Blagdan Svih svetih u Istri svake godine donosi posebnu atmosferu – groblja se polako pune svjetlom svijeća i mirisom svježeg cvijeća, a cvjećarnice rade punom parom kako bi svi posjetitelji mogli dostojno urediti grobove svojih najmilijih.
U pulskoj cvjećarni Dalia u sklopu groblja Monte Giro užurbana priprema počinje dva tjedna prije samog blagdana, a mi smo imali priliku zaviriti iza kulisa i popričati s Larissom Rajić, voditeljicom cvjećarne, o tome kako izgledaju ti dani.
''Počinjemo se pripremati otprilike dva tjedna ranije. Naručujemo sve potrebne artikle – rezano i umjetno cvijeće – i izrađujemo aranžmane koji idu na prodaju, bilo direktno ili po narudžbi. Također imamo puno lončanica koje smo nabavili ranije, kako bi ljudi mogli urediti grobove na vrijeme,'' kaže Rajić.
Kako se blagdan približava, posao postaje posebno zahtjevan...
''Zadnji tjedan je najintenzivniji jer tada nam je promet najjači. Dosta je naporno, i fizički i psihički. Organizacija je zahtjevna, ali nije neizvedivo. Najvažnije nam je da sve bude na vrijeme i da kupci budu zadovoljni. Blagdan svih svetih jedan je od najprometnijih dijelova godine, uz naravno Božić. Ta su dva blagdana svakako najvažnija za nas.''
Larissa je za naš portal otkrila koji artikli su među kupcima najpopularniji.
''Od lončanica najviše se traže krizanteme – i bala i multiflora. Kod rezanog cvijeća popularni su bale, ping pong loptice, anastazije i ostalo cvijeće koje inače redovito prodajemo. Ljudi uglavnom kupuju prirodno cvijeće, bilo rezano ili u lončanicama, dok je umjetno manje zastupljeno za ove blagdane.''
Sve veći broj kupaca bira i aranžmane po narudžbi.
''Velik broj kupaca naručuje po želji, i taj broj svake godine raste, jer su zadovoljni našim radom i kvalitetom cvijeća. Gotovi aranžmani češći su kod onih koji povremeno dolaze ili žive vani i posjećuju grobove samo u ovo vrijeme.''
Larissa nam je pojasnila razlike u preferencijama među različitim generacijama.
''Najčešće su to klasični aranžmani od ruža u kombinaciji s margareticama, ili samo ruže, te ljiljani. To su naši najprodavaniji aranžmani. Starija populacija preferira klasiku, dok mlađi ponekad žele moderniji stil, što im i omogućujemo. Ako nemamo u ponudi, izrađujemo po narudžbi.''
Za mnoge kupce važno je i koliko će platiti!
''Cijene su iste kao i lani, nije bilo povećanja ni smanjenja. Kad govorimo o poskupljenjima i troškovima nabave, imamo jednog dobavljača s kojim poslujemo preko javnog natječaja i koji nam osigurava dogovorenu cijenu tijekom cijele godine. Tako su i krajnji kupci zaštićeni od promjena cijena.''
Na kraju, Larissa je ponudila praktičan savjet za sve koji planiraju kupovinu.
''Gužve će biti, osobito u dane blagdana. Možda je najbolje doći pred kraj radnog vremena, nakon 18 sati, kad vani padne mrak – tada je promet nešto manji.''
Iako pripreme za Svih Svetih zahtijevaju mnogo truda i organizacije, jasno je da u pulskoj cvjećarni 'Dalia' cilj ostaje isti svake godine – omogućiti građanima da na dostojanstven način urede grobove svojih najmilijih.