Najinovativniji CMO svijeta na Danima komunikacija: Machado otkrio snagu ideja koje mijenjaju brendove – i svijet
Davor Bruketa: „Ako kreativnost i dalje tretiramo kao ‘nešto što dolazi na kraju’, propustili smo poantu. Ovdje smo vidjeli da je ona polazna točka – ne samo za dobre kampanje, već za konkretne poslovne rezultate i društvene promjene. Tko to još ne vidi, možda je na krivom festivalu.“
Treći dan festivala Dani komunikacija 2025. u Rovinju kulminirao je u velikom stilu – na glavnu pozornicu stupio je Fernando Machado powered by A1, marketinški vizionar čije ideje su redefinirale komunikaciju nekih od najpoznatijih globalnih brendova.
Govorivši o važnosti kvalitetnoga briefa u komunikacijskoj industriji, osvrnuo se na citat filozofa Blaisea Pascala koji kaže da je napisao dugačko pismo jer nije imao vremena napisati kratko – te poručio: „Ako želite da ljudi zaista razumiju vašu ideju, budite kratki i jasni.“
Najinovativniji CMO svijeta, najpoznatija humanoidna AI, cyborg antropologinja, globalni lideri i regionalni stručnjaci – uz rekordan broj programa i govornika, Dani komunikacija potvrdili su status jedne od vodećih industrijskih platformi.
Drugi dan velikoga festivala donio je uvid u to kako komunikacija izgleda kad je hrabra, iskrena i u potpunosti usklađena s vremenom u kojem živimo.
11:50Prije 115 d17.05.2025
U inspirativnom predavanju Machado je govorio o moći ideja koje ne samo da pomiču granice industrije, već ostavljaju trag i izvan nje. Iskustva koja je stekao oblikujući kampanje za Burger King i Dove pretočio je u konkretne uvide o tome kako marketing može biti više od poruke – može biti pokretač stvarne društvene promjene.
Machada je dočekala dvorana već ispunjena uzbuđenjem, zahvaljujući karizmatičnom povratku Davida Shinga, poznatog digitalnog filozofa i jednog od najzanimljivijih mislioca tehnološke scene.
Više od 180 govornika na čak pet festivalskih pozornica, 75 programskih segmenata i teme koje nadilaze industriju – Dani komunikacija 2025. donose sadržaj koji konkurira i moru, suncu te najboljem društvu u Rovinju.
Njegovo predavanje Nothing Changes If Nothing Changes bilo je poziv na buđenje – razmišljanje o tome kako možemo koristiti tehnologiju, a osobito umjetnu inteligenciju, ne da nas udalji, već da nas približi. Svojim ekscentričnim nastupom, britkim humorom i zaraznom energijom Shing je još jednom opravdao svoj status miljenika publike. „Mi smo u industriji koja ljude motivira da nešto požele – a zapravo trebamo početi stvarati proizvode koje ljudi zaista žele“, poručio je raspoloženoj publici.
Neva Zganec/PIXSELL
Kreativnost, kao neiscrpna sila promjene, bila je u središtu pažnje i u završnom segmentu glavne dvorane On the Role of Creativity Today, panelu koji je okupio istaknute stvaraoce iz različitih područja: predsjednica Uprave HURA-e Jelena Fiškuš (Studio Sonda), producent s nominacijom za Oscara Danijel Pek; kustosica i osnivačica/predsjednica Nomada – Hrvatskog ureda za suvremenu umjetnost Vanja Žanko; poznati modni dizajner koji surađuje čak i s Beyonce Juraj Zigman te jedan od najcjenjenijih hrvatskih arhitekata i senior partner Studija 3LHD Marko Dabrović.
Iako različitih izraza, svi su se složili u jednom: kreativnost je danas važnija nego ikad. Ne kao ukras, nego kao alat za preispitivanje normi, oblikovanje identiteta i stvaranje prostora za nove vrijednosti.
