DOZNAJEMO! Vraća se željeznička linija Pula–Ljubljana–Zagreb, idući tjedan u Istru stiže novi vlak!

Obnova istarske pruge od Svetog Petra u Šumi do hrvatsko-slovenske granice trebala bi započeti u svibnju, a radovi će trajati 36 mjeseca.

Igor Franković
Igor Franković

17 Travanj 2025 I 06:15

DOZNAJEMO! Vraća se željeznička linija Pula–Ljubljana–Zagreb, idući tjedan u Istru stiže novi vlak!
Foto: IstraIN Sveti Petar u Šumi

Idućeg tjedna u Istru stiže novi baterijski motorni vlak, potvrdio je to gostujući na Rovinj FM-u predsjednik županijske organizacije HDZ-a i kandidat za istarskog župana Anton Kliman. Ova najava predstavlja uvertiru u početak obnove istarske pruge od Svetog Petra u Šumi do hrvatsko-slovenske granice.

Riječ je o prvoj fazi velikog infrastrukturnog projekta vrijednog 55 milijuna eura, koji se financira putem državnog kredita, budući da je klasificiran kao projekt od nacionalnog interesa. Radovi na dionici pruge trebali bi započeti u svibnju, a rok izvedbe je 36 mjeseci.

Projekt uključuje rekonstrukciju 50 kilometara pruge, zamjenu tračnica, pragova, skretnica, obnovu mostova i propusta te modernizaciju signalno-sigurnosnih sustava.

„Bilo je naslikavanja i obećanja, no mi smo donijeli taj projekt u prvu fazu investicije odnosno izgradnje. Neću biti neskroman ni samokritičan – bio sam ismijavan po tom pitanju, rekli su mi: ‘Tone, to nikada neće biti, nema interesa’, no bio sam izuzetno uporan. Znao sam što radim, a za to treba voditi puno razgovora i lobiranja“ kazao je Kliman.

Istaknuo je i kako dolazak novog baterijskog vlaka označava iskorak prema modernizaciji i zelenoj tranziciji.

„To nije samo pitanje revitalizacije pruge, to je pitanje revitalizacije cijele središnje Istre i stvaranja uvjeta da se možemo brendirati kao zelena destinacija. Vozit će baterijski vlakovi, dok stari vlakovi odlaze u povijest. Mogu vam ekskluzivno najaviti da smo uspjeli riješiti s HŽ Putničkim prometom – sljedeći tjedan dolazi novi vlak u Istru.“

Foto: IstraIN

Novi baterijski motorni vlak, proizveden u KONČARU, ima 110 sjedećih mjesta, vozi brzinom do 120 km/h, opremljen je Wi-Fi-jem, prostorom za bicikle, te ima pristup za osobe s invaliditetom. Vlak će se puniti na postajama s ugrađenim punionicama, uključujući i onu u Puli.

Obnova istarske pruge podijeljena je u tri faze. Prva faza uključuje rekonstrukciju dionice od hrvatsko-slovenske granice do Svetog Petra u Šumi.
Druga faza predviđa modernizaciju pruge od Svetog Petra u Šumi do Pule. Treća faza odnosi se na tzv. „pijanu prugu“ koja vodi od Bršice, a planira se financirati europskim sredstvima.

Vraća se linija Pula–Ljubljana–Zagreb

Kliman je najavio i kako se radi na otvaranju i uspostavi međunarodne željezničke linije Pula–Ljubljana–Zagreb, inspirirane nekadašnjim Zelenim vlakom koji je prometovao do 1991. godine.

„Putovat će se puno manje, pristojnije će se putovati do Pule i to je jedan veliki korak. Nadamo se i pozdravljamo inicijativu koja je bila kroz definiranje TEN-T koridora.

Foto: IstraINAnton Kliman

To znači da nam se otvara mogućnost spajanja na europsku prometnu mrežu i tunel kroz Učku, koji bi se mogao doživjeti kao realnost. Tada su svi naši europarlamentarci dali zeleno svjetlo – i Valter Flego je odradio značajnu ulogu i zahvaljujem mu se na tome. Prepoznali smo svi zajedno problem koji muči Istru i uspjeli smo u tome.“

Za kraj, Kliman je istaknuo. „Nije bilo lako, ali uspjeli smo dogovoriti i realizirati.“

Ovaj projekt predstavlja važan korak prema boljoj prometnoj povezanosti i održivom razvoju Istre, te otvara nova vrata gospodarskoj revitalizaciji unutrašnjosti županije.