Ove školske godine prvašića je u Hrvatskoj još manje nego prijašnjih godina kada se ta brojka kretala oko 40 tisuća.
O poraznoj statistici nedavno su kolege s Media servisa razgovarali s resornim ministrom Radovanom Fuchsom. Pitali su ga i o modularnoj nastavi koja se uvodi u strukovne škole.
Prije nekoliko godina zabrinjavale su nas brojke od 40 tisuća upisanih prvašića, a sada je situacija znatno lošija. Ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs u Intervjuu tjedna Media servisa otkrio je koliko prvašića kreće u školu:
"U zadnjih dvadesetak godina taj trend ide prema dolje, a to je vezano uz negativnu stopu nataliteta i demografsku situaciju u Hrvatskoj. Naše procjene za ovu godinu su negdje 36 tisuća prvašića. Prošle godine ih je bilo točno 36.140."
Manje je i učenika u srednjim školama. Prošle godine srednju školu je pohađalo nešto više od 41 tisuće učenika, a ove godine ih ima oko 39.300 U osnovnim školama ove će godine biti oko 297.500 učenika dok će srednje brojati oko 147 tisuća školaraca.
Točne podatke trebali bismo doznati 30. rujna do kada bi sve škole trebale upisati učenike u e-maticu.
Jedan od noviteta u novoj školskoj godini je takozvana modularna nastava koja od ove jeseni ulazi u sve prve razrede srednjih strukovnih škola. Kako će izgledati nastava i što se mijenja za učenike prvih razreda strukovnih škola, pitali su ministra.
"Ja mislim da će ovaj učenik koji pohađa sada prvi srednje iako nije znao kako je to izgledalo prošle godine biti svakako zadovoljan. Zašto vam to kažem?
Zato što smo mi eksperimentalno pilotirali ovu reformu na jednom manjem broju škola i imamo podatke da su učenici, jer smo baš htjeli njihova mišljenja, itekako oduševljeni s ovim načinom modularne nastave odnosno tim nekakvim reformiranim pristupom izvođenja strukovnog obrazovanja", tvrdi ministar.
Modularna nastava će se provoditi po kurikulima za 147 novih strukovnih zanimanja. Iz resornog ministarstva kažu da su okrupnili dosadašnjih 260 zanimanja i optimizirali njihov broj naglasivši da nisu ukidali zanimanja nego su više sličnih spojili u jedno.
Poanta priče trebalo bi biti prikupljanje konkretnog radnog iskustva tijekom školovanja, a sve kako bi nove generacije bile što kompetentnije pri izlasku na tržište rada.