Zbog pandemije koronavirusa rad javnobilježničkih ureda usmjeren je samo na hitne slučajeve i ograničen na vrijeme od 9 do 12 sati. Javni bilježnici sa strankama komuniciraju i telefonski, elektroničkom poštom te komunikacijskim aplikacijama, stoji u priopćenju Hrvatske javnobilježničke komore koje prenosimo u cijelosti.
"Važna preporuka je da se stranke odabranom javnom bilježniku prethodno najave telefonom ili elektroničkom poštom. Kod dolaska u ured potrebno je poštovati upute javnog bilježnika za zaštitu od širenja virusa.
Detaljne podatke za kontakt građani mogu naći na web stranici www.hjk.hr.
Rad javnobilježničkih ureda je usklađen s uputama pravosudnih i zdravstvenih vlasti i organiziran da se sačuva zdravlje stranaka, suradnika i samih javnih bilježnika.
Takvim sistemom rada i prethodnim zakazivanjem termina je moguće dobiti osnovne upute bez izlaganja širenju virusa, a mogu se dostaviti i podaci koji su javnom bilježniku potrebni za pripremu dokumenata.
Ovakvim postupanjem se boravak stranaka u uredu skraćuje, a ne gubi se na pravnoj sigurnosti i točnosti. Suradnici u javnobilježničkim uredima rade u smjenama, čime se osigurava socijalna distanciranost kao prevencija zaraze.
U OSTAVINSKIM PREDMETIMA I DALJE SE RADI BEZ ZASTOJA
Trenutna otežavajuća okolnost je što na području pogođenom potresom nekoliko javnobilježničkih ureda teško oštećeno i javni bilježnici su angažirani na tome da nastave rad na improviziranim lokacijama. Zbog toga je bitno prvo telefonski kontaktirati ured kako bi se saznalo na kojoj lokaciji je potrebno realizirati ovjere.
Važno je naglasiti da u ovim kriznim vremenima građani kod javnog bilježnika mogu elektroničkom vezom sa sudom predati prijedlog za uknjižbu i dobiti izvadak iz zemljišne knjige.
Taj servis je uspostavljen u najvećem opsegu upravo prije izbijanja pandemije, čime se omogućava i sada rad zemljišnoknjižnih odjela, te izvadak iz sudskog registra. Javni bilježnici dokumentaciju u sudski registar dostavljaju elektroničkim putem ili putem pošte.
U ostavinskim predmetima i dalje se radi bez zastoja u mjeri u kojoj je to moguće poštujući mjere prevencije zaraze.
U postupcima ovrhe javni bilježnici, sukladno preporuci Ministarstva pravosuđa za odgodom ovršnih postupaka, iz sigurnosnih, procesnih i socijalnih razloga - rješenja o ovrsi ne otpremaju ovršenicima.
Hrvatski javni bilježnici ovom prilikom zahvaljuju svim građanima na odgovornom ponašanju, strpljenju, razumijevanju i poštivanju raspisanih mjera zaštite, a pogotovo zahvaljuju svojim suradnicima koji i u veoma složenim uvjetima savjesno obavljaju svoje poslove, te Ministarstvu pravosuđa i sudovima na promptnoj i učinkovitoj komunikaciji i suradnji u ovim kriznim okolnostima" stoji u priopćenju.
Ostavite komentar