Hrvatska proglašena najboljom europskom destinacijom za 2025. godinu na sajmu u Berlinu!

Strateškim pristupom, prilagodbom cjenovne politike i fokusom na kvalitetu usluge, Hrvatska će nastojati zadržati svoju poziciju među najpoželjnijim europskim destinacijama.

Ena Piglić
Ena Piglić I Media Servis

10 Ožujak 2025 I 11:29

Hrvatska proglašena najboljom europskom destinacijom za 2025. godinu na sajmu u Berlinu!
IstraIN

Na jednom od najvažnijih svjetskih turističkih događanja, Međunarodnom turističkom sajmu u Berlinu ITB, Hrvatska je dobila veliko priznanje!

Prestižni portal European Best Destinations proglasio je Hrvatsku najboljom europskom destinacijom za 2025. godinu, što je još jedan pokazatelj atraktivnosti i kvalitete turističke ponude Lijepe Naše.

"Imate nevjerojatne plaže, izvrsnu hranu i gostoljubive ljude", istaknuo je predstavnik portala prilikom dodjele nagrade vodećim ljudima hrvatskog turizma.

Ovo priznanje dolazi uoči nadolazeće turističke sezone, koja će, prema riječima stručnjaka, biti izazovna i zahtijevati oprezno planiranje, posebice kada je riječ o cijenama.

Izazovi pred novom sezonom

Iako su iz Berlina stigle ohrabrujuće poruke poput "Očekujemo dobru predsezonu", brojni turistički akteri upozorili su na potrebu prilagođavanja tržišnim uvjetima.

Jedan od ključnih problema koji bi mogao utjecati na ovogodišnje rezultate jest visoka razina cijena, posebno u segmentu vanpansionske ponude.

Predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK, Boris Žgomba, naglasio je da Hrvatska mora poraditi na odnosu vrijednosti za novac.

"Prvo - mi nemamo adekvatnu vrijednost za novac, drugo - vanpansion nam je ekstremno skup u odnosu na našu konkurenciju. Prvi element je lakše modelirati.

Zašto? Jer gost kad jednom prihvati cijenu smještaja, on ga je prihvatio. Međutim, kad dođe na destinaciju i doživi šok zbog visokih cijena hrane, pića i usluga, dolazi do problema s percepcijom i osjećaja iskorištenosti", istaknuo je Žgomba.

Njemačko tržište kao ključ uspjeha

Jedan od ključnih faktora uspjeha hrvatskog turizma jest njemačko tržište.

Prošle godine njemački turisti ostvarili su preko 22 milijuna noćenja u Hrvatskoj, što čini oko petinu ukupnog broja noćenja.

Međutim, trenutačna gospodarska situacija u Njemačkoj mogla bi značajno utjecati na turistički promet.

"Njemački gosti nakon puno godina biraju destinacije po cijeni, a ne više po ljepoti. Samom tom činjenicom mislim da ćemo imati jednu tešku borbu i prilagođavanje, ali to je normalno u turizmu. Svake godine moramo se prilagođavati tržištu", zaključio je Žgomba.

Unatoč izazovima, hrvatski turistički sektor očekuje još jednu uspješnu sezonu.

Strateškim pristupom, prilagodbom cjenovne politike i fokusom na kvalitetu usluge, Hrvatska će nastojati zadržati svoju poziciju među najpoželjnijim europskim destinacijama.