INTERVJU Anton Kliman: Gradili smo, nismo rušili. Danas je HDZ rješenje, a ne problem u Istri.
Kandidat HDZ-a za istarskog župana Anton Kliman poručuje kako HDZ u Istri više nije opozicija, već konstruktivan partner koji donosi rješenja i pokreće projekte – osobito u Puli, gdje su, ističe, bili ključni za političku stabilnost i razvoj.
Uoči lokalnih izbora koji se održavaju u nedjelju, 18. svibnja, razgovarali smo s kandidatom HDZ-a za istarskog župana, saborskim zastupnikom Antonom Klimanom.
Kliman tvrdi da je Istra u fazi dubokih političkih promjena te da HDZ, umjesto tradicionalnih sukoba, nudi konkretna rješenja, razvojne projekte i političku stabilnost.
Kliman je također upitao zašto je IDS-u sporan i ministar Oleg Butković, koji je zajedno s premijerom Plenkovićem napravio jako puno za Istru u realizaciji infrastrukturnih projekata.
Kampanja koju vodi, kaže, nije temeljena na osobnim ambicijama, već na uvjerenju da politika može biti ozbiljan posao koji donosi konkretne koristi građanima.
18:30Prije 27 d18.04.2025
Na početku razgovora osvrnuo se na trenutačnu političku situaciju u Istri, koju opisuje kao “krizu političke ideje i vodstva IDS-a”, ali i kao priliku za jačanje drugih opcija, među kojima HDZ, tvrdi Kliman, sve više zauzima konstruktivnu i ključnu ulogu.
U intervjuu smo razgovarali o ulozi HDZ-a u recentnim razvojnim projektima, stanju istarskog turizma, prometnoj i željezničkoj infrastrukturi, budućim socijalnim i obrazovnim programima, ali i o političkoj budućnosti Istre nakon izbora.
Kako komentirate trenutnu političku situaciju u Istri i ulogu HDZ-a u njoj?
Istra je u fazi strukturnih političkih promjena. IDS je već duže vrijeme u krizi političke ideje i vodstva, što se potvrđuje i činjenicom da se svega nekoliko dana prije izbora ne mogu dogovoriti tko im je kandidat za župana – Paus ili Miletić. Takvo raslojavanje koriste nezavisne liste, ali i HDZ u Istri kontinuirano jača.
Vlada Republike Hrvatske dobronamjerno se postavila prema Istri, a istarski HDZ je vodio konstruktivne politike, nudio konkretna rješenja i kulturu dijaloga. Gradili smo, nismo rušili. Danas je HDZ rješenje, a ne problem u Istri.
Riješili smo ključne strateške ciljeve Istre: ulazak u EU i Schengen, uvođenje eura, dovršetak pulske bolnice, završetak Ipsilona, drugu cijev tunela Učka, modernizaciju željeznice, pokretanje strateških promišljanja o X-u i niz drugih projekata. Naš prioritet uvijek je bio razvoj Istre i bolji život svih građana.
Na kraju, nakon svega navedenog, vjerujete li da bi život u Istri bio lošiji s HDZ-ovim županom? Siguran sam da ne bi, upravo suprotno – bio bi još bolji.
Kako ocjenjujete trenutačno stanje istarskog turizma?
Istra je odabrala turizam, ali i turizam je odabrao Istru. Najveće hrvatske turističke kompanije poput Valamara, Plave Lagune, Maistre, Aminesse i Arena Hospitality Groupa imaju sjedište u Istri, što dovoljno govori o snazi i potencijalu naše regije.
Glavni izazov je prijelaz u premium segment kroz gradnju hotela s pet zvjezdica koji donose veću potrošnju, više prihoda po noćenju i produženje sezone. Time se dodatno jača status turizma kao gospodarske grane s najvećom dodanom vrijednošću u Istri.
Mali obiteljski iznajmljivači i dalje ostaju važan dio naše ponude jer čuvaju tradiciju i identitet Istre, i danas i u budućnosti. Ima prostora za sve, uz uvjet mudrog upravljanja razvojem.
