Trgovine vrve ukrasima i dekoracijama za Uskrs, na police stavljene odmah nakon Božića
Danas se, čini se, Uskrs svodi na blještavilo ukrasa, akcijske cijene čokoladnih jaja i promotivne kampanje trgovačkih lanaca koji neumorno podsjećaju kupce da ne zaborave na "najvažnije" – potrošnju.
Izlozi trgovina već su preplavljeni šarenim jajima, keramičkim zečevima i plastičnom travom.
Komercijalizacija Uskrsa uzela je maha, i to do te mjere da su mnogi trgovački lanci uskrsne ukrase počeli postavljati već krajem prosinca, gotovo istovremeno s pospremanjem božićnih kuglica.
Jesmo li doista i Uskrs pretvorili u potrošački cirkus? Nekada su se ljudi pripremali za najveći kršćanski blagdan u duhovnom ozračju – kroz post, molitvu i obiteljske običaje.
Danas se, čini se, Uskrs svodi na blještavilo ukrasa, akcijske cijene čokoladnih jaja i promotivne kampanje trgovačkih lanaca koji neumorno podsjećaju kupce da ne zaborave na "najvažnije" – potrošnju.
IstraIN
Povijesno gledano, Uskrs je simbol obnove, nade i vjere. No u modernom društvu dominiranom konzumerizmom, čini se da su simboli uskrsnuća Krista pali u drugi plan.
Marketinške strategije sve više oblikuju naš doživljaj blagdana, stvarajući dojam da bez ukrašenog stola i raskošnih poklona Uskrs nije potpun.
Veliki trgovački centri već u siječnju nude sve što je potrebno za "savršen" Uskrs – od umjetnih pisanica do ekstravagantnih dekoracija za dom, a cijeli koncept blagdana sve se više svodi na prodaju, a sve manje na duhovnost.
IstraIN
Ne možemo ignorirati činjenicu da ljudi vole blagdane i da ih žele obilježiti na svoj način. No postavlja se pitanje – gdje je granica između slavlja i komercijalizacije?
Nekada je pisanica bila simbol proljeća i novog života, a danas je to proizvod s etiketom "na popustu".
Nekada su se kolači pekli kod kuće, a danas se sve češće kupuju gotove delicije, često skupe i nepotrebno luksuzne.
Dok jedni uživaju u uskrsnoj euforiji, drugi negoduju zbog pretjeranog konzumerizma koji zamagljuje pravi smisao blagdana.
U svijetu u kojem je gotovo svaki blagdan postao prilika za prodaju i marketing, pravo je pitanje – možemo li uopće sačuvati ono iskonsko, nekomercijalno značenje Uskrsa?
Možda je vrijeme da se zapitamo slavimo li doista Uskrs – ili samo još jedan shopping festival.
Dolazak biciklista na područje Istarske županije očekuje se oko 14:00 sati preko tunela Učka, zbog čega će se od strane policije i drugih osoba temeljem ovlaštenja (redara) zatvarati dionice cesta.
Posjetitelje očekuju i performeri, mađioničari, istraživanje Svetog Lovreča uz „Lovrečku putovnicu“, dječja predstava Teatra Naranča pod nazivom „Gavran i lisica“, znanstveni show Nutty Scientists-a te „Priče za laku noć''...
Prijavom na natječaj, svaki autor jamči da su fotografije njegovo osobno autorsko djelo i dozvoljava reproduciranje fotografija na web stranicama, u kalendaru Općine Medulin te u ostalim publikacijama i kanalima komunikacije Općine Medulin bez posebne dodatne privole ili naknade.
Ova rekreativna biciklijada namijenjena je biciklistima s MTB, trekking i e-biciklima, a pod stručnim vodstvom profesionalnih vodiča sudionici će se u laganom ritmu uputiti na biciklističku turu kroz prirodne i povijesne ljepote Rovinja, Bala, Kanfanara, Svetvinčenta i okolice, s brojnim zaustavljan
Za razliku od dosadašnjih izbora kada smo proglašavali samo pobjednike kategorija, ove godine proglasit ćemo i dobitnike 2. i 3. mjesta u svim kategorijama osim Smart i Eco city, u kojima stručni žiri temeljem prijava gradova bira samo pobjednike.
Oba događanja otvorena su za sve zainteresirane građane Pule i okolice, a cilj im je približiti astronomiju široj javnosti i potaknuti zanimanje za svemirska istraživanja.
Lijepo jesensko vrijeme početkom listopada izmamilo je brojne turiste u centar Rovinja, gdje unatoč posezoni i dalje boravi oko 11 tisuća gostiju, a hoteli su gotovo u potpunosti popunjeni.
Povodom Svjetskog dana mentalnog zdravlja, koji se obilježava 10. listopada 2025., Istarsko psihološko društvo i ove godine provodi kampanju pod nazivom: „Nema zdravlja bez mentalnog zdravlja”.
Predavanja su održana u sklopu preventivnog projekta Policijske uprave istarske ''Policija poručuje: zaštitimo naše noniće'' i nacionalne preventivne kampanje ''Web heroj'' na temu zaštite od prijevara i internetskih prijevara.
S obzirom na vidno zadovoljstvo svih prisutnih, Kristina Laginja, ravnateljica Doma za starije Domenico Pergolis Rovinj, otkrila je kako će se potruditi povećati broj ovakvih suradnja te druženja mladih s korisnicima Doma.