
Vlasnici parcela pored hotela u Savudriji: „Naša prisutnost postala je problematična jer nismo hotelski gosti“
Incident uz Kempinski otvorio staru ranu: „Godinama svjedočimo pokušajima ograničavanja pristupa moru“.
12:34Prije 7 min21.08.2025
Strateškim pristupom, prilagodbom cjenovne politike i fokusom na kvalitetu usluge, Hrvatska će nastojati zadržati svoju poziciju među najpoželjnijim europskim destinacijama.
Na jednom od najvažnijih svjetskih turističkih događanja, Međunarodnom turističkom sajmu u Berlinu ITB, Hrvatska je dobila veliko priznanje!
Prestižni portal European Best Destinations proglasio je Hrvatsku najboljom europskom destinacijom za 2025. godinu, što je još jedan pokazatelj atraktivnosti i kvalitete turističke ponude Lijepe Naše.
"Imate nevjerojatne plaže, izvrsnu hranu i gostoljubive ljude", istaknuo je predstavnik portala prilikom dodjele nagrade vodećim ljudima hrvatskog turizma.
Ovo priznanje dolazi uoči nadolazeće turističke sezone, koja će, prema riječima stručnjaka, biti izazovna i zahtijevati oprezno planiranje, posebice kada je riječ o cijenama.
Izazovi pred novom sezonom
Iako su iz Berlina stigle ohrabrujuće poruke poput "Očekujemo dobru predsezonu", brojni turistički akteri upozorili su na potrebu prilagođavanja tržišnim uvjetima.
Jedan od ključnih problema koji bi mogao utjecati na ovogodišnje rezultate jest visoka razina cijena, posebno u segmentu vanpansionske ponude.
Predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK, Boris Žgomba, naglasio je da Hrvatska mora poraditi na odnosu vrijednosti za novac.
"Prvo - mi nemamo adekvatnu vrijednost za novac, drugo - vanpansion nam je ekstremno skup u odnosu na našu konkurenciju. Prvi element je lakše modelirati.
Zašto? Jer gost kad jednom prihvati cijenu smještaja, on ga je prihvatio. Međutim, kad dođe na destinaciju i doživi šok zbog visokih cijena hrane, pića i usluga, dolazi do problema s percepcijom i osjećaja iskorištenosti", istaknuo je Žgomba.
Njemačko tržište kao ključ uspjeha
Jedan od ključnih faktora uspjeha hrvatskog turizma jest njemačko tržište.
Prošle godine njemački turisti ostvarili su preko 22 milijuna noćenja u Hrvatskoj, što čini oko petinu ukupnog broja noćenja.
Međutim, trenutačna gospodarska situacija u Njemačkoj mogla bi značajno utjecati na turistički promet.
"Njemački gosti nakon puno godina biraju destinacije po cijeni, a ne više po ljepoti. Samom tom činjenicom mislim da ćemo imati jednu tešku borbu i prilagođavanje, ali to je normalno u turizmu. Svake godine moramo se prilagođavati tržištu", zaključio je Žgomba.
Unatoč izazovima, hrvatski turistički sektor očekuje još jednu uspješnu sezonu.
Strateškim pristupom, prilagodbom cjenovne politike i fokusom na kvalitetu usluge, Hrvatska će nastojati zadržati svoju poziciju među najpoželjnijim europskim destinacijama.
U prvih šest mjeseci ove godine cijene hotelskog smještaja u Hrvatskoj porasle su 4,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, no kaže nam direktor HUT-a Veljko Ostojić, one prate kretanje cijena hotelskog smještaja mediteranske konkurencije.
08:17Prije 4 h21.08.2025
Ukupan broj zaposlenih u Hrvatskoj iznosio je 1.770.943, od čega su 823.637 žene.
06:45Prije 5 h21.08.2025
Najviša prosječna mjesečna neto plaća po zaposlenome u pravnim osobama za lipanj 2025. isplaćena je u djelatnosti Zračni prijevoz, u iznosu od 2 279 eura, a najniža u djelatnosti Proizvodnja odjeće, u iznosu od 926 eura.
21:35Prije 15 h20.08.2025
U rovinjskoj luci je u prvoj polovici godine bilo 31 pristajanje kruzera, a najviše putovanja u Hrvatskoj ostvarili su brodovi pod malteškom zastavom.
17:18Prije 19 h20.08.2025
Pohvale prate i kritike – ADAC ih je svrstao među najskuplje u Europi.
19:15Prije 1 d19.08.2025