PREKRASNA INICIJATIVA! Društvo osoba s invaliditetom Rovinj pokrenulo projekt 'Veliki i mali znalci'

Ova inicijativa ima za cilj poboljšati obrazovne mogućnosti djece s poteškoćama u učenju, pružiti im dodatnu pomoć te ih motivirati na uspjeh u školovanju.

Ena Piglić
Ena Piglić

14 Ožujak 2025 I 06:15

PREKRASNA INICIJATIVA! Društvo osoba s invaliditetom Rovinj pokrenulo projekt 'Veliki i mali znalci'
Pexsels

U organizaciji Društva osoba s invaliditetom Rovinj, pokrenut je hvalevrijedan projekt pod nazivom "Veliki i mali znalci", koji za cilj ima povezivanje i poticanje suradnje između srednjoškolaca i osnovnoškolaca.

U sklopu projekta, "veliki znalci" su učenici Srednje škole Zvane Črnje koji volontiraju kako bi pružili podršku u učenju "malim znalcima" – osnovnoškolcima iz Osnovne škole Jurja Dobrile, u dobi od petog do osmog razreda.

Koordinatorica Društva osoba s invaliditetom Rovinj, Tamara Korenić, gostovala je na Rovinj FM-u kako bi javnosti pobliže predstavila ovaj projekt i njegov značaj.

''Projekt ‘Veliki mali znauci’, proizašao je iz mog osobnog iskustva kao roditelja. Kroz školovanje svog djeteta primijetila sam koliko djeci i roditeljima može biti izazovno savladavanje gradiva, organizacija učenja i razvijanje radnih navika.

Shvatila sam da mnogima nedostaje sustavna podrška u učenju, a ona može značajno olakšati školovanje i smanjiti stres u obitelji.

Kroz razgovore s roditeljima prijatelja svoje kćeri, došla sam na ideju o projektu koji bi olakšao ovaj proces i učenicima i roditeljima,'' naglasila je Korenić.

Otkrila nam je zatim, koji su bili ključni koraci od ideje do realizacije.

''Projekt je prošao kroz nekoliko faza. Prvi korak bilo je istraživanje – razgovori s roditeljima, učiteljima i stručnjacima kako bismo bolje razumjeli izazove s kojima se učenici suočavaju.

Imali smo sreću jer smo u Društvu neposredno prije natječaja zaposlili novu stručnu suradnicu, psihologinju Valentinu Butković-Laginju, koja je prethodno radila u školi i imala iskustvo iz prve ruke. Razumjela je moju ideju i pomogla u oblikovanju projekta.

Zajedno smo osmislile koncept koji povezuje osnovnoškolce, srednjoškolce i stručnjake kroz sustav mentorstva i podrške. Poseban naglasak stavili smo na volontersku ulogu srednjoškolaca koji, uz stručnu pomoć, pomažu mlađim učenicima.

Jedna učenica šestog razreda nacrtala je logo projekta, koji su zatim razvijali profesionalni grafičari. Nakon toga, prijavili smo se na natječaj Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, gdje smo osigurali financiranje, a veliku podršku pružio nam je i Grad Rovinj, koji nam je napisao preporuku.

Danas, unatoč izazovima, projekt uspješno zaživljava i nadamo se da će dugoročno pomoći mnogima'', rekla je Korenić.

Radionice, učenje i mentorski rad...

“Trenutno smo u ključnoj fazi. Ovaj tjedan održavamo sastanke s roditeljima i djecom Osnovne škole Jure Dobrila kako bismo ih upoznali s projektom i uskladili očekivanja.

Ova faza nam je izuzetno važna jer želimo svakom djetetu pružiti podršku prilagođenu njegovim potrebama.

Paralelno radimo i s volonterima – kontinuirano održavamo sastanke i pružamo im smjernice kako bi što kvalitetnije sudjelovali u radu s učenicima. Nakon ove faze, započinjemo s konkretnim aktivnostima – radionicama, mentorskim radom i učenjem uz podršku volontera i stručnjaka.

Sljedeća faza uključuje konkretan rad s učenicima – uz podršku volontera i stručnjaka, fokusirat ćemo se na razvoj radnih navika, organizaciju učenja i motivaciju.

Psihologinja Valentina Butković-Laginja radit će na izradi brošure, koja će se temeljiti na stvarnim iskustvima iz rada s djecom i volonterima te pokrivati ključne teme vezane uz učenje.

Učenici grafičke škole paralelno će raditi na vizualnom identitetu projekta, oblikovati brošuru i ostale promotivne materijale. Očekujemo da će svi ovi elementi zajedno stvoriti vrijedan resurs za širu zajednicu.”

 Projekt bi nakon provedbe trebao imati dugoročne učinke! 

“Dugoročno želimo stvoriti održiv sustav podrške učenicima – ne samo u savladavanju gradiva, već i u razvoju radnih navika, organizacijskih vještina i samopouzdanja u učenju.

Također, projekt potiče volontiranje među srednjoškolcima, pružajući im priliku da steknu iskustvo u radu s mlađima, razviju empatiju i osjećaj odgovornosti.

Trenutno imamo šest volonterki koje pokazuju interes za društveno-humanistička zanimanja poput nastavnika, logopeda, psihologa, rehabilitatora i odgajatelja. Njima ovo iskustvo omogućuje da steknu praktično znanje i izravno rade s djecom s teškoćama u učenju.

Naš završni rezultat bit će brošura u kojoj ćemo objediniti stečena znanja i metode, osiguravajući da projekt ostavi trajni trag u obrazovnoj zajednici'', zaključila je Tamara Korenić.