Istarski ipsilon korak bliže završetku: Dovršen vijadukt Limska Draga, u promet će biti pušten prije turističke sezone
Riječ je o jednom od tehnički najzahtjevnijih objekata na cijeloj trasi, s velikim rasponima i stupovima znatnih visina, čija je realizacija zahtijevala vrhunsku stručnost, precizno planiranje i iznimnu koordinaciju svih sudionika projekta.
IstraIN
18 Prosinac 2025 I 19:49
IstraIN
Na zapadnom kraku Istarskog ipsilona uspješno je spojen posljednji element drugog vijadukta Limska Draga, čime je dovršen jedan od ključnih konstruktivnih zahvata i zaokružena jedna od tehnički najzahtjevnijih faza realizacije ovog strateški važnog infrastrukturnog projekta.
Vijadukt Limska Draga ukupne je duljine 552 metra, a sastoji se od pet raspona duljina 80, 100, 160, 100 i 80 metara. Najveći raspon od 160 metara između dva središnja stupa, kao i činjenica da se konstrukcija oslanja na četiri stupa, svrstavaju ovaj objekt među najsloženije građevine na cijeloj trasi Istarskog ipsilona.
Najviši stup doseže visinu od čak 125 metara iznad terena, dok se visine ostalih stupova kreću u rasponu od 45 do 110 metara. Do prosinca 2025. godine dovršena je cjelokupna armiranobetonska konstrukcija vijadukta, a svih 53 segmenta čelične konstrukcije gornjeg ustroja uspješno su montirana. Trenutačno se izvode radovi na antikorozivnoj zaštiti čeličnih segmenata.
Na vijaduktu Limska Draga bio je i Dario Silić, generalni direktora BINA-Istre koji je izjavio: „Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga važna je prekretnica u realizaciji projekta Istarskog ipsilona i jasan pokazatelj kontinuiteta ulaganja u sigurnu, modernu i pouzdanu prometnu infrastrukturu u Istri.
Riječ je o jednom od tehnički najzahtjevnijih objekata na cijeloj trasi, s velikim rasponima i stupovima znatnih visina, čija je realizacija zahtijevala vrhunsku stručnost, precizno planiranje i iznimnu koordinaciju svih sudionika projekta.
Vijadukt je građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje, koja nam je omogućila visoku razinu sigurnosti izvođenja, učinkovitost u realizaciji i minimalan utjecaj na okoliš, što je jedno od temeljnih načela kojima se vodimo u svim fazama razvoja Istarskog ipsilona.
Posebnu smo pažnju posvetili tome da novi objekt oblikovno i konstrukcijski prati postojeći most, kako bi se očuvao kontinuitet prostora i njegova prepoznatljivost.
IstraIN
Ovaj uspjeh dio je šire završne faze projekta, u sklopu koje se paralelno izvode radovi na mostu Mirna te na kvarnerskoj strani tunela Učka. Riječ je o iznimno zahtjevnim zahvatima koji se, u pojedinim dijelovima, odvijaju uz neprekidno odvijanje prometa, no unatoč tome radovi napreduju planiranom dinamikom, uz stalnu brigu o sigurnosti korisnika i izvođača.
Investicija vrijedna više od 200 milijuna eura potvrđuje našu dugoročnu predanost razvoju prometne povezanosti Istre i Kvarnera. Završetkom radova, planiranim za prosinac 2026. godine, korisnicima Istarskog ipsilona osigurat ćemo višu razinu sigurnosti, veću protočnost prometa i kvalitetnije putovanje, što je u konačnici i temeljni cilj svih naših ulaganja.“
Paralelno s radovima na vijaduktu Limska Draga, intenzivno se nastavljaju i radovi na mostu Mirna te na kvarnerskoj strani tunela Učka, koji su sastavni dio završne faze projekta Istarskog ipsilona. Kao i dosad, ulažu se maksimalni napori kako bi se održao iznimno zahtjevan tempo gradnje, poštivali zadani rokovi te istodobno osigurala sigurnost i protočnost prometa za sve korisnike Ipsilona.
IstraIN
Christian Santaleza, tehnički direktor Bina Istre tom prilikom je izjavio: “Nalazimo se pred samim krajem godine i iznimno smo zadovoljni napretkom radova na svim našim gradilištima – na mostu Mirna, vijaduktu Limska Draga te na izgradnji autoceste prema Rijeci.
