Ravnateljstvo civilne zaštite MUP-a provodi kampanju za turiste i građane 'ODGOVORNO LJETOVANJE'

Budimo odgovorni – za sebe i za druge jer sigurno ljeto počinje upravo dobrim planiranjem i brigom o sebi i drugima.

Ena Piglić
Ena Piglić

22 Lipanj 2025 I 14:08

Ravnateljstvo civilne zaštite MUP-a provodi kampanju za turiste i građane 'ODGOVORNO LJETOVANJE'
Pexsels

Ravnateljstvo civilne zaštite i ove godine nastavlja s provođenjem kampanje „Odgovorno ljetovanje“, koja građanima i posjetiteljima Hrvatske pruža korisne informacije i preporuke s ciljem očuvanja osobne sigurnosti i sprečavanja izvanrednih situacija tijekom ljetnih mjeseci.

Porast temperatura i dolazak sve većeg broja turista povećavaju rizike od požara, toplinskih udara, prometnih nezgoda i drugih hitnih stanja, zbog čega se kampanja temelji na podizanju svijesti o važnosti odgovornog ponašanja u svakodnevnim ljetnim aktivnostima – bilo na moru, u prirodi, na putovanjima ili u urbanim sredinama.

Središnji dio kampanje odnosi se na jednostavne, ali ključne savjete koji mogu spasiti život – poput izbjegavanja izlaganja suncu u najtoplijem dijelu dana, unošenja dovoljne količine tekućine, korištenja zaštitnih sredstava protiv UV zračenja, prikladnog odijevanja i brige o osnovnim potrepštinama tijekom boravka u prirodi.

Naglašava se i potreba za odgovornim ponašanjem u prometu, osobito tijekom vikenda i praznika kada se očekuje pojačani promet, kao i važnost praćenja vremenskih prognoza i upozorenja Državnog hidrometeorološkog zavoda.

Pojačane mjere pripravnosti i protupožarna sezona

U sklopu priprema za turističku i protupožarnu sezonu, sustav civilne zaštite provodi niz koordiniranih aktivnosti s lokalnim i regionalnim vlastima, stožerima, hitnim službama i drugim relevantnim institucijama.

Poseban naglasak stavljen je na ažuriranje podataka o kapacitetima i resursima, planiranje evakuacije u slučaju većih nesreća, osiguranje osnovne pomoći za stanovništvo i turiste, kao i spremnost za brzo postupanje u slučaju prekida prometa ili drugih hitnih situacija.

Kao nacionalna kontakt točka, Operativni centar civilne zaštite koordinira protupožarne aktivnosti, uključujući i raspoloživost zrakoplova „Canadair“ u okviru mehanizama rescEU, te usklađuje razmjenu međunarodne pomoći putem Koordinacijskog centra za odgovor na hitne situacije (ERCC).

Državna intervencijska postrojba civilne zaštite također je u pripravnosti kako bi pružila tehničku i logističku podršku na terenu, dok Logistički centar može osigurati postavljanje operativnih baza, smještaja i prehrane za službe koje sudjeluju u zaštiti i spašavanju.

Inspekcije i sustav ranog upozoravanja

Važan dio ljetnih aktivnosti čini i suradnja s Državnim inspektoratom, posebice u zaštiti okoliša i smanjenju rizika od požara.

Tijekom ljeta provode se pojačani nadzori nad odlagalištima otpada, uklanjaju se divlja smetlišta, a posebna se pozornost posvećuje lokacijama gdje se skladište ili koriste zapaljive i opasne tvari.

Uz to, provode se kontrole nad elektroenergetskom infrastrukturom, šumskim prometnicama, hidrantskom mrežom te svim područjima visoke požarne ugroženosti.

Ravnateljstvo civilne zaštite i ovoga ljeta koristi Sustav za rano upozoravanje i upravljanje krizama (SRUUK), koji omogućuje brzo slanje SMS ili Cell Broadcast poruka građanima i turistima u slučaju iznenadnih ugroza.

Broj 112, koji je dostupan 24 sata dnevno na više jezika, ostaje ključna kontaktna točka za sve hitne situacije.

Uz apel da se taj broj koristi isključivo u stvarnim hitnim slučajevima, podsjeća se i na važnost odgovornog ponašanja kako bi pomoć mogla brzo doći onima kojima je najpotrebnija.

Zaključno, iz Ravnateljstva poručuju da svatko može pridonijeti sigurnijem ljetu jednostavnim, ali odgovornim ponašanjem – ne paliti vatru na otvorenom, ne bacati opuške i svaku sumnju na požar ili opasnost odmah prijaviti nadležnim službama.

Poruka kampanje je jasna: budimo odgovorni – za sebe i za druge jer sigurno ljeto počinje upravo dobrim planiranjem i brigom o sebi i drugima.