Ekskluzivni workshop u Rovinju: Istra gradi svoju premium turističku ponudu

Donosimo veliku fotogaleriju.

Iris Foriš
Iris Foriš

11 Veljača 2025 I 12:14

Ekskluzivni workshop u Rovinju: Istra gradi svoju premium turističku ponudu
Foto: IstraIN Konferencija u Rovinju

U luksuznom ambijentu Grand Park Hotela u Rovinju održan je ekskluzivni workshop "7 Unique Istrian Experiences", u organizaciji Turističke zajednice Istarske županije. 

Cilj ovog događaja bio je okupiti vodeće dionike turističke industrije te im pružiti uvid u strategije razvoja premium turističke ponude Istre.

Otvarajući program, župan Istarske županije i predsjednik TZ Istre, Boris Miletić, naglasio je važnost kontinuiranog unapređenja turističke ponude, ističući kako Istra bilježi rastući broj high-end gostiju.

No, da bi regija u potpunosti iskoristila ovaj potencijal, nužno je razviti sofisticirane usluge i proizvode koji odgovaraju očekivanjima premium putnika.

Boris Miletić, župan Istarske županije, u uvodnom je govoru, otvarajući konferenciju, istaknuo sljedeće:

„Dosadašnja dva Master plana razvoja turizma Istarske županije, razvoj Istre temeljili su na principima održivosti, a kao model odabran je onaj restrukturiranja i repozicioniranja. Iz današnje perspektive, nakon 20 godina, vidimo da je pozicioniranje provedeno uspješno. I ono što je najvažnije, gosti su prepoznali da je Istra danas u potpunosti drukčija destinacija.

Valja napomenuti i da je u tom periodu na području naše županije u prosjeku investirano oko 150 milijuna eura godišnje i pritom mislim i na javni i na privatni sektor. Riječ je o ulaganjima koja nisu uključivala samo poboljšanje smještaja i infrastrukture, već su se odnosila i na edukacije te usvajanje novih znanja i vještina, što se pokazalo  dobitnom kombinacijom.

Predstoje nam novi izazovi, stoga je i ova radionica dobar primjer da Istra neće stati na ovome što je do sada učinila i postigla, već da konstantno traži nove mogućnosti i rješenja kako bi dodatno podigla razinu kvalitete usluge, servisa i smještaja.“

Foto: IstraIN

Polazne odrednice i koncepciju projekta 7 Unique Istrian Experiences predstavio je direktor Turističke zajednice Istarske županije, Denis Ivošević:

„Istra je u proteklih dvadeset godina intenzivno radila na procesu repozicioniranja i restrukturiranja destinacije, na način da kvalitativno podigne razinu kvalitete smještajnih objekata, ali i razinu kvalitete usluga i servisa.

Također, veliki broj razvojnih turističkih projekata selektivnog karaktera nam je omogućio da produžimo turističku godinu, ali isto tako preusmjerili smo gotovo 1/10 turističkog prometa u unutrašnjost Istre, što u konkretnim brojkama znači više od 3 milijuna noćenja godišnje. Istra je danas prepoznata kao vrlo dobro posložena i organizirana turistička destinacija i zasigurno spadamo među najkvalitetnije turističke regije u Europi.

Međutim, treba otvoreno reći da je konkurencija na Mediteranu, a posebno u Europi itekako kompetitivna, stoga samo mali predah ili status quo u razvoju može itekako značiti gubljenje svojih pozicija u međunarodnoj turističkoj utakmici. Naše je razvojno određenje održiv i odgovoran turizam, no imamo još jako puno prostora gdje možemo ugraditi izvornost, autentičnost, rekao bih i posebnost Istre kao regije te da pretočimo naše nasljeđe u autentične doživljaje koji će činiti razliku između jako dobro organiziranih turističkih regija od onih izvrsnih.

Upravo zato je i potaknuta ova konferencija, koju slobodno možemo nazvati i jednom velikom edukativnom radionicom, kako bi dodatno razvili sustav iskustava u Istri, ponudili ih našim gostima i na taj način dodatno ugradili tu jedinstvenost u generalnu reputaciju destinacije Istre.“

Foto: IstraIN

Pogled u svijet trendova u segmentu premium/luxury turizma započeo je izlaganjem Javiera Guillerma, direktora strateških partnerstava udruženja Virtuoso, kojeg čini mreža međunarodnih turističkih agencija specijaliziranih za luksuzna i iskustvena putovanja, čiji savjetnici nude ekskluzivne sadržaje, rijetka iskustva i povlašteni pristup.

Turistička zajednica Istre postala je destinacija partner ovog udruženja 2021. godine uz titulu „Virtuoso preferred partner“. Članstvo mogu ostvariti subjekti koji nude najvišu razinu usluge, servisa i proizvoda kroz jedinstvena iskustva i to isključivo na poziv i uz preporuku barem tri partnera koji za novopridošle članove moraju jamčiti da mogu ispuniti visoke kriterije ove asocijacije.

Guillermo je istaknuo kako je Virtuoso ponosan na strateška partnerstva s destinacijama diljem svijeta, ostvarena jer pridruživanjem ovoj prestižnoj mreži žele ojačati svoju prisutnost u luksuznom segmentu. Strateška partnerstva igraju ključnu ulogu u rastu prodaje, razvoju luksuznog turizma i dodavanju prestiža destinacijama.

U tom kontekstu, turističke zajednice osnažuju savjetnike za putovanja, produbljujući njihovo znanje o odredištima, omogućujući im da klijentima pruže personalizirane preporuke na najvišoj razini. Uz ciljano ulaganje u marketing i vidljivost, ova partnerstva snažno pozicioniraju destinaciju unutar zajednice luksuznih putovanja, privlačeći imućne goste u potrazi za jedinstvenim i vrhunskim iskustvima.

akvo partnerstvo ne samo da povećava prepoznatljivost destinacije, već jača i njezinu reputaciju među luksuznim putnicima, ostavljajući dugotrajan utjecaj unutar Virtuosove mreže i šire.

Tko je Virtuoso gost?  Što traže premium putnici? Što Istra nudi? Kako možemo biti bolji? Što je service excellence?

Odgovor na postavljena pitanja sudionici konferencije dobili su od osnivača i vlasnika nekoliko partnerskih agencija platforme Virtuoso. Leonidas travel DMC Rijeka, Luxury Slovenia DMC, Intours Istria i Calvados club DMC Split s uspjehom osmišljavaju različite doživljaje i dovode goste u Istru, a svojim primjerima najboljih praksi pružili su odličan poticaj mnogima.

U završnom dijelu konferencije Siniša Topalović, globalni direktor turističkog savjetovanja i izvršni partner tvrtke Horwath HTL, govorio je o ključnim izazovima u procesu izgradnje Istre kao premium destinacije, a workshop je, uza sve navedeno, ponudio i dodatni poticaj turističkim dionicima.

Naime, Turistička zajednica Istre istovremeno pokreće JAVNI POZIV za dodjelu potpora za inovativne turističke produkte i usluge u premium segmentu s fondom nagrada u iznosu od 50.000 eura.

Nakon zaprimanja prijedloga, stručna komisija odabrat će 10-15 najboljih koncepata, koji će ući u završni krug i u  finalu imati priliku predstaviti i demonstrirati svoj „unique experience" povjerenstvu. Kroz ocjenu njihove kreativnosti, inovativnosti i izvedivosti, sedam najboljih projekata bit će nagrađeno financijskim sredstvima.