Odgovornost, zajedništvo, uspjeh i sreća - poruke su koje su došle školarcima od državnoga vrha povodom početka nove školske godine, i to nikad neizvjesnije.
Nastavnici imaju samo jednu želju - što redovitiju školsku godinu. A roditelji djece s poteškoćama u razvoju - pomoćnike u nastavi.
Uz ‘‘sinergiju i zajedništvo, naš odgojno-obrazovni sustav možemo učiniti zdravim, sigurnim i snažnim‘‘, poručio je ministar obrazovanja Radovan Fuchs. Na stolu su tri opcije: škola uživo, kombinirana i nastava online, pa se ministar zapitao:
"Gdje su ona vremena kad smo se u ovo vrijeme bavili težinom školske torbe? Nismo predvidjeli da se djeca nalaze kao u zatvorima. Iako nam to neki sada spominju jer smo rekli da će se djeca nadgledati. Zato smo preporučili da se odmori odvijaju odvojeno, razred po razred. Naravno da onda djeca mogu izaći van. Inače ta mjera sama po sebi ne bi imala smisla", rekao je Fuchs.
Koliko je važan sam povratak u školske klupe istaknuo je predsjednik Zoran Milanović.
"Dragi roditelji, nastavnice i nastavnici, a posebno učenice i učenici. Želim istaknuti kako je jako važno da se djeca vraćaju u školske klupe. Djeci je mjesto u školama koje ništa ne može zamijeniti. U ovoj situaciji ključno je osigurati, ne samo sve odgojno-obrazovne potrebe djece, nego i njihova zdravlja."
S obzirom na situaciju, osim odgovornosti, potrebna je i sreća. Upravo nju je školarcima poželio premijer Andrej Plenković.
"Budite odgovorni, slušajte svoje roditelje i učitelje i poštujte sve mjere kako bi se zaštitili od širenja novog koronavirusa", poručio je na Facebooku.
Ovaj početak školske godine donio je još neke probleme.
Školstvo je suočeno s kroničnim nedostatkom pomoćnika u nastavi za djecu s teškoćama u razvoju. Politička platforma Možemo! je u priopćenju istaknula da za takav propust krive nadležne institucije jer postoje mnoge nelogičnosti.
Škole su tek 28. kolovoza raspisale natječaje za pomoćnike u nastavi, koji su bili otvoreni do 5. rujna, a tek nakon tog datuma slijedi odabir pomoćnika i rok za žalbu.
Zatražili su i da se osiguraju proračunska sredstva na lokalnoj razini i razini županija za financiranje plaća pomoćnika u nastavi te novac u državnom proračunu za osiguranje jednakog standarda rada svih pomoćnika u nastavi i sve djece s teškoćama u cijeloj zemlji.
S obzirom na to da je školska godina počela, roditeljima djece s teškoćama u razvoju ostaje pitanje uz čiju će pomoć njihova djeca krenuti u školu.
Ostavite komentar