SIGURNIJA LUKA, BOLJA BUDUĆNOST! Projekt izgradnje lukobrana na otoku Sv. Katarina kreće nakon turističke sezone

Ravnatelj Lučke uprave Rovinj, Rudolf Marić tijekom gostovanja na Rovinj FM-u otkrio nam je sve detalje o ovom važnom projektu.

Ena Piglić
Ena Piglić

19 Svibanj 2025 I 06:15

SIGURNIJA LUKA, BOLJA BUDUĆNOST! Projekt izgradnje lukobrana na otoku Sv. Katarina kreće nakon turističke sezone
Arhiva IstraIN

U prosincu prošle godine stigla je službena potvrda o odobrenim bespovratnim sredstvima iz EU fondova za dva iznimno vrijedna projekta. 

Jedan od njih je projekt izgradnje Sjevernog lukobrana na otoku Sveta Katarina u Rovinju – projekt koji će značajno doprinijeti sigurnosti, zaštiti obale i razvoju našeg područja.

Ravnatelj Lučke uprave Rovinj, Rudolf Marić tijekom gostovanja na Rovinj FM-u otkrio nam je sve detalje o ovom važnom projektu.

''Ugovorom potpisanim između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije s jedne strane i Županijske lučke uprave Rovinj, s druge strane, osigurana je dodjela bespovratnih sredstava u svrhu provedbe projekta izgradnje Sjevernog lukobrana na otoku Sveta Katarina.

Razdoblje provedbe Projekta traje najkasnije do 31.12.2027. godine, a razdoblje prihvatljivosti troškova ne dulje od 30.06.2028. godine.

Ukupni prihvatljivi troškovi projekta iznose 7,9 milijuna eura, a stopa sufinanciranja iznosi 100 % što je izvrsno jer omogućava financiranje radova i svih pratećih aktivnosti koje nisu male u financijskom smislu.

Sve je krenulo tako što je Županijska lučka uprava prijavila projekt gradnje lukobrana na ''Poziv za sufinanciranje unaprjeđenja lučke infrastrukture i komunalne vezove kroz PKK'', tj. program konkurentnost i kohezija za razdoblje 2021. – 2027. godina. Izvor sredstava je Europski fond za regionalni razvoj (EFRR).

Županijska lučka uprava Rovinj se javila na natječaj koji je bio otvoren u travnju prošle godine, a prihvatljivost za financiranje je trebalo dokazati prezentacijama projekta i nadopunom studija, a posebno udovoljavati zahtjevima koje su tijekom vremena postavljani pred projekt.

Kvaliteta projekta i prijave sada vidimo da je bila izvrsna, te je u vrlo kompetitivnom okruženju naš projekt i prošao.

Ugovor je potpisan početkom prosinca 2024. godine te je uslijedio intenzivan rad na pripremi Javne nabave koja se upravo odvija'', rekao je Marić.

U razgovoru nam je otkrio i aktivnosti koje se provode u ovom trenutku.

''U ovom trenutku provodimo postupak Javne nabave za odabir izvođača radova, vođenje gradnje i nadzor. To su tri odvojena postupka, a najvažniji je odabir izvođača i tu očekujemo završetak postupka tijekom mjeseca lipnja ove godine.

Postupci su složeni i Lučka uprava je svakodnevno u interakciji sa dionicima Javne nabave tako da je to vrlo dinamičan proces te je uvijek moguće odstupanje od planiranih rokova.

Predviđeno trajanje izgradnje je 18 mjeseci od početka radova, a ako bi postupak bio u planiranim okvirima početak radova možemo očekivati nakon turističke sezone'', poručio je Marić.

Sjeverni lukobran na otoku Sveta Katarina – dimenzije, struktura i posebnosti

''Prihvaćeni projekt, izradila je tvrtka Marecon d.o.o. iz Rijeke, te gospodin mr.sc. Dinko Hrešić, dip.ing.građ., kao projektant 2020. godine. Osnovne dimenzije i značajke lukobrana su duljina nad morem približno 154 m, širina hodne ploče partera oko 5 m, visina nad morem 2,26 m tj. jednaka onoj od susjednog Velikog mola.

Glavne komponente lukobrana su most – spoj obale otoka Sv. Katarina i tijela lukobrana s otvorom ispod kojeg je omogućena slobodna cirkulacija mora. Tijelo lukobrana u osnovi je složeno od više betonskih blokova težine 30- 50 tona i položeno na opći kameni nasip. Slikovito se može reći kao slaganje lego kocaka. Sa zapadne strane tijelo lukobrana štiti školjera.

Prosječna dubina mora ispod lukobrana je oko 14 m Rasponska armirano betonska konstrukcija na cijeloj dužini ima valobran.

Duljina betonskog dijela je 131 m, a školjere približno 20 metara. Ovaj koncept, dimenzije i struktura odgovorile su na više pitanja koja su često bila suprotstavljena. Neka od bitnijih su maksimalna zaštita luke od valova iz W i NW smjera, cirkulacija vodenih masa i očuvanje elemenata krajobraza.

Rovinjska luka je nesigurna i svjedoci smo oštećenja i potapanja barki kao i šteta na obalnoj infrastrukturi.

Izgradnjom lukobrana prvo sjevernog a potom južnog na otoku Sveta Katarina zaštiti će se rovinjska luka u cjelini.''

Vizija i budućnost akvatorija rovinjske luke

''Razvojem rovinjske luke želi se postići visok stupanj zaštite i sigurnosti plovila, pomorskog prometa i obalne infrastrukture.

Jednom kada osiguramo akvatorij možemo se posvetiti pitanjima uređenja mikro lokaliteta luke, povećanja broja vezova, podizanja urbano pomorskog standarda za nautičare i domicilno stanovništvo.

Uređenje južne luke u prostornom planiranju i izgradnji zasigurno će unaprijediti sigurnost i standard obalno pomorskog dijela Rovinja'', zaključio je Rudolf Marić, ravnatelj Lučke uprave Rovinj.