ŽMINJ KAO SRCE NAJDRAŽEG NAPITKA Već više od 30 godina Monte svojim kavama uljepšava jutra ljudima diljem svijeta

IstraIN

1 Listopad 2024 I 10:01

ŽMINJ KAO SRCE NAJDRAŽEG NAPITKA Već više od 30 godina Monte svojim kavama uljepšava jutra ljudima diljem svijeta

Koliko vas može zamisliti početak dana bez kave? Ni mi. Kava je piće koje nas razbuđuje, koje volimo popiti u društvu i uz dobar razgovor.

A razgovor o kavi, jedan je od boljih. Ivo Uccio Miletić, vlasnik jedine pržionice i tvornice kave na ovim prostorima, ispričao nam je svoju priču o tome kako je nastao Caffe Monte u Žminju.

Monte ovdje djeluje već više od 30 godina, a ova istarska tvornica magičnog napitka daje svoje kapljice cijelome svijetu.

Ivo Uccio Miletić ušao je u svijet kave davne 1988. godine, no tada se bavio samo distibucijom kave kao artiklom. Krajem prošlog stoljeća krenula je proizvodnja kave u srcu Istre.

Nakon nešto više od 30 godina bavljenja ovim poslom, Miletić je došao do ogromnog uspjeha, no on je i dalje skroman, realan, pozitivan i na strani svojih zaposlenika koje naziva svojim timom i suradnicima, umjesto radnicima. “Trenutno imamo 34 ljudi zaposlenih u Žminju, a sada je u procesu širenje tvornice na još 2000 kvadrata”, otkrio je vlasnik Ivo Uccio Miletić.

Kakva je potražnja i kamo sve Monte kava putuje?

Potražnja je velika, mi smo u zadnjih desetak godina, izuzev pandemije, u trendu rasta od 15 do 20 % godišnje. Nišu smo našli, osim u zrnu kave za ugostitelje, u kapsulama koje se mogu koristiti i u kućanstvima i u uredima.

Prije dva mjeseca krenuli smo s tržištem Slavonije i sada zapravo pokrivamo cijelu Hrvatsku – od Dubrovnika i otoka do kontinenta.

Mreža je postavljena, imamo zaposlene ljude, a oko 23 % našeg poslovanja je okrenuto prema izvozu. Kava putuje u susjedne države u regiji – od Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore pa sve do Turske, Rumunjske, Bugarske, Austrije, Njemačke, Italije, Francuske i tako dalje.

WhatsApp_Image_2024-04-26_at_14.04.14.jpeg

Od kuda stižu zrna kave?

Kava se dobavlja iz ‘tropskih’ dijelova svijeta – Afrike, Južne i Srednje Amerike i Azije. Razlikuju se u okusu, a onda mi ovdje miješamo razne okuse i dolazimo do svojih receptura.

Cilj je ponuditi potrošačima nekakav okus koji već poznaju, ali istovremeno ih upoznavati s nekim novim okusima.

Zanimljiv je to proces. Ja volim izlaziti iz zone komfora i mislim da je to dobro. Rade se na tri-četiri kave koje su izašle iz laboratorija ‘slijepi testovi’, gdje nas nekoliko kuša te kave i ne znamo što je unutra.

Ima više parametra prema kojima se to ocijenjuje i dolazi se do odabira najbolje recepture.

Koliko treba ljudima da se naviknu na nešto novo u kavi?

Na tržištu ima jako puno kava s kojima se eksperimentira i s okusima koji su nam nepoznati. Teško su ti okusi prihvatljivi jer su preekstremni.

Mi gledamo i pratimo trendove općenito, nevezano samo uz kavu. Recimo, čuvanje okoliša, biorazgradivost, i drugo.

A što se tiče kave, ako ne odstupaš previše od standarda na koji je potrošač naučen, nešto novo mu možeš ponuditi, ali tijekom većeg vremenskog razdoblja. To ne može ići naglo i treba biti strpljiv.

WhatsApp_Image_2024-04-26_at_14.04.12.jpeg

Koliko Vam je bio trnovit put do uspjeha?

Bio je, ali imao sam sreću i umijeće da nisam proživio previše šokova, grešaka ili stresova. Najveća vrijednost u poslu je tim koji je uz tebe. Uz mene su ljudi koji su i prije 30 godina bili ovdje, a i danas su tu.

To je kralježnica firme i vrlo je bitno da ako ste na čelu nekog tima, budete psiho-fizički dobro da biste ga kvalitetno vodili. Ako niste previše u stresu, ako vas ljudi oko vas drže i osjećate se sigurno s njima, onda vi dajete najbolje od sebe.

Prije mjesec dana sam sreo jednog gospodina na sajmu u Zagrebu koji je bio ovdje na samim početcima i koji mi je rekao: “Kada si ti meni pričao što planiraš napraviti, mislio sam da si lud!”.

Sve do čega smo došli je zahvaljujući viziji i ljudima koje imam oko sebe. Meni su svi moji radnici suradnici, svatko ima svoju ulogu i ni jedna nije važnija od druge.

WhatsApp_Image_2024-04-26_at_14.04.13.jpeg

Kakvi su vam planovi i što još ovdje radite, osim proizvodnje kave?

Radimo jako puno na edukaciji, sad baš imamo akademiju za bariste gdje naš trener vodi polaznike kroz važne činjenice za pripremu kave.

Educiramo i naše djelatnike, partnere kojima prodajemo kavu i sve zainteresirane ljude koji žele ući u svijet kave. Kava nije gotov proizvod, kavu treba znati spremiti.

Volimo doprinositi zajednici, donirati, sponzorirati gdje možemo i koliko možemo. Najosjetljiviji smo na djecu i uvijek se uključimo u neke akcije i događaje. Svi bi trebali tako, nešto vratiti zajednici u kojoj živimo, nitko nije izdvojen iz nje.

To možda i dođe s godinama, da osvijestiš pravi sustav vrijednosti. Kada si mlad, onda trčiš za realizacijom nečega, a kasnije shvatiš što je važno. Polako se događa smjena generacija, a ja volim nadzirati i ipak gledati kako doprinjeti široj zajednici.

WhatsApp_Image_2024-04-26_at_14.04.12_1.jpeg

Konstantno se treba prilagovađavati situacijama u svijetu, trendovima i izazovima, stoga ovaj posao nikada nije dosadan, a mi mu želimo još puno godina uspješnog poslovanja, kao i da nas žminjska tvornica kave uveseljava i dalje, svakoga jutra, ali i kroz ostatak dana!

WhatsApp_Image_2024-04-26_at_14.04.14_2.jpeg

WhatsApp_Image_2024-04-26_at_14.04.10.jpeg

Ostavite komentar