Flego: 'Od 2024. iz EU-a više novaca za hrvatske luke!'

IstraIN

7 Prosinac 2023 I 15:11

Flego: 'Od 2024. iz EU-a više novaca za hrvatske luke!'

U 2024. godini, Europska unija će kročiti u novo poglavlje s donošenjem Strategije o europskim lukama, označavajući početak značajnih promjena u pristupu razvoju ovih ključnih pomorskih čvorišta.

Ova inicijativa postaje iznimno važna za Hrvatsku, čiji će se pomorski kapaciteti prvi put integrirati u mrežu europskih prometnica, s perspektivom da njezine luke postanu vitalna ulazna vrata na željezničke i cestovne prometne koridore.

''Ovo je povijesna prilika za razvoj naših malih luka EU sredstvima“, naglasio je liberalni zastupnik Parlamenta Valter Flego nakon današnjeg usvajanja Izvješća Odbora za promet.

Zastupnici zahtijevaju hitno donošenje strategije za luke te ističu da je jaz u razvijenosti europskih luka sve veći. Kroz svega 3 europske luke - Rotterdam, Antwerpen i Hamburg - prolazi čak 20% europskog tereta.

Dok su neke europske luke među najuspješnijima i najrazvijenijima na svijetu, ostale luke jedva preživljavaju. Mali broj velikih luka raste i napreduje, ostale stagniraju ili se zatvaraju. Ova nam je Strategija o europskim lukama jako potrebna.

Prije svega kako bismo osigurali lukama digitalnu i zelenu tranziciju, bez čega nema opstanka, te spriječili utjecaj vanjskih sila na njihov razvoj. Naša Luka Rijeka ima potencijal postati ključna luka za prijevoz tereta sa zapadnog Balkana prema zapadnoj Europi.

'Posebna ulaganja bit će usmjerena prema dostupnosti cestovnih i željezničkih veza do luka i manjih marina'

''Moramo maksimalno iskoristiti mogućnosti nove Strategije, odmah u 2024, bez odgode. Moramo se izboriti za više europskih sredstva za luke, izgraditi dvokolosječnu prugu prema Rijeci te ojačati i ostale hrvatske morske luke.

U Izvješću je prihvaćen prijedlog zastupnika Flega kojim se traži izrada prvog „Atlasa europskih luka“. Riječ je o popisu svih europskih luka, na temelju kojeg će Europska komisija oblikovati budući proračun za luke te prema uputama s terena i lokalnog stanovništva usmjeriti sredstva gdje je najpotrebnije, kao na primjer u očuvanje tradicionalnog ribarstva ili izgradnju vezova u malim lučicama. Posebna ulaganja bit će usmjerena prema dostupnosti cestovnih i željezničkih veza do luka i manjih marina.

Mapiranje luka omogućit će opstanak malih luka i marina na našim najudaljenijim otocima, ali i na mom istarskom poluotoku. Mnogim našim ljudima luke su život. Bez luka nema dostupnosti do kopna, nema bolnica, ljekarni, škola. Zato je izuzetno važno da budemo predvodnica ove priče sljedeće godine. To je naša jedinstvena prilika za razvoj luka kakav želimo,'' zaključio je Flego.

Ostavite komentar