Pulski Možemo! Gradu Puli: Zašto ste dopustili žalbu Kaštijuna na dnevne limite preuzimanja smeća?
Možemo! Pula: "Očekujemo da Grad Pula i Kaštijun, u suradnji s JLS-ovima, krenu u konkretne dogovore i obavijeste građane što će poduzeti nakon ukidanja limita maksimalnih količina koje Kaštijun smije primiti."
IstraIN
20 Listopad 2025 I 09:16
ŽCGO KaštijunKaštijun
Nakon što je Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije poništilo Rješenje Državnog inspektorata u kojem je bila propisana maksimalna količina otpada koju ŽCGO Kaštijun dnevno može zaprimiti, sada je stigla i reakcija iz Možemo! Pula. Njihovo priopćenje prenosimo u nastavku.
"Nakon ukidanja maksimalnih dnevnih količina koje Kaštijun smije zaprimiti, medulinsko i pulsko susjedstvo razočarano shvaća da su nezaštićene žrtve tuđeg nemara i propusta i najavljuje prosvjed. S pravom. Nitko ne bi smio trpjeti takav nesnosan smrad, svi imaju pravo na mirno uživanje doma i čist zrak.
Nezadovoljni građani najavljuju kako će prosvjedovati u Puli u srijedu, 22. listopada, u 15:30 sati na Portarati. Navode i kako će oko 17 sati prosvjednici krenuti u šetnju do Foruma gdje će se napraviti i mali performans.
11:43Prije 47 d18.10.2025
Nakon što je ukinuto inspekcijsko ograničenje dnevnih količina koje je Kaštijun smio preuzimati, razumljiva je ogorčenost građana. Skupi odvoz ljetnih viškova bio je jedina smislena “vatrogasna” mjera. Nije se radilo o sustavnom rješenju, ali se pokazalo da je kontrola moguća. Oslobađanjem od dnevnog limita pod izlikom “osiguranja kontinuiteta javne usluge” prebacuje se teret na okoliš i lokalnu zajednicu.
Suprotno načelu “onečišćivač plaća”, primjenjuje se princip da svi plaćaju isto bez obzira koliko su onečistili odnosno uložili u odvojeno prikupljanje otoada, a narocito biorazgradivog otpada.
Bez jasnih zaštitnih mehanizama susjedi Kaštijuna prepušteni su posljedicama neodgovornog ponašanja gradova i općina u Istri, kao i neodgovornog poslovanja javnog trgovačkog društva, čija uprava odgađa rješenja.
Grad Pula, kao većinski vlasnik Kaštijuna d.o.o., duguje javnosti objašnjenje zašto je dopustio žalbu na propisane dnevne limite i što će učiniti da spriječi ponavljanje najgorih epizoda zagađenja koje smo imali ove godine. Zagađenje bi bilo puno gore da limiti količina nisu bili propisani. Nisu li dnevni limiti bili u interesu Grada Pule?
Uz to, oni koji najviše trpe posljedice nefunkcionalnog sustava u Istri, a to su Pula i Medulin, trebali bi ostalim JLS-ovima Istre biti primjerom kako odvojeno priukupljanje otpada može funkcionirati. To, međutim, nije slučaj. Za dobro funkcioniranje Kaštijuna najvažnije je odvajanje biorazgradivog otpada i jasna pravila, posebno za ugostiteljstvo. Što opet nije slučaj.
Možemo! Pula
Nadalje, Grad Pula se, kao većinski vlasnik, treba pobrinuti da Kaštijun pojača kontrolu ulaznog materijala i uvede naplatu prema sastavu. Biootpad mora ulaziti pod drugačijim uvjetima i naknadama od miješanog otpada, a otpad koje ne ispunjava kriterije treba dobiti korekciju cijene, ugovorne kazne ili biti odbijen. Tako se potiče odvajanje na izvoru i sprječava da Kaštijun postane odlagalište tuđih propusta.
Grad Pula mora urediti procedure unutar Kaštijuna. Ukidanje limita ne smije značiti labaviji, nego stroži nadzor rada. Ove smo godine zabilježili najgore epizode zagađenja zraka — to je jasan znak manjkavosti koje treba hitno ispraviti. Nisu za sve krivi drugi; postoji više segmenata procesa koje je davno trebalo prilagoditi dozvoli.
