Muškarac u Pazinu provalio u automobil i ukrao novčanik ZARADIO KAZNENU PRIJAVU!
14:00Prije 2 min05.02.2025
U 2024. godini, Europska unija će kročiti u novo poglavlje s donošenjem Strategije o europskim lukama, označavajući početak značajnih promjena u pristupu razvoju ovih ključnih pomorskih čvorišta.
Ova inicijativa postaje iznimno važna za Hrvatsku, čiji će se pomorski kapaciteti prvi put integrirati u mrežu europskih prometnica, s perspektivom da njezine luke postanu vitalna ulazna vrata na željezničke i cestovne prometne koridore.
''Ovo je povijesna prilika za razvoj naših malih luka EU sredstvima“, naglasio je liberalni zastupnik Parlamenta Valter Flego nakon današnjeg usvajanja Izvješća Odbora za promet.
Zastupnici zahtijevaju hitno donošenje strategije za luke te ističu da je jaz u razvijenosti europskih luka sve veći. Kroz svega 3 europske luke - Rotterdam, Antwerpen i Hamburg - prolazi čak 20% europskog tereta.
Dok su neke europske luke među najuspješnijima i najrazvijenijima na svijetu, ostale luke jedva preživljavaju. Mali broj velikih luka raste i napreduje, ostale stagniraju ili se zatvaraju. Ova nam je Strategija o europskim lukama jako potrebna.
Prije svega kako bismo osigurali lukama digitalnu i zelenu tranziciju, bez čega nema opstanka, te spriječili utjecaj vanjskih sila na njihov razvoj. Naša Luka Rijeka ima potencijal postati ključna luka za prijevoz tereta sa zapadnog Balkana prema zapadnoj Europi.
'Posebna ulaganja bit će usmjerena prema dostupnosti cestovnih i željezničkih veza do luka i manjih marina'
''Moramo maksimalno iskoristiti mogućnosti nove Strategije, odmah u 2024, bez odgode. Moramo se izboriti za više europskih sredstva za luke, izgraditi dvokolosječnu prugu prema Rijeci te ojačati i ostale hrvatske morske luke.
U Izvješću je prihvaćen prijedlog zastupnika Flega kojim se traži izrada prvog „Atlasa europskih luka“. Riječ je o popisu svih europskih luka, na temelju kojeg će Europska komisija oblikovati budući proračun za luke te prema uputama s terena i lokalnog stanovništva usmjeriti sredstva gdje je najpotrebnije, kao na primjer u očuvanje tradicionalnog ribarstva ili izgradnju vezova u malim lučicama. Posebna ulaganja bit će usmjerena prema dostupnosti cestovnih i željezničkih veza do luka i manjih marina.
Mapiranje luka omogućit će opstanak malih luka i marina na našim najudaljenijim otocima, ali i na mom istarskom poluotoku. Mnogim našim ljudima luke su život. Bez luka nema dostupnosti do kopna, nema bolnica, ljekarni, škola. Zato je izuzetno važno da budemo predvodnica ove priče sljedeće godine. To je naša jedinstvena prilika za razvoj luka kakav želimo,'' zaključio je Flego.
"Moj je cilj Vižinada u kojoj mladi ostaju i osnivaju svoje obitelji, u kojoj gospodarstvo raste, a kulturna i prirodna baština dobiva zasluženu pažnju. Vižinada mora biti mjesto koje pruža jednake mogućnosti svima", poručio je Pilat.
11:36Prije 2 h05.02.2025
"Pausova izjava da niti jedna politička opcija nije o tome “rekla ni A” je istina po IDS-u, je sužena na vlastitu promociju i interes", zaključuje se u priopćenju Možemo! kojeg potpisuju Dušica Radojčić i Slaven Boljun.
10:04Prije 3 h05.02.2025
Ministar prometa i infrastrukture Oleg Butković jučer je objavio da će na Skupštini tražiti ostavku Davida Sopte, i to nakon što je istraga potvrdila odgovornost šefa uprave Jadrolinije protiv kojeg će se pokrenuti prekršajni postupak ako DORH ne odluči protiv njega podignuti kaznenu prijavu.
13:27Prije 1 d04.02.2025
Na prvim izborima za vijeća mjesnih odbora Općine Raša, IDS je ostvario značajan rezultat, osvojivši većinu u tri od ukupno pet mjesnih odbora te ukupno 70% svih vijećničkih mjesta.
20:35Prije 1 d03.02.2025
Ostavite komentar