Posebno je zahtjevna dionica na kvarnerskoj strani tunela Učka, s obzirom na to da se radovi izvode uz neprekidno odvijanje prometa, u složenim terenskim uvjetima i uz vrlo kratke rokove.
Od početka građenja samo je na toj dionici izvedeno više od 700 miniranja, koja naše ekipe provode u skladu s najvišim sigurnosnim standardima. Unatoč zahtjevnim uvjetima, radovi napreduju planiranom dinamikom.
IstraIN
Tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana planiramo djelomično rasteretiti naše radnike kako bi blagdane mogli provesti sa svojim obiteljima.
To su u potpunosti zaslužili, s obzirom na iznimno intenzivan i gotovo neprekidan tempo rada koji su održavali tijekom cijele godine. Istodobno, ovakav će režim omogućiti i veću protočnost prometa za naše korisnike u razdoblju kada se bilježi povećan broj putovanja.“
Želja je da se u ovoj prilici prikupe donacije igračaka, knjiga, slikovnica koje su djeca „prerasla“ i da se odnesu u Opću bolnicu Pula, na odjel pedijatrije, kako bi se razveselilo male pacijente tijekom njihovog boravka u bolnici.
Likovi u ovim pričama prihvaćaju svoje okolnosti takve kakve jesu. Oni se ne odriču života, nego ga žive u njegovoj punini, sa svim proturječnostima, ograničenjima i trenucima svjetlosti.
Riječ je o jednom od tehnički najzahtjevnijih objekata na cijeloj trasi, s velikim rasponima i stupovima znatnih visina, čija je realizacija zahtijevala vrhunsku stručnost, precizno planiranje i iznimnu koordinaciju svih sudionika projekta.
“U gradskom proračunu nije predviđena nijedna stavka usmjerena na poboljšanje stanja na Kaštijunu, unatoč dugogodišnjim problemima i opravdanim zahtjevima građana”, ocijenio je Davor Vuković, vijećnik stranke Možemo u pulskom gradskom Vijeću.
Predstavnik radnika i sindikalni povjerenik Boris Cerovac: "Štrajkaški odbor će se ubrzo oformiti te će on donijeti odluku, a moguće je da će to biti već sljedećeg tjedna."
Cilj je naravno nastaviti trend pada, pa je tim povodom predstavljena i nova medijska kampanja Nacionalnog programa ranog otkrivanja raka dojke kojom se želi potaknuti žene na mamografiju.
"Cilj društva ostaje odgovorno i održivo poslovanje, uz optimizaciju troškova i istodobno unapređenje kvalitete usluga prema korisnicima i građanima, kao i kontinuirano ulaganje u zaposlenike, koji predstavljaju temelj rada društva i ključ su dosadašnjih pozitivnih rezultata."
U sjedištu Istarske županije održan je sastanak s predstavnicima Udruge ICT Istre i Fakulteta informatike Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Tema sastanka bila je nastavak i jačanje suradnje u okviru strateškog opredjeljenja Županije za razvoj digitalne i zelene regije.
"Objavljena je odluka Ustavnog suda potvrđuje ono na što godinama upozoravamo - da je sustav osobne asistencije bio postavljen na diskriminatornim, neustavnim i restriktivnim osnovama," stoji u priopćenju udruge Sjena.
Iako su police brojnih ljekarni ostale bez lijeka protiv gripe, glasnogovornica HALMED-a Jelena Juričić preko Media servisa umiruje: "Na tržištu su trenutačno dostupne zalihe lijeka, a dodatne količine puštaju se u promet tijekom ovog tjedna, dok se sredinom siječnja očekuje i nova isporuka."
Sigurnosni pojasevi jedan su od elemenata zaštite vozača i putnika u motornim vozilima, namijenjeni zaštiti osoba prilikom sudara i iznenadnog zaustavljanja vozila.
Kada se počelo s Kaštijunom, neke prve procjene koje su tada izlazile bile su da bi Kaštijun na gorivu iz otpada trebao zarađivati. "Danas znamo da tomu nije tako, da, naprotiv, cijena zbrinjavanja iznosi od 200 eura naviše po toni."