Goldonijeva crna komedija La Moglie Saggia / Mudra žena dolazi u Istarsko narodno kazalište
Ova napeta priča o ljubavi, izdaji i ženskoj snazi obiluje nepredvidljivim obratima, spajajući tragične i komične elemente na način koji publiku drži u neizvjesnosti do posljednjeg trenutka.
Djelo Carla Goldonija, velikog talijanskog i europskog komediografa, „Mudra žena“ („La Moglie Saggia“), stiže na pozornicu Istarskog narodnog kazališta Gradskog kazališta Pula u petak i subotu, 7. i 8. veljače 2025. u 19 sati, samo nekoliko dana nakon premijere u riječkom HNK Ivana pl. Zajca. Ova crna komedija, koja se izvodi u produkciji ansambla Talijanske drame u koprodukciji s nacionalnim Teatro Stabile del Veneto, nikada prije nije bila postavljena u Hrvatskoj.
„Mudra žena“ jedno je od najneobičnijih Goldonijevih djela, napisano 1752. godine, u trenutku autorova rastanka s Teatrom Sant’Angelo. Ovaj psihološki triler s elementima crne komedije istražuje složene odnose između supružnika i društvene norme tog vremena. Središnja priča prati Rosauru (Camilla Semino Favro), trgovčevu kćer, koja otkriva da je njezin suprug, grof Ottavio (Ivan Alovisio), želi otrovati kako bi bio s markizom Beatrice (Olga Rossi). No, Rosaura svojim zapanjujućim intelektom i mudrošću uspijeva preokrenuti situaciju i suočiti ga s njegovim postupcima.
Predstava, koja nastaje u produkciji INK-a, istražuje osobne i ljubavne priče lokalnog stanovništva Istre kroz specifičnu leću lokalnog govora – ne kao folklorni ukras, nego kao autentičan instrument izraza, nježnosti, srama, želje i zaborava.
Svaka izvedba je nova jer svaki gledatelj donosi svoj dio priče – a Križan, baš poput improvizacijskog gladijatora, u svakom susretu ide do kraja. Ili pobjeđuje, ili pogine. Kazališno, naravno.
20:28Prije 5 d12.04.2025
Ova napeta priča o ljubavi, izdaji i ženskoj snazi obiluje nepredvidljivim obratima, spajajući tragične i komične elemente na način koji publiku drži u neizvjesnosti do posljednjeg trenutka. Glavni narativni tijek isprepliće se s humorističnim epizodama u kojima se sluge, predvođene Harlekinom (Alberto Olinteo), Corallinom (Aurora Cimino) i Brighellom (Riccardo Gamba), suočavaju sa svijetom mnogo ležernijim pristupom, unoseći dodatnu živost u radnju. Pojavljuju se još Lelio (Stefano Iagulli), Pantalone (Giuseppe Nicodemo) i Florindo (Andrea Tich).
Režiju i adaptaciju potpisuje Giorgio Sangati, scenografiju Marco Rossi i Francesca Sgariboldi, dok je za kostime zaslužna Manuela Paladin Šabanović. Oblikovanje svjetla djelo je Dalibora Fugošića, a glazbu, inspiriranu Tartinijevim „Đavoljim trilerom“, kreirao je Giovanni Frison.
Ulaznice su dostupne na blagajni kazališta i putem online prodaje na www.ink.hr, a za sve vlasnike zlatne Kazališne kartice omogućen je popust od 20% na redovnu cijenu ulaznice.
Kralj vrhova top lista i vlasnik pjesama s više od 14 milijardi pregleda kao što su „Are You With Me“, „Where Are You Now“, „Reality“, „Questions“ i „Back To You“ otvorit će ljeto na glavnoj pozornici u magičnom istarskom pejzažu.
Istra u susret ulazi u dobrom raspoloženju – u posljednja tri kola upisala je dvije važne pobjede, uključujući impresivnih 3:0 protiv Dinama u Puli, što je podiglo samopouzdanje u svlačionici i na tribinama
Osim uskršnjeg programa, u kaštelu možete odigrati nezaobilaznu Escape Castle igru, posjetiti multimedijalnu izložbu, vrijednu zbirku oružja Ferlin i to sve po promotivnim cijenama ulaznica.
Pula otvara svoja vrata polaznicima od 30. kolovoza do 4. rujna 2025., nudeći jedan seminarski program i sedam specijaliziranih radionica koje pokrivaju područja glazbenog videospota, montaže, dramske pedagogije, te igranog, animiranog, dokumentarnog i eksperimentalnog filma.
U Klubu-knjižari Giardini 2 sinoć je održano treće izdanje Kluba u klubu – čitateljskog kružoka u kojem sudionici pod vodstvom teoretičara, filozofa i književnika promišljaju književno djelo.
Srednjovjekovni Žminj obiluje ostacima prošlosti koji svjedoče o njegovoj strateškoj i kulturnoj važnosti. Brojni arheološki nalazi potvrđuju da je područje Žminja bilo naseljeno još u prapovijesnom razdoblju.
Predstava, koja nastaje u produkciji INK-a, istražuje osobne i ljubavne priče lokalnog stanovništva Istre kroz specifičnu leću lokalnog govora – ne kao folklorni ukras, nego kao autentičan instrument izraza, nježnosti, srama, želje i zaborava.