Premijera u INK-u: “Srića da do večeri zabi ono ča ujutro zna” kazališna je oda jeziku, intimi i šutnji
Kroz specifičan tretman istarskog govora – onog koji diše, štuca, šuti i puca po šavovima emocija – ova predstava zaranja u osobne priče, ljubavi koje nisu vrištale s krovova, nego su tiho trajale ispod kože, u podtonovima, u rečenicama koje nikad nisu izgovorene.
U Istarskom narodnom kazalištu Gradskom kazalištu Pula ovoga četvrtka, 15. svibnja održat će se premijera autorskog projekta Srića da do večeri zabi ono ča ujutro zna, redateljice, dramaturginje i autorice teksta Marine Petković Liker.
Ova suptilna, emotivna i izvedbeno kompleksna predstava nastaje u okviru programa Čakavske scene INK i predstavlja jedno od najintrigantnijih kazališnih istraživanja lokalnog jezika, intime i memorije.
Radi se o komadu autora i redatelja Vida Hribara u koprodukciji RadioTeatra Bajsić i prijatelji i Teatra &TD iz Zagreba u kojem igraju Rea Bušić, Silvio Mumelaš, Vedran Živolić i Matija Čigir.
Predstava je nastala u produkciji Studija za suvremeni ples u suradnji s mrežom Pan – Adria, a izvode je Martina Tomić, Ida Jolić / Ema Crnić, Viktoria Bubalo, Marta Krešić, Filipa Bavčević i Nastasja Štefanić-Kralj.
20:28Prije 90 d07.09.2025
Kroz specifičan tretman istarskog govora – onog koji diše, štuca, šuti i puca po šavovima emocija – ova predstava zaranja u osobne priče, ljubavi koje nisu vrištale s krovova, nego su tiho trajale ispod kože, u podtonovima, u rečenicama koje nikad nisu izgovorene.
Petković Liker, poznata po svom senzibilitetu prema jeziku, ženskoj izvedbenoj poetici i granicama između govora i tijela, ovdje još jednom dokazuje da kazalište može biti živo tkivo, prostor otpora, sjećanja i iscjeljenja.
Inspirirana iskustvom tijela kao neprekidno promjenjive, ranjive i fluidne kategorije, predstava istražuje stanja i bivanja kroz koreografski jezik koji afirmira nestabilnost i kompleksnost tjelesnog postojanja.
Svaka izvedba je nova jer svaki gledatelj donosi svoj dio priče – a Križan, baš poput improvizacijskog gladijatora, u svakom susretu ide do kraja. Ili pobjeđuje, ili pogine. Kazališno, naravno.
20:28Prije 238 d12.04.2025
Predstava okuplja impozantan izvođački tim: Silvia Marchig, Dora Polić Vitez, Zdenka Šustić, Dijana Vidušin, Luka Mihovilović i Matija Ferlin – umjetnici različitih izvedbenih vokabulara koji zajednički ulaze u prostor otvorenog istraživanja, gdje glas više nije sredstvo izražavanja, već arhiv emocionalne istine.
Foto: Jelena Janković
Vizualni identitet predstave oblikovala je scenografkinja i kostimografkinja Ana Paulić, dok je glazbeni prostor – jednako krhak, introspektivan i prožimajući – osmislio Luka Gamulin. Svjetlo, kao tiho suučesništvo u predstavi, potpisuje Elvis Butković. Osim toga, tu su i vrijedne suradnice: Mirjana Doblanović Pekica (prijevod i suradnica za jezik), Silvia Marchig (scenski pokret) i Ivana Radić (asistentica scenografkinje).
„Srića da do večeri zabi ono ča ujutro zna“ nije predstava koja vam priča priču – ona vas poziva da osjetite ono što obično ne slušate: vibraciju glasa koji nije savršen, šutnju koja zvoni, sjećanje koje se zadrži u trbuhu. Kazalište koje se ne vidi samo očima, već doživljava cijelim tijelom.
Reprize su zakazane za 16. i 17. svibnja 2025. u 20 sati, a nakon izvedbe 16. svibnja održat će se i razgovor s autorima. Projekt je sufinanciran sredstvima Istarske županije i Ministarstva kulture i medija RH. Ulaznice osigurajte na blagajni kazališta ili online na www.ink.hr.
Uplate bilo kojeg iznosa označene svrhom „božićno čudo“ bit će evidentirane kao doprinosi ovoj akciji. Udruga poziva sve koji nisu u mogućnosti sudjelovati donacijom da podijele objavu i na taj način pomognu u širenju informacija.
Nakon sjednice održan je i okrugli stol na temu„Jačanje kapaciteta udruga kroz koordinaciju IFUOSI-ja, međusobno partnerstvo i zajednički nastup na državnim i EU projektima“.
Osim po idejama slobode i nonkonformizma, koje Dacia Maraini cijeli svoj život zastupa, kao i njenoj jednostavnosti, ljudskosti i poetici pripovijedanja, ovaj, inače drugi dolazak velike autorice na pulski Sa(n)jam ostat će zapamćen i po snažnim emocijama publike.
Klub će se okupljati jednom mjesečno u prostoru Čitaonice Kluba umirovljenika Pula, a rasprave će voditi knjižničarka. Teme i naslovi birat će se zajednički, u skladu sa željama i interesima članova.
„Pier Paolo Pasolini je prije svega bio pjesnik, a tek onda javna ličnost. Slušali su ga i uvažavali jer se njegova poezija doticala dubokog senzibiliteta i od tuda proizlazi interes za njegovo umjetničko stvaranje“, kazala je Dacia Maraini.
Premijera će se održati u subotu, 6. prosinca 2025. u 18:00 u Dvorani Ciscutti. Reprizne izvedbe planirane su 10. i 11. prosinca u 18:00, a zbog velikog interesa otvoren je dodatni popodnevni termin 10. prosinca.