Predsjednik Uprave Mon Perina: Sezona je dobra, ali pitanje je jesmo li dosegnuli cjenovni vrhunac

Za razliku od mnogih koji se odlučuju na širenje kapaciteta, Mon Perin je krenuo suprotnim putem – smanjio je broj gostiju i investirao u poboljšanje uvjeta.

Iris Foriš
Iris Foriš

26 Srpanj 2025 I 06:20

Predsjednik Uprave Mon Perina: Sezona je dobra, ali pitanje je jesmo li dosegnuli cjenovni vrhunac
Mon Perin

U špici smo turističke sezone, a pitanje koje se sve češće postavlja u javnosti glasi: je li Hrvatska, i posebno Istra, dosegnula svoj vrhunac?

Odgovor na to najbolje zna netko s terena, a to je Massimo Piutti, predsjednik Uprave Mon Perina, koji je u razgovoru za Rovinj FM dao uvid u trenutno stanje sezone, očekivanja do kraja ljeta te ključne izazove s kojima se suočava istarski turizam.

Sezona krenula ranije, ali ključni su srpanj i kolovoz

"Špica je definitivno stigla. Ove godine praznici su bili nešto kasnije, no sezona je zapravo započela već u lipnju, što se vidi i po brojkama iz prvog polugodišta. Glavni izazov ostaje hoće li last minute buking pratiti prošlogodišnji ritam", ističe Piutti.

Predsezona u kampu Mon Perin bila je iznimno dobra, osobito zahvaljujući ulaganjima iz prethodnih godina, među kojima se posebno ističe novoizgrađeni wellness centar. Piutti naglašava kako su Uskrs i 1. svibanj bili znatno bolji nego prethodnih godina, a trend se nastavio i u lipnju.

Viša kvaliteta umjesto većeg kapaciteta

Za razliku od mnogih koji se odlučuju na širenje kapaciteta, Mon Perin je krenuo suprotnim putem – smanjio je broj gostiju i investirao u poboljšanje uvjeta.

"Nismo povećavali broj mjesta. Naprotiv, smanjili smo kapacitet za 400 gostiju, a fokusirali smo se na kvalitetu – veće mobilne kućice, privatni bazeni, spojene parcele. Gosti danas traže više prostora, više komfora", objašnjava Piutti.

Foto: IstraIN

Novi profili gostiju i sve zahtjevnije tržište

Kao značajnu promjenu u odnosu na prijašnje godine, predsjednik Uprave Mon Perina ističe novu strukturu gostiju i sve sofisticiranija očekivanja.

Prije deset godina hrvatski kampovi znatno su zaostajali za talijanskima. Danas smo ih, barem u Istri, sustigli, pa i prestigli kad govorimo o infrastrukturi. Međutim, sada moramo poraditi na brendiranju i opravdavanju cijena koje nudimo", kaže.

Cijene u Hrvatskoj – realne ili prenapuhane?

Piutti se osvrnuo i na sveprisutnu temu: Hrvatska kao skupa destinacija.

"Postoje dvije kategorije cijena. Jedna je smještaj – to gost zna i prihvati pri rezervaciji. Problem nastaje s izvanpansionskom potrošnjom. Tu se često cijene ne opravdavaju. Gosti to vide i osjećaju. Euro je olakšao usporedbe s cijenama u matičnim državama, i tu dolazimo do problema", upozorava.

Dodaje kako Mon Perin pokušava održati cijene restorana i barova u kampu na razini lokalne zajednice, kako ne bi došlo do osjećaja da su gosti iskorišteni.

Suradnja s lokalnom zajednicom – temelj uspjeha

"Mon Perin je osnovan s ciljem razvoja Bala. Danas su Bale poželjno mjesto za život i turizam. Imamo sinergiju između nas i drugih subjekata – od hotela La Grisa do Stancije Meneghetti. Sve je to dio šire slike", navodi Piutti.

Najveći izazov: sezonalnost i radna snaga

Kao i mnogi u sektoru, Mon Perin se suočava s izazovima zapošljavanja i zadržavanja radne snage.

"Najveći izazov je sezonalnost. Trudimo se što više radnika zaposliti za stalno, kako bi početkom sezone već imali uhodan tim. No, teško je početi u travnju kada škola i fakulteti još traju, pa nedostaje sezonaca", pojašnjava Piutti.

Također, iako u kampu radi mnogo zaposlenika s Filipina i iz Nepala, smatra da je lokalna radna snaga ipak nezamjenjiva kad je riječ o autentičnosti doživljaja za gosta.

Za kraj, Piutti ističe kako je booking za kolovoz trenutno nešto sporiji. "Bit će teško postići cjenovni vrhunac iz prošlih godina. To je nešto što cijela Hrvatska osjeća, dok konkurentske zemlje poput Španjolske ili Italije bilježe bolji booking. Možda je vrijeme da se svi zajedno zapitamo – jesmo li dosegnuli granicu realne cijene?", zaključuje Piutti.