Trgovine vrve ukrasima i dekoracijama za Uskrs, na police stavljene odmah nakon Božića

Danas se, čini se, Uskrs svodi na blještavilo ukrasa, akcijske cijene čokoladnih jaja i promotivne kampanje trgovačkih lanaca koji neumorno podsjećaju kupce da ne zaborave na "najvažnije" – potrošnju.

Ena Piglić
Ena Piglić

12 Ožujak 2025 I 21:35

Trgovine vrve ukrasima i dekoracijama za Uskrs, na police stavljene odmah nakon Božića
IstraIN

Izlozi trgovina već su preplavljeni šarenim jajima, keramičkim zečevima i plastičnom travom.

Komercijalizacija Uskrsa uzela je maha, i to do te mjere da su mnogi trgovački lanci uskrsne ukrase počeli postavljati već krajem prosinca, gotovo istovremeno s pospremanjem božićnih kuglica.

Jesmo li doista i Uskrs pretvorili u potrošački cirkus? Nekada su se ljudi pripremali za najveći kršćanski blagdan u duhovnom ozračju – kroz post, molitvu i obiteljske običaje.

Danas se, čini se, Uskrs svodi na blještavilo ukrasa, akcijske cijene čokoladnih jaja i promotivne kampanje trgovačkih lanaca koji neumorno podsjećaju kupce da ne zaborave na "najvažnije" – potrošnju.

 

IstraIN

Povijesno gledano, Uskrs je simbol obnove, nade i vjere. No u modernom društvu dominiranom konzumerizmom, čini se da su simboli uskrsnuća Krista pali u drugi plan.

Marketinške strategije sve više oblikuju naš doživljaj blagdana, stvarajući dojam da bez ukrašenog stola i raskošnih poklona Uskrs nije potpun.

Veliki trgovački centri već u siječnju nude sve što je potrebno za "savršen" Uskrs – od umjetnih pisanica do ekstravagantnih dekoracija za dom, a cijeli koncept blagdana sve se više svodi na prodaju, a sve manje na duhovnost.

IstraIN

Ne možemo ignorirati činjenicu da ljudi vole blagdane i da ih žele obilježiti na svoj način. No postavlja se pitanje – gdje je granica između slavlja i komercijalizacije?

Nekada je pisanica bila simbol proljeća i novog života, a danas je to proizvod s etiketom "na popustu".

Nekada su se kolači pekli kod kuće, a danas se sve češće kupuju gotove delicije, često skupe i nepotrebno luksuzne.

Dok jedni uživaju u uskrsnoj euforiji, drugi negoduju zbog pretjeranog konzumerizma koji zamagljuje pravi smisao blagdana.

U svijetu u kojem je gotovo svaki blagdan postao prilika za prodaju i marketing, pravo je pitanje – možemo li uopće sačuvati ono iskonsko, nekomercijalno značenje Uskrsa?

Možda je vrijeme da se zapitamo slavimo li doista Uskrs – ili samo još jedan shopping festival.

IstraIN
IstraIN
IstraIN