Modularna nastava je zanimljiv koncept, ali ponekad je previše zahtjevna i umarajuća, rečenica je jednog učenika prvog razreda strukovne srednje škole nakon prvih mjesec dana reforme strukovnog obrazovanja, piše Srednja.hr.
Upravo je modularna nastava dala određenu slobodu školama da nastavu organiziraju onako kako je najbolje za njihovu situaciju. Ako je suditi prema reakcijama učenika na našem Instagram profilu, više je onih kojima se modularna nastava sviđa. No, i oni upozoravaju na brojne probleme.
''Modularna nastava mi se čini zanimljiva jer svaki novi modul djeluje kao novo polugodište, pa dobijemo i nove ‘predmete’ (module, op.a.). To je dobro jer često učimo nešto drugačije i nije dosadno kao prije kada su se predmeti cijelu godinu ponavljali.
Sviđa mi se što se znanje više koristi kroz rad i projekte – često prezentiramo umjesto klasičnih ispitivanja, što zna biti zanimljivije i manje stresno, ali i prezentiranja znaju biti stresna jer ih ima puno'', priča učenik kojeg ćemo nazvati Jan, a upisao je program tehničara cestovnog prometa.
Naveo i loše strane modularne nastave, a kao najveći problem je naveo premalo vremena za svaku cjelinu. Valja napomenuti da učenici u modularnoj nastavi umjesto strukovnih predmeta sada imaju strukovne module koji mogu trajati dosta kratko, svega par tjedana.
Zbog toga, kako bi nastavnici provjerili znanje učenika iz tog modula, neka vrsta ispitivanja znanja dođe vrlo brzo. Kako doznajemo, u nekim školama su učenici prvog razreda srednje škole imali prvi ispit već nakon tri tjedna nastave, piše Srednja.hr.
''Učimo brzo i svako malo nas čeka neki ispit. Na primjer, kod fizike (koja više nije predmet, nego modul, op.a.) imamo novi ispit svaka dva tjedna i to postane naporno. Imam sedam sati dnevno, ali čuo sam da neki imaju i osam, što je stvarno previše za našu dob.
Nakon nekoliko sati koncentracija jednostavno padne, pogotovo kad tema nije zanimljiva. Biti u školi po sedam ili osam sati dnevno je previše – mozak jednostavno više ne može pratiti taj tempo. Iako mi se modularna nastava mi se čini dobra i jednostavna, zna biti jako teška'', istaknuo je učenik Jan.
Valja napomenuti kako je Agencija za strukovno obrazovanje, koja je radila na kurikulima, održala više edukacija za nastavnike i ravnatelje škola upravo o modularnoj nastavi.
No, unatoč edukaciji, mnogi nastavnici i ravnatelji i dalje su imali više upitnika nad glavom, nego odgovora. Također, mnoge škole nisu niti prostorno dovoljno opremljene kako bi u raspored uspjele ugurati prvi razred modularne nastave i sve ostale razrede koji i dalje imaju klasičnu, predmetnu nastavu, piše Srednja.hr