Najinovativniji CMO svijeta na Danima komunikacija: Machado otkrio snagu ideja koje mijenjaju brendove – i svijet
Davor Bruketa: „Ako kreativnost i dalje tretiramo kao ‘nešto što dolazi na kraju’, propustili smo poantu. Ovdje smo vidjeli da je ona polazna točka – ne samo za dobre kampanje, već za konkretne poslovne rezultate i društvene promjene. Tko to još ne vidi, možda je na krivom festivalu.“
Treći dan festivala Dani komunikacija 2025. u Rovinju kulminirao je u velikom stilu – na glavnu pozornicu stupio je Fernando Machado powered by A1, marketinški vizionar čije ideje su redefinirale komunikaciju nekih od najpoznatijih globalnih brendova.
Govorivši o važnosti kvalitetnoga briefa u komunikacijskoj industriji, osvrnuo se na citat filozofa Blaisea Pascala koji kaže da je napisao dugačko pismo jer nije imao vremena napisati kratko – te poručio: „Ako želite da ljudi zaista razumiju vašu ideju, budite kratki i jasni.“
Najinovativniji CMO svijeta, najpoznatija humanoidna AI, cyborg antropologinja, globalni lideri i regionalni stručnjaci – uz rekordan broj programa i govornika, Dani komunikacija potvrdili su status jedne od vodećih industrijskih platformi.
Drugi dan velikoga festivala donio je uvid u to kako komunikacija izgleda kad je hrabra, iskrena i u potpunosti usklađena s vremenom u kojem živimo.
11:50Prije 164 d17.05.2025
U inspirativnom predavanju Machado je govorio o moći ideja koje ne samo da pomiču granice industrije, već ostavljaju trag i izvan nje. Iskustva koja je stekao oblikujući kampanje za Burger King i Dove pretočio je u konkretne uvide o tome kako marketing može biti više od poruke – može biti pokretač stvarne društvene promjene.
Machada je dočekala dvorana već ispunjena uzbuđenjem, zahvaljujući karizmatičnom povratku Davida Shinga, poznatog digitalnog filozofa i jednog od najzanimljivijih mislioca tehnološke scene.
Više od 180 govornika na čak pet festivalskih pozornica, 75 programskih segmenata i teme koje nadilaze industriju – Dani komunikacija 2025. donose sadržaj koji konkurira i moru, suncu te najboljem društvu u Rovinju.
Njegovo predavanje Nothing Changes If Nothing Changes bilo je poziv na buđenje – razmišljanje o tome kako možemo koristiti tehnologiju, a osobito umjetnu inteligenciju, ne da nas udalji, već da nas približi. Svojim ekscentričnim nastupom, britkim humorom i zaraznom energijom Shing je još jednom opravdao svoj status miljenika publike. „Mi smo u industriji koja ljude motivira da nešto požele – a zapravo trebamo početi stvarati proizvode koje ljudi zaista žele“, poručio je raspoloženoj publici.
Neva Zganec/PIXSELL
Kreativnost, kao neiscrpna sila promjene, bila je u središtu pažnje i u završnom segmentu glavne dvorane On the Role of Creativity Today, panelu koji je okupio istaknute stvaraoce iz različitih područja: predsjednica Uprave HURA-e Jelena Fiškuš (Studio Sonda), producent s nominacijom za Oscara Danijel Pek; kustosica i osnivačica/predsjednica Nomada – Hrvatskog ureda za suvremenu umjetnost Vanja Žanko; poznati modni dizajner koji surađuje čak i s Beyonce Juraj Zigman te jedan od najcjenjenijih hrvatskih arhitekata i senior partner Studija 3LHD Marko Dabrović.
Iako različitih izraza, svi su se složili u jednom: kreativnost je danas važnija nego ikad. Ne kao ukras, nego kao alat za preispitivanje normi, oblikovanje identiteta i stvaranje prostora za nove vrijednosti.
Neva Zganec/PIXSELL
U osvrtu na završnicu festivala, Davor Bruketa, član organizacijskog odbora Dana komunikacija, izjavio je: „Ako kreativnost i dalje tretiramo kao ‘nešto što dolazi na kraju’, propustili smo poantu. Ovdje smo vidjeli da je ona polazna točka – ne samo za dobre kampanje, već za konkretne poslovne rezultate i društvene promjene. Tko to još ne vidi, možda je na krivom festivalu.“
Brojni posjetitelji imali su priliku uz ove vrhunske stručnjake u glavnoj dvorani čuti i predavanje Mirelle Crespi – strateginje koja razumije podatke bolje od ikoga i koja je pokazala kako analitika i kreativnost mogu djelovati sinergijski, donoseći mjerljive rezultate kampanja bez gubitka njihove autentičnosti i utjecaja.
Završnica festivala potvrdila je ulogu Dana komunikacija kao epicentra ideja, dijaloga i inspiracije — mjesta gdje se brišu granice između industrija, gdje tehnologija susreće emociju, a kreativnost postaje katalizator promjene.
Kako će alkohol djelovati na vas? Ovisi to o spolu, dobi, metabolizmu, masi konzumenta, vrsti alkohola, o tome što ste jeli prije pijenja, razini stresa kojoj ste izloženi...
Kristijan Petrović – The Drak Storyteller publici je približio povijest i mitologiju koja je prethodila nastanku romana Drakula, kao i kulturološke i povijesne okolnosti koje su oblikovale ovaj literarni fenomen.
Radi se o fotografskom projektu koji je nastao odmah nakon oluje koja je ovo ljeto pogodila Rovinj. Serija dokumentira uništavanje lokalnih stabala na način da ista postaju scenarij za modni editorijal u kojem su modeli odjeveni u održive kreacije lokalne modne dizajnerice Silvane Morgan.
Ovogodišnje izdanje privuklo je rekordan broj uzoraka – gotovo 200 različitih rakija – među kojima su stručnjaci imali nimalo lak zadatak odabrati najbolje.
Dona je u Oporavilište Aquariuma Pula stigla 11. listopada, nakon što je pronađena izvan otočja Brijuni s ribarskom udicom u ustima. Udica joj je već sljedećeg dana uspješno uklonjena.
Blitva i špinat prodaju se po cijeni od četiri do pet eura za kilogram. Radič se prodaje po cijeni od 15 eura, dok je mladi grah od pet do šest eura po kilogramu.
U modernim vremenima se riječki La Voce del popolo oslanja na redakciju u Puli te na dopisništva u Rovinju, Umagu, Kopru, Labinu, Poreču i Trstu. Izlazi svaki dan osim nedjelje.
Generacija učenika rovinjske Osnovne škole Jurja Dobrile koja je školu završila prije točno 50 godina ponovno se okupila, a susret koji je okupio 65 nekadašnjih učenika protekao je u znaku emocija, sjećanja i prijateljstva koje traje pola stoljeća.
Centar za mlade Dino Škarpić u Rovinju ovog utorkau 20 sati organizira pub kviz, namijenjen timovima od četiri člana koji se mogu prijaviti putem e-maila centarzamlade@pour.hr
.
Nikad nisam bio na velikoj pozornici. Nije moj narod taj koji me cijeni, nego vaš narod. Uvijek vjerujem u pravo vrijeme i pravo mjesto. I ovo je moje vrijeme i moje mjesto.“