili su ove godine desetke tisuća djece, mladih i njihovih odgojitelja, učitelja, nastavnika i knjižničara oko jedne od najvažnijih tema 21. stoljeća - medijske pismenosti.
Dane medijske pismenosti organiziraju Agencija za elektroničke medije i UNICEF pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Kroz brojne radionice, predavanja i panel-razgovore sudionici su učili o digitalnom otisku, zaštiti privatnosti i o tome kako prepoznati dezinformacije. Istraživanje koje je za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF proveo Ipsos pokazalo je da 62,3 posto mladih nije imalo priliku učiti o medijskoj pismenosti.
Raduje stoga velik interes za razvoj vještina medijske pismenosti i sudjelovanje u Danima medijske pismenosti, što pokazuju i najvažniji brojevi:
‒ Uključilo se više od 37 tisuća sudionika - uglavnom djece, mladih i edukatora.
‒ Održano je preko 730 događanja i 2100 aktivnosti u 191 gradu i mjestu diljem Hrvatske.
‒ 1220 odgojitelja, učitelja, nastavnika, knjižničara i stručnih suradnika organiziralo je aktivnosti i događanja.
‒ Uključilo se gotovo 400 osnovnih i srednjih škola i 65 vrtića.
Platforma za suradnju i razvoj
Rekordnih 85 filmova prijavili su filmski klubovi i samostalni mladi autori, u osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj kategoriji, na filmski natječaj „Je li ovo stvarno?”, koji u sklopu Dana medijske pismenosti organiziraju Agencija za elektroničke medije, Ured UNICEF-a za Hrvatsku i Hrvatski filmski savez.
U suradnju se uključio i Pulski filmski festival, u sklopu kojega će se održati svečano proglašenje pobjednika ovogodišnjeg natječaja te projekcije nagrađenih filmova. Od ove godine dostupni su i novi materijali - priručnik za radionice o digitalnom otisku i čuvanju privatnosti „Što Internet zna o meni?” i edukativni video „Što su dezinformacije? ”.
Na portalu medijskapismenost.hr dostupno je preko 70 obrazovnih materijala, videopredavanja i kvizova, koji se u vrtićima, školama, knjižnicama i drugim ustanovama koriste u radu s djecom i mladima tijekom cijele godine. Obrazovni materijali dosad su s portala preuzeti više od 1.300.000 puta.
Dane medijske pismenosti pokrenuli su 2018. godine Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku kako bi educirali i informirali djecu, roditelje, odgojitelje i nastavnike o medijskoj pismenosti.
Dani medijske pismenosti platforma su za suradnju i razvoj projekata medijske pismenosti te za podršku edukatorima kroz razvoj materijala za medijsko obrazovanje, a provode se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Od 2018. do 2025. godine Dani medijske pismenosti uključili su preko 174 tisuća djece, mladih i odraslih u više od 3200 događanja. Podršku u koordinaciji dijela događanja u sklopu osmih Dana medijske pismenosti osigurala je Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator.