Glavina ponovio apel turističkom sektoru oko cijena: Stvaraju se druge destinacije!

''Struktura turističkog proizvoda na razini cijele Europe je takva da se svi itekako moramo potruditi da zadržimo brojke koje imamo'', poručio je.

Ena Piglić
Ena Piglić

22 Prosinac 2025 I 12:34

Glavina ponovio apel turističkom sektoru oko cijena: Stvaraju se druge destinacije!
Ministarstvo turizma i sporta Tonči Glavina

Prilikom predstavljanja rezultata ostvarenih u području turizma i sporta u 2025. godini, resorni ministar Tonči Glavina osvrnuo se na problem nedostatka radne snage u turističkom sektoru.

Naglasio je da je to izazov s kojim se suočava hrvatska, ali i sva razvijena zapadna gospodarstva i turističke zemlje i da se nedostatak ne može popuniti bez uvoza strane radne snage.

''Došlo je do određene stabilizacije, ako gledamo samo s pozicije turizma te brojke na razini ove godine su otprilike na istim brojkama kao što smo imali prošle godine.

I ono što definitivno vidimo da imamo i jedan dobar dio povratka hrvatskih djelatnika iz inozemstva koji su u nekom trenutku radili ili u turizmu ili u drugim djelatnostima na razini Europske unije'', poručio je Glavina.

Podsjetio je da je u tijeku proces izmjene Zakona o strancima kroz koji Vlada omogućuje poslodavcima da lakše riješe administraciju vezano za strane radnike.

''Ono što svakako pomaže i što stvara bolji okvir i okolnosti vezano za zapošljavanje općenito, to je što plaće u turizmu u Hrvatskoj u kontinuitetu rastu.

Kad gledate samo u mandatima ove Vlade rasle su plaće u turizmu iznad 90 posto, a isto tako nekada prije plaće u turizmu su bile ispod prosječne plaće na razini razini Republike Hrvatske, a sada je ta plaća iznad''.

Po pitanju cijena u Hrvatskoj, ponovio je:

''Moj apel je cijelom turističkom sektoru da je potrebno naprviti stabilizaciju cijena. Za sve one koji planiraju zadržati iste cijene obavezno da to isprate s ulaganjima ili u kvalitetu usluge ili ulaganjima u opremu, imovinu i slično.

Ako to ne planiraju napraviti svakako je prijedlog korekcija cijena zato što naša konkurencija i struktura turističkog proizvoda na razini cijele Europe je takva da se svi itekako moramo potruditi da zadržimo brojke koje imamo'', poručio je.

Istaknuo je da u Europi predstoji ozbiljna tržišna utakmica za goste i da će se svaka zemlja truditi jedan dio iz druge destinacije prebaciti u vlastitu.

''Ove godine Europa je imala mani rast nego što su imale neke druge turističke regije kao što je Azija, Bliski istoka, Amerike...

Definitivno je činjenica da se stvaraju destinacije diljem svijeta i da za razliku od nekih drugih vremena, zahvaljujući ovoj četvrtoj industrijskoj revoluciji, zahvaljujući dostupnosti, društvenim mrežama stvorio se cijeli niz destinacija koje prije možda nisu postojale.

A postoji jasan trend putnika i turista da putuju u destinacije koje su manje poznate i gdje nema gužve i gdje nema velik broj ljudi'', zaključio je ministar Glavina.