U Puli će se održati interaktivno predavanje o sigurnosti u prometu osoba treće životne dobi

Prema statističkim pokazateljima posljedica prometnih nesreća obaranja pješaka, najveća stopa smrtnosti bilježi se za osobe starije životne dobi (65+) što ukazuje na vjerojatnost da će stariji pješaci doživjeti više trauma.

Iris Foriš
Iris Foriš

17 Veljača 2025 I 17:11

U Puli će se održati interaktivno predavanje o sigurnosti u prometu osoba treće životne dobi
Foto: Gradska knjižnica i čitaonica Pula Ilustracija

Nastavlja se ciklus predavanja u Knjižnici Veruda o sigurnosti namijenjen osobama treće životne dobi koje organiziraju Gradska knjižnica i čitaonica Pula i Policijska uprava istarska.

U utorak, 18. veljače 2025. godine u 9 sati policijske službenice Postaje prometne policije Pula-Pola Gordana Kliman Grabar i Leonarda Bogović održat će interaktivno predavanje na temu sigurnosti u prometu osoba treće životne dobi.

Predavanje je organizirano nakon iskazanog interesa korisnika Knjižnice Veruda za temu sigurnosti u prometu te s ciljem unaprjeđenja sigurnosti osoba starije životne dobi te pružanja potrebnih znanja i vještina za sigurnije sudjelovanje u prometu. Program je prvenstveno namijenjen osobama treće životne dobi, no dobrodošli su svi zainteresirani.

Kroz interaktivni pristup i konkretne primjere, edukacija će obuhvatiti ključne teme za sigurnost starijih sudionika u cestovnom prometu. Sudionici će osvježiti svoja znanja o osnovnim prometnim pravilima i propisima, s posebnim naglaskom na: kretanje pješaka, korištenje elemenata pasivne sigurnosti, ograničenja brzine kretanja vozila, vožnju u kružnom toku, poznavanje pravila prednosti prolaska te druge važne aspekte prometne sigurnosti te dobiti odgovore na pitanja i nedoumice.

Za smanjenje stradavanja u cestovnom prometu nužno je razumijevanje čimbenika i načina na koji čimbenici rizika međusobno djeluju, što u kontekstu stradavanja osoba treće životne dobi ukazuje na implikacije pri planiranju prijevoza, osiguranju sigurnog pristupa starijih osoba uslugama i objektima te povećanih rizika za pješake, a koji proizlaze iz visoke motorizacije urbanih sredina.

Starije osobe često su zbog fizičke ranjivosti i funkcionalnih promjena organizma izložene većem riziku stradavanja u prometu, a kombinirani učinci tih rizika povećavaju težinu zadobivenih ozljeda.

Prema statističkim pokazateljima posljedica prometnih nesreća obaranja pješaka, najveća stopa smrtnosti bilježi se za osobe starije životne dobi (65+) što ukazuje na vjerojatnost da će stariji pješaci doživjeti više trauma.