Trgovine vrve ukrasima i dekoracijama za Uskrs, na police stavljene odmah nakon Božića
Danas se, čini se, Uskrs svodi na blještavilo ukrasa, akcijske cijene čokoladnih jaja i promotivne kampanje trgovačkih lanaca koji neumorno podsjećaju kupce da ne zaborave na "najvažnije" – potrošnju.
Izlozi trgovina već su preplavljeni šarenim jajima, keramičkim zečevima i plastičnom travom.
Komercijalizacija Uskrsa uzela je maha, i to do te mjere da su mnogi trgovački lanci uskrsne ukrase počeli postavljati već krajem prosinca, gotovo istovremeno s pospremanjem božićnih kuglica.
Jesmo li doista i Uskrs pretvorili u potrošački cirkus? Nekada su se ljudi pripremali za najveći kršćanski blagdan u duhovnom ozračju – kroz post, molitvu i obiteljske običaje.
Danas se, čini se, Uskrs svodi na blještavilo ukrasa, akcijske cijene čokoladnih jaja i promotivne kampanje trgovačkih lanaca koji neumorno podsjećaju kupce da ne zaborave na "najvažnije" – potrošnju.
IstraIN
Povijesno gledano, Uskrs je simbol obnove, nade i vjere. No u modernom društvu dominiranom konzumerizmom, čini se da su simboli uskrsnuća Krista pali u drugi plan.
Marketinške strategije sve više oblikuju naš doživljaj blagdana, stvarajući dojam da bez ukrašenog stola i raskošnih poklona Uskrs nije potpun.
Veliki trgovački centri već u siječnju nude sve što je potrebno za "savršen" Uskrs – od umjetnih pisanica do ekstravagantnih dekoracija za dom, a cijeli koncept blagdana sve se više svodi na prodaju, a sve manje na duhovnost.
IstraIN
Ne možemo ignorirati činjenicu da ljudi vole blagdane i da ih žele obilježiti na svoj način. No postavlja se pitanje – gdje je granica između slavlja i komercijalizacije?
Nekada je pisanica bila simbol proljeća i novog života, a danas je to proizvod s etiketom "na popustu".
Nekada su se kolači pekli kod kuće, a danas se sve češće kupuju gotove delicije, često skupe i nepotrebno luksuzne.
Dok jedni uživaju u uskrsnoj euforiji, drugi negoduju zbog pretjeranog konzumerizma koji zamagljuje pravi smisao blagdana.
U svijetu u kojem je gotovo svaki blagdan postao prilika za prodaju i marketing, pravo je pitanje – možemo li uopće sačuvati ono iskonsko, nekomercijalno značenje Uskrsa?
Možda je vrijeme da se zapitamo slavimo li doista Uskrs – ili samo još jedan shopping festival.
Maja Klarić svoju je avanturu započela na portugalskoj ruti i pješačila 250 kilometara od Porta do Santiaga. S druge strane, Jana Prević Finderle krenula je na poznatu francusku rutu, dugu čak 780 kilometara, od Saint Jean Pied de Porta podno Pireneja.
Danas se, čini se, Uskrs svodi na blještavilo ukrasa, akcijske cijene čokoladnih jaja i promotivne kampanje trgovačkih lanaca koji neumorno podsjećaju kupce da ne zaborave na "najvažnije" – potrošnju.
Fotonaponska elektrana ima procijenjenu godišnju proizvodnju od 42.770 kWh električne energije, što će pokriti 86% godišnjih potreba za električnom energijom Dječjeg vrtića Tići – Vrsar.
Novi roman nosi ime Inspirirano stvarnim događajima i tematski se može svrstati u roman ceste te je srodan američkoj bitničkpj subkulturi pedesetih i može se povezati s kultnim Kerouacovim romanom 'Na cesti'.
“Kaiserball” prikazuje zlatno doba Pule kada su se u gradu miješali jezici, a raznolikost se očitovala i u gastronomiji te cjelokupnom društvenom životu.
Festival će odjekivati umaškom lagunom Stella Maris od 22. do 25. svibnja 2025. godine, a organizatori obećavaju nezaboravno iskustvo koje će obuhvatiti svaki kutak ovog jedinstvenog festivala.
U akciji se posebno traže tradicionalni recepti sa područja općine Medulin, oni koje su naši nonići pripremali, ali bit će dobrodošli i svi novi, kreativni recepti koji pokazuju kako hrana može imati novi život.
Izložba daje pogled unatrag na dinamičnu multidisciplinarnu karijeru Anselma Tumpića u Italiji i Hrvatskoj od početka 2000-tih do danas i promatra načine na koje se u njoj prepliću dizajn, oglašavanje, medijska umjetnost, spekulativna dizajnerska praksa i istraživački rad.