Tako, na primjer, prihvatna jama je često otvorena umjesto da bude zatvorena i u podtlaku; ploha je nepokrivena, a prema dozvoli mora biti pokrivena; folija se naručuje već četiri godine i sada se traži ponovno produljenje korištenja kredita; procjedne vode su stalno prisutne, a prema dozvoli ne bi smjele biti na plohi.
To su manjkavosti koje već neko vrijeme ističemo i nastavit ćemo isticati dok ne osigurate njihovu provedbu. Postoje i dodatna rješenja: predlažemo da se ispita mogućnost uvođenja biostabilizacije koja će se uvesti na Marišćini, kao mjere za smanjenje smrada prije odlaganja. Grad mora od uprave Kaštijuna zahtijevati strogo poštivanje dozvole i standardnih operativnih postupaka.
Sezona je prošla i realno je da se pragovi neće prijeći do idućeg lipnja, no upravo zato treba iskoristiti to vrijeme. Grad mora predstaviti jasan plan do početka sezone — kako misli riješiti dugogodišnji problem smrada, ukojemstupnju će riješiti odvajanje biorazgradivog otpada na području svoje odgovornosti, kako će se nadzirati ulazni materijal te hoće li Kaštijun poštivati procedure određene dozvolom za obradu otpada.
Očekujemo da Grad Pula i Kaštijun, u suradnji s JLS-ovima, krenu u konkretne dogovore i obavijeste građane što će poduzeti nakon ukidanja limita maksimalnih količina koje Kaštijun smije primiti", stoji u priopćenju koje potpsuje Možemo! Pula.
Govedić je u razgovoru s Aljošom Pužarom istaknula važnost dijaloga, kreativnog eksperimenta i recepcije publike, naglašavajući utjecaj studenata na vlastito stvaralaštvo i kritički rad.
Kontrolom je utvrđeno da upravlja pod utjecajem alkohola od 1.83 promila i dok mu je na snazi zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilima B kategorije.
Ministar Glavina: Moja poruka danas ovdje je vrlo jasna - ukoliko ne podignemo našu cjenovnu konkurentnost, ukoliko ne napravimo korekcije cijena za sljedeću godinu, prilično sam siguran da sljedeća godina rekordna više neće biti, odnosno da nećemo moći ponoviti ove rezultate koje imamo ove godine.
Acquavita je posebno naglasila važnost talijanske autohtone zajednice u Istri te kontinuiranu suradnju sa svim administrativnim razinama na projektima vezanima uz talijanski jezik, kulturu i obrazovanje.
Od iznimne je važnosti da se prepoznala inicijativa IDS-a jer zračna luka u turističkoj regiji kao što je Istra ima neprocjenjiv značaj, pogotovo kad znamo da Istra predstavlja 30% hrvatskog turizma.
Gospodarski se godinama na tom prostoru ne događa ništa, a prostor je ograđen žicom iako ne postoje koncesije, a ni razlozi, za bilo koje ograđivanje i prisvajanje prostora koji nije u vlasništvu ex-Cementare.
Dekan Istarskog veleučilišta Daglas Koraca podigao je privatnu tužbu protiv SDP-ovog županijskog vijećnika Marka Ferenca, koji tvrdi da je riječ o opasnom pokušaju pritiska i ušutkivanja demokratski izabranog predstavnika, dok Koraca uzvraća da je tužba odgovor na lažne optužbe koje narušavaju njego
"Posebno mi je važno što smo istodobno prepoznati i kao turistički šampion i kao grad koji brine o gospodarstvu, obrazovanju, socijalnoj politici, mladima i digitalnoj tranziciji" poručio je Nimčević.
"Ovo što se događa – nikada do sada nisam doživio. Dekan javne ustanove koju financiraju građani Istarske županije odlučio je tužiti županijskog vijećnika jer je postavio pitanja o radu te iste ustanove.", poručuje Ferenac
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture najavilo je uvođenje besplatnog prijevoza za učenike, studente, umirovljenike i osobe starije od 65 godina na međunarodnoj željezničkoj liniji Pula–Zagreb–Pula od 2026. godine, čime bi se izjednačila prava putnika iz Istarske županije s ostatkom Hrvatske.
O projektu bi se trebalo raspravljati početkom 2026. na Odboru za predstavke Europskog parlamenta. Uvala u kojoj je planirana luka administrativno je podijeljena između Karigadora u općini Brtonigla-Verteneglio i Dajle u gradu Novigradu.