"Sa svojom razvedenošću i prometnim pritiskom koji je prisutan više od šest mjeseci godišnje Rovinj zaslužuje redoviti javni prijevoz i izvan sezone i u sezoni kako bi se centar rasteretio od prometnih gužvi, a građani od stresa i skupog plaćanja parkinga", poručili su iz SDP-a kada je u listopadu ove godine pokrenuta peticija za javni gradski prijevoz u Rovinju.
Upravo je ovo pitanje bilo na dnevnom redu vijećničkih pitanja na ovotjednoj sjednici gradskog vijeća Grada Rovinja.
Vijećnica Maria Blažina osvrnula se na uvođenje javnog prijevoza, te na nedavno potpisanu peticiju koju je pokrenuo SDP kako bi se uvele linije s 3 do 4 električnih minibuseva.
"Inicijativa građana, uz podršku SDP-a, provela je anketu za 0 eura. Anketa je bila u obliku peticije i prikupili smo 2000 potpisa građana koji su iskazali interes za javnim gradskim prijevozom i to ne uvođenjem pro forme jedne linije, nego uvođenje 3 ili 4 minibusa.
Dakle, ekološki prijevoz po uzoru na druge gradove koji bi išao frekventnije, obilazio sva prigradska i gradska naselja i pružio adekvatnu i odgovarajuću uslugu svim skupinama, pa tako i ranjivim", naglasila je Blažina.
Gradonačelnik je odgovorio kako se svaki zahtjev građana pažljivo sluša, te kako je uvelike ispitana mogućnost uvođenja ovakvog oblika povezivanja raznih dijelova grada javnim prijevozom.
"Treba svakako uzeti u obzir činjenicu da su Grad Poreč i Grad Crikvenica koji su uveli ovakvu uslugu nabavili električne autobuse putem europskih fondova, no uslugu u tim gradovima provodi operater, prema čijim podacima u Poreču, gdje se po vožnji naplaćuje 1 euro od strane korisnika, prosjek korištenja je od 9 putnika na dan.
Mi smo istog operatera kontaktirali, te nam je dostavio podatak da bi u Gradu Rovinju procjena troškova prijevoza iznosila 3 eura po kilometru. U prijevodu, to bi značilo da bi troškovi subvencioniranja prijevoza od strane Grada iznosili 700.000,00 eura, i to bez računanja dodatnih troškova nabave električnih mini buseva“, izjavio je gradonačelnik, te nadodao kako bi se u tom slučaju trebala oduzeti spomenuta sredstva iz drugih namjena, te ih preusmjeriti u tu svrhu.
Gradonačelnik je najavio da se upravo iz tog razloga kreće s istraživanjem tržišta i pilot projektom uvođenja jedne linije, kako bi se procijenila isplativost, održivost i frekvencija korištenja ovog oblika prijevoza.
"Mišljenja sam da smo premali grad da bi javni prijevoz bio one frekvencije kao što je to u Puli i drugim gradovima te se bojim da neće biti isplativ niti dugoročno održiv", zaključio je Paliaga.
Ostavite komentar