Direktor HTZ-a Staničić: Konkurencija se grčevito bori za svakoga gosta

IstraIN

26 Studeni 2024 I 14:06

Direktor HTZ-a Staničić: Konkurencija se grčevito bori za svakoga gosta

Svečano je otvoren 26. Kongres hotelijera u organizaciji Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH). Glavne teme ovogodišnjeg dvodnevnog Kongresa su booking trendovi, cijene i upravljanje prihodima, digitalizacija i AI u hotelskoj industriji, održivost te ljudski resursi u turizmu.

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina zahvalio je svim djelatnicima u turizmu na, kako je kazao, najuspješnijoj sezoni u povijesti hrvatskog turizma. Nije samo sezona bila izvrsna, već i cijela turistička godina, a Glavina smatra kako je to važan korak prema cilju koji su u Vladi postavili - da Hrvatska postane cjelogodišnja i održiva turistička destinacija.

"Sve mjere koje provodimo upravo provodimo s tim ciljem i u tom smjeru. Mislim da možemo biti posebno sretni i zadovoljni sa turističkom predsezonom i posezonom gdje smo generirali najviši rast ove godine. Ova sada turistička posezona je recimo stvarno izvanredna, posebno mjesec listopad i studeni."

Kazao je kako kao zemlja moramo stvoriti motiv za dolazak gostiju i njihov boravak u Hrvatskoj kao popularnoj destinaciji. A za dobre rezultate, naglašava, odgovorna su velika ulaganja Vlade. Prvenstveno 180 milijuna eura za mikro, makro i srednje poduzetnike, ali i:

"Ukupno preko 350 milijuna eura u turistički sektor bespovratnih sredstava. Od toga smo u privatnom sektoru financirali 55 projekata, u najvećoj mjeri hotela, u vrijednosti od 3.9 milijuna eura. Jako velik interes vlada za ovim sredstvima. Oni su već polovinu sredstava praktički realizirali s upitima koje smo dobili."

Pažljivo s cijenama!

Glavina ističe kako postoji jako velik broj potpuno spremnih projekata koji su sa dozvolama potpuno riješeni i spremni na investiciju. Posebno ga raduje što će velik dio novih hotelskih kapaciteta koji se grade biti na kontinentu.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić kazao je kako Hrvatska ima jako dobru poziciju na međunarodnom turističkom tržištu. To pripisuje doprinosu hotelijera, te promotivnim i prodajnim aktivnostima na turističkom tržištu. Kao glavnu obvezu ističe održivost, a evo koje su dvije najvažnije poruke:

"Moramo biti iznimno pažljivi i konkurentni s formiranjem cijena za iduću godinu pogotovo s obzirom na to da se konkurencija itekako grčevito bori za svakoga gosta. Dakle vrijednost za novac. Druga poruka je jačanje avioprometa prema hrvatskim destinacijama pogotovo u pred i posezoni, jer ćemo na taj način naše destinacije učiniti još dostupnijima."

Cijene treba držati umjerenima, naglašava, jer se ispostavilo da turisti sve više o odmoru i destinaciji odlučuju prema kriteriju uloženo - dobiveno. S druge strane gušće aviolinije smatra važnima kako bi se u predsezoni i posezoni mogao generirati veći promet uz više letova, a time posljedično produljiti sezonu što je jedan od osnovnih strateških ciljeva, zaključio je Staničić.

Nove tehnologije

Predsjednik UPUHH-a Veljko Ostojić posebno je zahvalio privatnom sektoru na rastu turizma, a kao osnovu budućnosti turizma vidi ispravno djelovanje u područjima investicija, digitalizacije i avijacije, marketinških aktivnosti te hotelskih operacija. Kazao je kako smo konačno nadoknadili korona godinu te se vratili u vrhunac domaćeg turizma, a osvrnuo se na cijene za koje građani kažu da su visoke.

"Što se hotelijerstva tiče, u špici ove turističke godine hoteli sa pet zvjezdica bili su popunjeni 96.5 posto. Hoteli s četiri zvjezdice bili su popunjeni 92 posto. To znači da su turistički profesionalci znali upravljati cijenama. Naravno cijene su uvijek nešto o čemu treba razmišljati i sigurno da svako akcijanje kasnije ispred sebe ima negativan predznak."

Unatoč zadržavanju cijena, proučavajući web stranice uoči Black Fridaya primjetan je rast cijena noćenja od trideset do stotinu eura. Ostojić tvrdi - to je zakon tržišta.

"Cijenama se upravlja na dnevnoj razini zavisno o nizu parametara. Prije svega ponude i potražnje, onoga što se dešavalo ove i prošlih godina i nekih predviđanja što bi moglo biti na tržištu narednom razdoblju. Ono doba kada smo mi definirali cjenike u osmom mjesecu tekuće godine za narednu godinu i te cijene su bile fiksne je prošlo. Imamo nove alate, nove tehnologije."

Zaključio je da se upravo tako mogu postići maksimalne moguće zarade.

Foto: Anton Perović

Ostavite komentar