Što više vrijeme prolazi, sustav za izdavanje EU digitalnih COVID potvrda preko servisa e-Građani pokazuje sve više mana.
Prije dva dana pisali smo o Puljaninu, koji unatoč dugoj hospitalizaciji i teškom oboljenju od koronavirusa, digitalnu Covid putovnicu ne može dobiti jer mu je urađen samo brzi antigenski, a ne i PCR test, što ukazuje da veliki broj hospitaliziranih pacijenata uopće nije evidentiran u objedinjenom digitalnom sustavu. Nadalje, poznato je i da mnogi cijepljeni s dvije doze uopće nisu upisani u registar, što je nužno za izdavanje Covid putovnica.
Sada nam se pak javio još jedan Puljanin, koji je prije gotovo mjesec dana prebolio Covid, posjeduje i pozitivan PCR test, što je osnovni uvjet za izdavanje digitalne potvrde, ali mu je unatoč tome zahtjev odbijen. Zašto? Ne zna! Jer nema adrese na koju bi se mogao obratiti i dobiti prava objašnjenja.
Može se tek dopisivati elektronskim putem s timom podrške Agencije za komercijalnu djelanost (AKD), koja je uspostavila nacionalni sustav za izdavanje digitalne EU potvrde, a koji mu uporno odgovara nesuvislim odgovorima!
- Na moj mail zašto je zahtjev odbijen i što da radim, dobivam neke odgovore na pitanja koja nisam postavio. Kao da mi odgovora mašina. I ne znam kome drugom da se obratim, priča nam Puljanin čiji su podaci poznati redakciji. Da bi argumentirao svoju priču, omogućio nam je uvid u prepisku te PCR test napravljen početkom svibnja, a čije smo dijelove, koji se odnose na osobne podatke, zacrnili.
- Kako sam dobio poruku da nema osnove za izdavanje potvrde, iako imam PCR test, tako sam odmah poslao dopis u kojem ih pitam što mi preostaje činiti. A oni mi odgovaraju da mi je potreban PCR test! I isti je to odgovor koji ste već objavili u prethodnom članku, priča nam Puljanin.
U toj automatiziranoj poruci za odbijene zahtjeve između ostalog piše: „Osoba koja je preboljela bolest COVID-19 može dobiti potvrdu 11. dan od datuma prvog pozitivnog PCR testa. Potvrda je valjana 180 dana od datuma prvog pozitivnog PCR testa“. Poruka završava riječima :„ Srdačan pozdrav, Vaš EU digitalna COVID potvrda tim za podršku“.
Naš sugovornik u kope, a „tim za podršku“ u špade!
Naš sugovornik ih je nastavio upozoravati da potreban test ima, ali sve je bilo uzalud.
- Poslao sam im upit na koji način onda mogu dobiti potvrdu o preboljenju, s obzirom da mi je sustav naveo da zahtjev nije osnovan, a oni su mi uzvratili linkom kako se izdaju potvrde o cijepljenju(?). Čitaš i ne vjeruješ. I nemaš se kome drugom obratiti, priča Puljanin.
Tijekom nekoliko dana prepiska se nastavila u istom nevjerojatnom ritmu. Naš sugovornik u kope, a „tim za podršku“ u špade!
Sustav je možda i dobro zamišljen, ali bez jasnih uputa korisnicima što im je činiti u slučaju odbijanja ili „živog“ telefona na koja bi mogli dobiti objašnjenja, sve se svelo na isprazno birokartsko komuniciranje.
Javne pohvale i samohvale o fantastičnim rezultatima sustava izgleda da su ipak bile malo preuranjene. Jer činjenica je da veliki dio cijepljenih i preboljelih na ovakav digitalni servis neće moći računati. Ako zaista pod hitno trebaju potvrdu da trenutno nisu opasni po zdravstveno stanje zajednice, u tuzemstvu i inozemstvu, morat će po starinski, naoružani strpljenjem, potvrdu iskati po čekaonicama ordinacija svojih liječnika.
Ostavite komentar