Grbin dao najviše svojih sredstava u izbornu promidžbu, provjerite koliko

Financijski izvještaji kandidata za gradonačelnike koji su ušli u drugi krug lokalnih izbora, a koje su morali predati Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) do ponoći, otkrivaju zanimljive detalje o načinu financiranja izbornih kampanja diljem Hrvatske.

HRT/Hina

2 Srpanj 2025 I 14:54

Grbin dao najviše svojih sredstava u izbornu promidžbu, provjerite koliko
Foto: SDP Pula

Financijski izvještaji kandidata za gradonačelnike koji su ušli u drugi krug lokalnih izbora, a koje su morali predati Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) do ponoći, otkrivaju zanimljive detalje o načinu financiranja izbornih kampanja diljem Hrvatske, piše HRT.

Zakonom je jasno određeno koliko kandidati smiju potrošiti: do 127.413,90 eura za Zagreb, te 76.448,34 eura za ostale velike gradove poput Splita, Rijeke, Pule i Zadra. Nitko tu granicu nije prešao, no neki su joj se jako približili.

Zagreb: Tomašević gotovo do limita, Selak Raspudić znatno štedljivija

Najveći trošak imao je Tomislav Tomašević (Možemo), koji je potrošio čak 126.792,17 eura, svega 620 eura manje od zakonskog maksimuma. Njegova kampanja bila je financijski iznimno stabilna — ukupni prihodi gotovo su jednaki troškovima, pa je završio s blagim viškom od 57,61 eura. Od 1.380 donatora prikupio je 35.980 eura, a najčešće su uplaćivani manji, dvoznamenkasti iznosi.

Njegova protukandidatkinja, Marija Selak Raspudić (nezavisna), potrošila je znatno manje — 67.237 eura, koliko je iznosio i njezin prihod, pa je završila s viškom od 270 eura. Dobila je 55.554 eura od 134 donatora, a najveći iznos — 3.500 eura — donirao joj je Ante Tabak, kandidat s njene liste za Gradsku skupštinu.

Split: Šuta u minusu, Puljak racionalan

Novi gradonačelnik Splita, Tomislav Šuta (HDZ), potrošio je 76.243 eura, gotovo do dopuštene granice. No, prihodi su mu iznosili samo 57.355 eura, pa je kampanju zaključio s manjkom od gotovo 19.000 eura. Donatori su mu bili vrlo skloni — uplatili su 46.854 eura, a najviše, 3.500 eura, stiglo je od tvrtke LED Elektronika iz Ivanić Grada.

Njegov suparnik, Ivica Puljak (Centar), potrošio je 63.607 eura, a s prihodima od 63.641 euro, završio je u blagom plusu od 33 eura. Od donacija je prikupio 27.341 euro, najviše (10.000 eura) od zagrebačke tvrtke QB Designo.

Rijeka: Rinčić potrošila više, Filipović u najvećem minusu

Nova riječkog gradonačelnica, Iva Rinčić (Akcija mladih), na kampanju je potrošila 67.054 eura, a prikupila 56.237 eura, što ju je ostavilo s manjkom od 10.816 eura. Najveći donatori bili su tvrtke A.A.N. iz Rijeke (10.000 eura) i Jadranski pomorski servis (5.000 eura).

S druge strane, Marko Filipović (nezavisni, bivši SDP) kampanju je zaključio s najvećim minusom — 48.981 eura. Potrošio je 75.781 eura, a prikupio samo 26.800 eura. Donacije su mu iznosile 24.800 eura, među kojima se ponovno ističe Jadranski pomorski servis s 5.000 eura.

Pula: Grbin rekorder po vlastitom ulaganju, Zoričić sa skromnijim budžetom

Peđa Grbin (SDP) je za kampanju u Puli potrošio 67.263 eura, a kako je prihodovao 67.252 eura, završio je s plusom od 11 eura. Od donatora je prikupio 3.800 eura, no zato je u kampanju uložio čak 16.240 eura vlastitih sredstava, najviše od svih kandidata.

Njegov protukandidat, bivši gradonačelnik Filip Zoričić (nezavisni), potrošio je znatno manje — 28.070 eura, s prihodima od 28.081 euro, završivši s viškom od 11,64 eura. Najveću donaciju, 3.981 euro, dobio je od Jure Mamića.

Najveći iznos vlastitih sredstava uložio je Peđa Grbin — 16.240 eura, slijede Iva Rinčić s 7.000 eura, Marko Filipović s 2.000 eura, te Filip Zoričić s 1.000 eura. Marija Selak Raspudić je uložila simboličnih 15 eura.

Tomislav Tomašević, Tomislav Šuta, Šime Erlić i Danijel Radeta nisu koristili vlastita sredstva u kampanji.