Najinovativniji CMO svijeta na Danima komunikacija: Machado otkrio snagu ideja koje mijenjaju brendove – i svijet
Davor Bruketa: „Ako kreativnost i dalje tretiramo kao ‘nešto što dolazi na kraju’, propustili smo poantu. Ovdje smo vidjeli da je ona polazna točka – ne samo za dobre kampanje, već za konkretne poslovne rezultate i društvene promjene. Tko to još ne vidi, možda je na krivom festivalu.“
Treći dan festivala Dani komunikacija 2025. u Rovinju kulminirao je u velikom stilu – na glavnu pozornicu stupio je Fernando Machado powered by A1, marketinški vizionar čije ideje su redefinirale komunikaciju nekih od najpoznatijih globalnih brendova.
Govorivši o važnosti kvalitetnoga briefa u komunikacijskoj industriji, osvrnuo se na citat filozofa Blaisea Pascala koji kaže da je napisao dugačko pismo jer nije imao vremena napisati kratko – te poručio: „Ako želite da ljudi zaista razumiju vašu ideju, budite kratki i jasni.“
Najinovativniji CMO svijeta, najpoznatija humanoidna AI, cyborg antropologinja, globalni lideri i regionalni stručnjaci – uz rekordan broj programa i govornika, Dani komunikacija potvrdili su status jedne od vodećih industrijskih platformi.
Drugi dan velikoga festivala donio je uvid u to kako komunikacija izgleda kad je hrabra, iskrena i u potpunosti usklađena s vremenom u kojem živimo.
11:50Prije 69 d17.05.2025
U inspirativnom predavanju Machado je govorio o moći ideja koje ne samo da pomiču granice industrije, već ostavljaju trag i izvan nje. Iskustva koja je stekao oblikujući kampanje za Burger King i Dove pretočio je u konkretne uvide o tome kako marketing može biti više od poruke – može biti pokretač stvarne društvene promjene.
Machada je dočekala dvorana već ispunjena uzbuđenjem, zahvaljujući karizmatičnom povratku Davida Shinga, poznatog digitalnog filozofa i jednog od najzanimljivijih mislioca tehnološke scene.
Više od 180 govornika na čak pet festivalskih pozornica, 75 programskih segmenata i teme koje nadilaze industriju – Dani komunikacija 2025. donose sadržaj koji konkurira i moru, suncu te najboljem društvu u Rovinju.
Njegovo predavanje Nothing Changes If Nothing Changes bilo je poziv na buđenje – razmišljanje o tome kako možemo koristiti tehnologiju, a osobito umjetnu inteligenciju, ne da nas udalji, već da nas približi. Svojim ekscentričnim nastupom, britkim humorom i zaraznom energijom Shing je još jednom opravdao svoj status miljenika publike. „Mi smo u industriji koja ljude motivira da nešto požele – a zapravo trebamo početi stvarati proizvode koje ljudi zaista žele“, poručio je raspoloženoj publici.
Neva Zganec/PIXSELL
Kreativnost, kao neiscrpna sila promjene, bila je u središtu pažnje i u završnom segmentu glavne dvorane On the Role of Creativity Today, panelu koji je okupio istaknute stvaraoce iz različitih područja: predsjednica Uprave HURA-e Jelena Fiškuš (Studio Sonda), producent s nominacijom za Oscara Danijel Pek; kustosica i osnivačica/predsjednica Nomada – Hrvatskog ureda za suvremenu umjetnost Vanja Žanko; poznati modni dizajner koji surađuje čak i s Beyonce Juraj Zigman te jedan od najcjenjenijih hrvatskih arhitekata i senior partner Studija 3LHD Marko Dabrović.
Iako različitih izraza, svi su se složili u jednom: kreativnost je danas važnija nego ikad. Ne kao ukras, nego kao alat za preispitivanje normi, oblikovanje identiteta i stvaranje prostora za nove vrijednosti.
Neva Zganec/PIXSELL
U osvrtu na završnicu festivala, Davor Bruketa, član organizacijskog odbora Dana komunikacija, izjavio je: „Ako kreativnost i dalje tretiramo kao ‘nešto što dolazi na kraju’, propustili smo poantu. Ovdje smo vidjeli da je ona polazna točka – ne samo za dobre kampanje, već za konkretne poslovne rezultate i društvene promjene. Tko to još ne vidi, možda je na krivom festivalu.“
Brojni posjetitelji imali su priliku uz ove vrhunske stručnjake u glavnoj dvorani čuti i predavanje Mirelle Crespi – strateginje koja razumije podatke bolje od ikoga i koja je pokazala kako analitika i kreativnost mogu djelovati sinergijski, donoseći mjerljive rezultate kampanja bez gubitka njihove autentičnosti i utjecaja.
Završnica festivala potvrdila je ulogu Dana komunikacija kao epicentra ideja, dijaloga i inspiracije — mjesta gdje se brišu granice između industrija, gdje tehnologija susreće emociju, a kreativnost postaje katalizator promjene.
Taste Istria i ove godine dokazuje da dobar tenis ide ruku pod ruku s dobrom hranom, stvarajući jedinstveni kutak u kojem lokalni identitet, suvremena prezentacija i ljetna atmosfera čine savršen spoj sporta i uživanja.
Nastup Black Coffeeja oduševio je više od pet tisuća posjetitelja. Reklama Istre i Hrvatske, koja ovom viralnom pričom obilazi svijet, jedna je od najljepših pozivnica za dolazak u Lijepu našu.
Poradi upravljanja pod utjecajem alkohola, nadležni sud vozaču je odredio novčanu kaznu od 1.320 eura i zabranu upravljanja motornim vozilima B kategorije u trajanju od tri mjeseca sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama.
Britanski turisti najviše su noćenja ostvarili u Dubrovačko-neretvanskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji te Istri, a gledano prema destinacijama u Dubrovniku, Splitu, Župi dubrovačkoj, Rovinju, Zadru, Puli i dr.
Ova mlada morska kornjača pronađena je u blizini otočića Porera, nasuprot Barbarige na zapadnoj obali Istre, a spašena je zahvaljujući brzoj reakciji obitelji Marić Pfannkuchen, koja ju je brodom prevezla do pulske luke.
Jedan od najzvučnijih novih glasova istarske glazbene scene, Lima Len, nastupit će kao predgrupa legendarnom Plavom Orkestru 9. kolovoza u pulskoj Areni!
U okviru suradnje s brojnim udrugama i institucijama koje pružaju podršku najranjivijim skupinama djece, Valamar je kroz ovu inicijativu do sada donirao ljetovanje za više od 4.500 djece iz svih dijelova Hrvatske.
Novi Šajin hit „Idemo na mer” himna je onih koji sanjaju odmor, ali žive svakodnevicu u kojoj „fali još jedan papir”.Upravo iz FTJP* (*fali ti jedan papir) rođena je pjesma koja će postati nova himna za sve koji se bore s birokracijom, a njih je u Hrvatskoj koliko i stanovnika.