Kako bi se povećala sigurnost i smanjilo stradavanje svih sudionika u prometu, Policijska postaja Rovinj-Rovigno će u ponedjeljak, 17. studenog od 10 do 14 sati na području grada Rovinja, općina Žminj, Kanfanar i Bale provesti prometnu akciju ''Kontrola vozača mopeda, motocikla i osobnih prijevoznih sredstava''.
U prvih deset mjeseci 2025. godine rovinjska policija je evidentirala 17 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikla, a u čak 15 nesreća bilo je ozlijeđenih osoba, dok je u istom razdoblju 2024. godine evidentirano 14 prometnih nesreća sa 11 ozlijeđenih osoba.
U prvih deset mjeseci ove godine evidentirane su četiri prometne nesreće u kojoj je sudjelovao vozač osobnog prijevoznog sredstava, a u kojima su tri osobe zadobile lake tjelesne ozljede, dok su u istom razdoblju prošle godine evidentirane također četiri prometne nesreće u kojoj je jedna osobateže ozlijeđena, dok je pet osoba lakše ozlijeđeno.
U prvih deset mjeseci 2025. na rovinjskom području evidentirano je 55 prekršaja vozača mopeda i motocikla, što je smanjenje za 17% u odnosu isto razdoblje 2024. godine kada je bilo evidentirano 66 prekršaja.
Istovremeno je evidentirano 443 prekršaja vozača osobnih prijevoznih sredstava, što je povećanje za 173% u odnosu isto razdoblje 2024. godine kada su bila evidentirana 162 prekršaja.
Također su utvrđeni prekršaji vozača osobnih prijevoznih sredstava i to: dva prekršaja korištenja slušalica na oba uha za vrijeme upravljanja, dva prekršaja upravljanja pod utjecajem alkohola te 7 prekršaja ne postupanja po znaku službene osobe, dok su policijski službenici zbog počinjenih prekršaja trajno oduzeli 3 električna romobila.
Policija i ovom prilikom ponovno naglašava obvezu i odgovornost roditelja i drugih osoba koje skrbe o mladima da prije nego što im kupe električni romobil poduzmu određene sigurnosne predradnje. Električne romobile ne bi trebalo kupovati osobama mlađima od 14 godina jer ih oni ni ne smiju voziti.
Starijoj djeci treba odabrati električni romobil koji ne razvija brzinu veću od 25 km/h jer brži romobili ni ne smiju sudjelovati u prometu. Potrebno im je kupiti kacigu jer svaki vozač romobila na glavi mora nositi kacigu, a ako je potrebno i drugu zaštitnu opremu.
Vozači električnih romobila dužni su se kretati biciklističkom stazom ili trakom, a ako one ne postoje, tada su se dužni kretati po površinama namijenjenima za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa, pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu. Električni romobili ne smiju se kretati kolnikom.
Iako je uvriježeno mišljenje kako stradavanju motociklista pridonosi njihova sklonost rizičnom ponašanju, prometne nesreće u kojima stradavaju motociklisti nerijetko su izazvane greškom ostalih vozača oduzimanjem prednosti prolaska motociklistima, što u kombinaciji s prekoračenom ili neprilagođenom brzinom kretanja motocikala rezultira teškim posljedicama.
Rijetke su prometne nesreće u kojima motoristi ne stradaju, uz nažalost teške ili vrlo teške ishode. Iako zaštitna kaciga kao jedina zakonski propisana zaštitna oprema može spriječiti ozljede glave, ona ne može osigurati potpunu zaštitu, posebice ako se prometna nesreća dogodi pri velikoj brzini.
Policija zbog toga preporuča nošenje zaštitne opreme koja štiti dijelove tijela izloženih riziku od ozljeda; štitnike za ramena, laktove, bokove, donji dio nogu, zglobove na rukama i nogama i sredinu leđa.
Kako bi se izbjeglo stradavanje u prometu vozače policija poziva na odgovorno ponašanje, pritom roditelje / staratelje i druge osobe koje skrbe o mladim osobama pozivamo da ih potiču na pozitivno ponašanje u prometu.