Neva Zganec/PIXSELL
U osvrtu na završnicu festivala, Davor Bruketa, član organizacijskog odbora Dana komunikacija, izjavio je: „Ako kreativnost i dalje tretiramo kao ‘nešto što dolazi na kraju’, propustili smo poantu. Ovdje smo vidjeli da je ona polazna točka – ne samo za dobre kampanje, već za konkretne poslovne rezultate i društvene promjene. Tko to još ne vidi, možda je na krivom festivalu.“
Brojni posjetitelji imali su priliku uz ove vrhunske stručnjake u glavnoj dvorani čuti i predavanje Mirelle Crespi – strateginje koja razumije podatke bolje od ikoga i koja je pokazala kako analitika i kreativnost mogu djelovati sinergijski, donoseći mjerljive rezultate kampanja bez gubitka njihove autentičnosti i utjecaja.
Završnica festivala potvrdila je ulogu Dana komunikacija kao epicentra ideja, dijaloga i inspiracije — mjesta gdje se brišu granice između industrija, gdje tehnologija susreće emociju, a kreativnost postaje katalizator promjene.
Nakon provedenog 5. kola, vodstvo u poretku klubova vratio je Paraatletski klub Spektar iz Pule, sa 232 boda, dok se na drugom mjestu sa sedam bodova manje (225 bodova) nalazi Paraatletski klub Uspon iz Velike Gorice.
Važno je napomenuti da je samo u Središnjoj knjižnici održana 51 aktivnost na kojoj je sudjelovalo 409 polaznika te da su tijekom srpnja i kolovoza sudionici izazova pročitali ukupno pročitali 514 knjiga i slikovnica!
“O životu radnice krajem dvadesetog stoljeća” Gorana Ferčeca prati život žene radnice od 1973. do 1991., kroz ključne događaje poput rođenja, smrti i izgradnje doma. Roman istražuje ideale, gubitke i promjene u društvu, te nestanak jedne klase.
Cilj manifestacije je predstaviti rad lokalnih plesnih klubova i studija, a istovremeno obogatiti gradski program u vrijeme kada je Pula još uvijek puna domaćih i stranih posjetitelja.
Stranih turista u kolovozu je u Hrvatsku došlo nešto malo više od 4,4 milijuna ili jednako kao u istom lanjskom mjesecu, a njihovih 27,2 milijuna noćenja je 2 posto manje.
Nola, poznata po bezvremenskim pjesmama Dio tebe, Osmijeh, Iznad oblaka i Moj svijet, objavljuje novi EP "Na drugoj strani je Oprosti" koji otvara novo poglavlje u njihovom stvaralaštvu.
Treća po redu akcija će se održati uz podršku Kluba podvodnih aktivnosti Rovinj, Osnovne škole Vladimira Nazora te Grada Rovinja, a okupit će stručnjake, učenike i građane u zajedničkom cilju: čišćem i zdravijem Jadranu.
Renesansni mikrokozmos ovog svestranog umjetnika, u kojem se prožimaju znanstvena saznanja, filozofija, glazba i likovna umjetnost bit će u fokusu trećeg izdanja Srdačno LP u Klubu-knjižari Giardini 2.
Sretni igrač iz Rovinja osvojio je 100 tisuća eura u 36. kolu igre Bingo plus, a dobitni listić uplaćen je na prodajnom mjestu Inovine u ulici Marca della Pietr
U tri dana druženja festival donosi predavanja globalnih lidera, razgovore s domaćim i regionalnim stručnjacima, dodjele strukovnih nagrada, ali i neizostavne večernje zabave i spontana druženja zbog kojih networking na Danima komunikacija postaje puno više od razmjene e-mail adresa.
Rovinj će ovoga rujna zasjati u novom svjetlu – legenda o dolasku sarkofaga Svete Eufemije oživjet će pred očima građana kroz impresivni mapping na pročelju gradske ljepotice.