Revitalizacija željezničke infrastrukture spominje se kao jedan od strateških prioriteta Vašeg programa. Koji su konkretni zahvati već započeli, što oni znače za Istru, a koji su sljedeći koraci koje planirate poduzeti?
Revitalizacija željeznice strateški je projekt čije će se pune koristi vidjeti u desetljećima koja dolaze. Ne govorimo samo o prometu, već o jednakim prilikama za sve.
Željeznica otvara nove mogućnosti za poduzetništvo, poljoprivredu, turizam i demografsku revitalizaciju unutrašnjosti. Istra će postati gospodarski dinamičnija regija s visokom razinom mobilnosti, što je temelj za podizanje standarda življenja.
Građani iz Pazina i središnje Istre moći će udobno putovati na posao, učenici iz Vodnjana i Savičente u školu u Pulu, turisti iz Ljubljane i Beča jednostavno doći na odmor, a gospodarstvenici povoljnije prevoziti robu.
Trenutno se izvode radovi od granice do Svetog Petra u Šumi, a nastavljaju se prema Puli i luci Bršica. Upravo je u ovoj kampanji otvorena javna nabava za idejno rješenje tunela Čićarija, što dokazuje našu vjerodostojnost. Ne najavljujemo, nego realiziramo projekte.
Foto: IstraIN
Posebno izdvajam Park&Ride sustav kod Vodnjana koji predviđa više od 2.000 parkirnih mjesta uz prugu. Vozač će tamo ostaviti vozilo, platiti parkirnu kartu i dobiti povratnu kartu za električni vlak do Pule i natrag.
Stanica u Puli bit će kod Veslačkog kluba, praktički ispred Arene, što omogućava brz i praktičan dolazak u centar grada. Vlakovi će voziti svakih 10–15 minuta, osobito u ljetnim gužvama.
Razmatramo i obnovu pruge Kanfanar – Rovinj te povezivanje s drugim gradovima radi olakšavanja dolaska turista i rasterećenja cestovnog prometa. Naša vizija je moderna, održiva i ekološka prometna mreža za sve.
Koje konkretne koristi građani mogu očekivati od najavljenih projekata u prometu, poljoprivredi, socijali i obrazovanju?
Uz željeznicu, radimo na nizu konkretnih projekata. Planirana je nova prometnica od izlaza s Ipsilona Vodnjan jug prema Fažani, sve do skretanja za Peroj. Time smanjujemo prometne gužve na ulasku u Pulu i rasterećujemo promet između Vodnjana, Velog Vrha i Fažane, što znatno olakšava život lokalnom stanovništvu. Projekt je realiziran preuzimanjem ceste sa županijske na državnu razinu i osiguranjem financiranja putem Hrvatskih cesta.
Na naš prijedlog Ministarstvo poljoprivrede donijelo je pravilnik o zbrinjavanju komine od prerade maslina, čime trajno pomažemo uljarima i maslinarima. Planirana je i izgradnja županijske kompostane.
U suradnji s nadležnim Ministarstvom socijalne skrbi razvijamo novi model dnevnih boravaka za starije osobe: korisnici se tijekom dana, dok su članovi obitelji na poslu, ostave u dnevnom boravku gdje im je osigurana skrb, njega, obroci i terapija a nakon 17 sati vraćaju se kući. Ovaj model je logistički, kadrovski i financijski pristupačniji te primjenjiv i u manjim općinama.
Za mlade planiramo program stipendiranja najboljih učenika četvrtih razreda srednjih škola u Istri za pripreme za prijemne ispite na najprestižnijim svjetskim sveučilištima, uz dodatnu financijsku potporu tijekom studija ukoliko se uspiju upisati.
Foto: IstraIN
Anton Kliman
Kako ocjenjujete ulogu HDZ-a u pulskoj gradskoj politici i što poručujete biračima uoči lokalnih izbora?
