Premijera u INK-u: “Srića da do večeri zabi ono ča ujutro zna” kazališna je oda jeziku, intimi i šutnji
Kroz specifičan tretman istarskog govora – onog koji diše, štuca, šuti i puca po šavovima emocija – ova predstava zaranja u osobne priče, ljubavi koje nisu vrištale s krovova, nego su tiho trajale ispod kože, u podtonovima, u rečenicama koje nikad nisu izgovorene.
U Istarskom narodnom kazalištu Gradskom kazalištu Pula ovoga četvrtka, 15. svibnja održat će se premijera autorskog projekta Srića da do večeri zabi ono ča ujutro zna, redateljice, dramaturginje i autorice teksta Marine Petković Liker.
Ova suptilna, emotivna i izvedbeno kompleksna predstava nastaje u okviru programa Čakavske scene INK i predstavlja jedno od najintrigantnijih kazališnih istraživanja lokalnog jezika, intime i memorije.
Svaka izvedba je nova jer svaki gledatelj donosi svoj dio priče – a Križan, baš poput improvizacijskog gladijatora, u svakom susretu ide do kraja. Ili pobjeđuje, ili pogine. Kazališno, naravno.
Kritike su jednoglasne – Dražen Šivak svojom preciznošću, fizičkom ekspresivnošću i dubokom posvećenošću glumačkom umijeću stvara jedinstveno kazališno iskustvo.
21:35Prije 47 d28.03.2025
Kroz specifičan tretman istarskog govora – onog koji diše, štuca, šuti i puca po šavovima emocija – ova predstava zaranja u osobne priče, ljubavi koje nisu vrištale s krovova, nego su tiho trajale ispod kože, u podtonovima, u rečenicama koje nikad nisu izgovorene.
Petković Liker, poznata po svom senzibilitetu prema jeziku, ženskoj izvedbenoj poetici i granicama između govora i tijela, ovdje još jednom dokazuje da kazalište može biti živo tkivo, prostor otpora, sjećanja i iscjeljenja.
Predstava okuplja impozantan izvođački tim: Silvia Marchig, Dora Polić Vitez, Zdenka Šustić, Dijana Vidušin, Luka Mihovilović i Matija Ferlin – umjetnici različitih izvedbenih vokabulara koji zajednički ulaze u prostor otvorenog istraživanja, gdje glas više nije sredstvo izražavanja, već arhiv emocionalne istine.
Foto: Jelena Janković
Vizualni identitet predstave oblikovala je scenografkinja i kostimografkinja Ana Paulić, dok je glazbeni prostor – jednako krhak, introspektivan i prožimajući – osmislio Luka Gamulin. Svjetlo, kao tiho suučesništvo u predstavi, potpisuje Elvis Butković. Osim toga, tu su i vrijedne suradnice: Mirjana Doblanović Pekica (prijevod i suradnica za jezik), Silvia Marchig (scenski pokret) i Ivana Radić (asistentica scenografkinje).
„Srića da do večeri zabi ono ča ujutro zna“ nije predstava koja vam priča priču – ona vas poziva da osjetite ono što obično ne slušate: vibraciju glasa koji nije savršen, šutnju koja zvoni, sjećanje koje se zadrži u trbuhu. Kazalište koje se ne vidi samo očima, već doživljava cijelim tijelom.
Reprize su zakazane za 16. i 17. svibnja 2025. u 20 sati, a nakon izvedbe 16. svibnja održat će se i razgovor s autorima. Projekt je sufinanciran sredstvima Istarske županije i Ministarstva kulture i medija RH. Ulaznice osigurajte na blagajni kazališta ili online na www.ink.hr.
Kroz specifičan tretman istarskog govora – onog koji diše, štuca, šuti i puca po šavovima emocija – ova predstava zaranja u osobne priče, ljubavi koje nisu vrištale s krovova, nego su tiho trajale ispod kože, u podtonovima, u rečenicama koje nikad nisu izgovorene.
Tijela muškarca i žene pronađena su u šumskom predjelu kraj Umaga. Prema neslužbenim informacijama, muškarac je usmrtio partnericu pa počinio samoubojstvo.
Tijekom tri festivalska dana na programu je više od 30 lutkarskih predstava i radionica za sve generacije. U znaku lutkara, lutkarskih kazališta, predstava i radionica za djecu i odrasle, zaživjet će rovinjski trgovi, ulice, Kazalište „Antonio Gandusio“ i Multimedijalni centar.
''Kroz kulturu se nameću različita razmišljanja, jer ako ljudi razmišljaju isto to nije dobro. Zajednicu i grad čine ljudi koji različito razmišljaju, ali se ne moraju zbog toga mrziti i svađati'', naglasio je Zoričić.
Slikovnica, koja nosi važnu temu i snažan je podsjetnik na slobodu, prihvaćanje različitosti i važnost zajedništva, predstavljena je jučer, u utorak, 13. svibnja, na prvom ovogodišnjem Pikniku s autorom pulskog Festivala dječje knjige u Circolu, a koji traje do 18. svibnja.
Prvi susret organiziran je 1996. godine, a osmislio ga je pokojni etnomuzikolog Renato Pernić s ciljem očuvanja od zaborava ovog malog instrumenta koji je na području Istre bio vrlo popularan.