HDZ je u Puli pokazao političku zrelost i odgovornost. Nakon raspada izvorne većine koju su činili Zoričić, Možemo! i SDP, konstruktivno smo sudjelovali u formiranju nove većine u Gradskom vijeću. Vodili smo se isključivo interesima Pule i željom za realizacijom konkretnih projekata. Iako mnogi to pokušavaju prešutjeti, HDZ je bio ključni partner u toj većini,
Projekt Pula Sjever bio je pred odustajanjem, a upravo smo ga osobno ja i istarski HDZ spasili. Pulski lukobran bio je u programu HDZ Pula još prije četiri godine. Dok nismo bili dio većine, podnosili smo amandmane za njegovu realizaciju, koji nažalost tada nisu bili prihvaćeni. Pomogli smo i u svim aspektima realizacije igrališta na Valkanama a to se danas prešućuje.
Posebno smo ponosni na dr. Irenu Hrstić, koja je kao ravnateljica vodila izgradnju nove bolnice, a danas je ministrica zdravstva.
U Puli djelujemo u koaliciji s Domovinskim pokretom i poručujemo biračima: nema mjesta za rasipanje glasova. Pozivamo ih da podrže listu HDZ–DP–HNS koju predvodi ministrica Hrstić te da glasaju za našeg kandidata Seana Soldatića za gradonačelnika Pule.
Što očekujete nakon izbora i s kime biste surađivali u budućem sazivu Županijske skupštine?
Vjerujemo u dobar rezultat. Kampanju smo vodili mirno, bez konflikata, s jasnim projektima koje su građani prepoznali. Građani žele konkretna rješenja, a ne političke blokade i nadmudrivanja. Svatko tko to razumije, naš je partner za suradnju.
Istarski HDZ sazrio je u stabilan politički faktor s kapacitetom za rješavanje svih potreba i problema Istre.
Zato pozivam birače: vrijeme je, izađite iz zone komfora i usudite se dati glas meni kao županu te listi istarskog HDZ-a!
Prema analizi portala Načelnik.hr u Općini Medulin prosječan broj obrta po godini na svakih 1.000 stanovnika iznosi 61, prosječan broj otvorenih poduzeća po godini na svakih 1.000 stanovnika je 8, dok prosječan broj nezaposlenih po godini na svakih 1.000 stanovnika iznosi 15.
Otvorenje spomen-obilježja predstavlja završetak višegodišnjeg procesa koji je pokrenut na inicijativu Koordinacije udruga proizašlih iz Domovinskog rata, uz potporu Grada Rovinja-Rovigno i Ministarstva hrvatskih branitelja, a ukupna vrijednost projekta iznosi 1.520.000 eura.
FAKS festival, međunarodna kulturna manifestacija edukativnog i zabavnog karaktera, kroz godinu okuplja više od 1000 amaterskih umjetnika svih generacija, promovirajući cjeloživotno učenje, kreativnost i inkluziju kroz glazbu i ples.
Vijeće bošnjačke nacionalne manjine Općine Marčana najmlađe je u Republici Hrvatskoj – osnovano je tek nakon manjinskih izbora 2023. godine. Osnivanje tog Vijeća predstavlja povijesni iskorak za lokalnu zajednicu.
„U nedjelju imamo priliku prekinuti godine i godine samovolje, netransparentnosti i politike pogodovanja. Imamo priliku reći 'dosta' vlasti koja služi samo 'svojima' i odabrati zdravu politiku i stvarne promjene“, poručila je Anja Žužić, predsjednica IDS-a Umag i aktualna gradska vijećnica.
Na završnoj konferenciji za medije stranke Možemo! na gradskoj tržnici u Puli, Dušica Radojčić istaknula je još jednom najvažnije značajke svog programa za upravljanje gradom koji je protekle četiri godine bio žrtva stagnacije i gradske uprave u rasulu.
Napomenuo je da neznanje i loše vođenje grada nije moguće sakriti iza politikanstva, zato što su građani i građanke itekako svjesni Zoričićevih šupljih obećanja, a istina kad-tad ispliva na vidjelo.
Nastavlja se programska turneja istarskog župana i kandidata za župana Borisa Miletića pa su tako jučer u Poreču predstavljena poglavlja energetika i obnovljivi izvori te promet i infrastruktura.
Matea Filipović (Domovinski pokret Pula) u političku utrku za Grad Pulu ulazi kao kandidatkinja za zamjenicu gradonačelničkog kandidata Seanaa Soldatića (HDZ).