Paus traži trajektnu liniju za Unije i Susak, no odluka nije samo na Butkoviću već i na lokalnim vlastima
Paus je pitanje uputio ministru Butkoviću, no zanimljivo, koncesiju za takvu trajektnu liniju ne dodjeljuje direktno Ministarstvo – već je za to odgovorna nadležna županijska skupština ili gradsko vijeće, u suradnji s Ministarstvom.
Saborski zastupnik Dalibor Paus (IDS) traži uspostavu redovne trajektne linije koja bi povezala Pulu sa Suskom i Unijama, ističući kako su ti otoci trenutno jedini naseljeni na Jadranu bez trajektnog prijevoza.
Smatra da je to pitanje opstanka njihovih zajednica. Predložio je minimalno tjednu, ali redovitu rotu – tzv. plavu magistralu – od Pule, preko Suska i Unija, sve do Lošinja.
Smatra da bi optimalno rješenje bilo uvođenje linije koja bi povezivala Pulu, Susak, Unije i Lošinj, čime bi se stvorila svojevrsna „Plava magistrala“ od Pule do Zadra.
IDS već godinama upozorava na katastrofalno stanje željezničkog prometa u Istri!
13:28Prije 118 d20.03.2025
Paus je uputio ministu Butkoviću pitanje o ovoj liniji, podsjetivši da mu je prilikom ranijeg razgovora u saborskom Odboru za pomorstvo rečeno da je ta linija već uspostavljena – misleći na brod “Unije”.
No, taj brod nije pravi trajekt: može prevesti tek dvadesetak paleta i jedno vozilo, nema hladnjaču, a sam ga brodar opisuje kao “klasični putnički brod”, što ga čini nedovoljnim za prave trajektne potrebe, kaže predsjednik IDS-ovog Kluba zastupnika.
Paus je pitanje uputio ministru Butkoviću, no zanimljivo, koncesiju za takvu trajektnu liniju ne dodjeljuje direktno Ministarstvo – već je za to odgovorna nadležna županijska skupština ili gradsko vijeće, u suradnji s Ministarstvom. Primorsko-goranska županija pokrenula je to pitanje još 2022. godine, no pitanje je gdje je zapelo na toj relaciji.
Naime, Zakon o obalnom linijskom pomorskom prometu propisuje da koncesiju za državne linije daje Vlada RH, dok koncesije za županijske i lokalne linije daju županije ili gradovi (ovisno o nadležnosti), uz suglasnost Ministarstva, no očito da je negdje zapelo po putu.
Tom prigodom Centar za suočavanje s prošlošću ukazuje na poraznu činjenicu da su brojni zločini, počinjeni za vrijeme rata u Hrvatskoj, još uvijek neistraženi, neprocesuirani ili tek djelomično procesuirani.
U pet mjeseci 2025. godine djelatnici policijske postaje utvrdili su 260 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa, što je za 39% više u odnosu na 2024. godinu. Također su utvrdili 196 prekršaja nezakonite uporabe mobitela za vrijeme vožnje, što je za 14% manje u odnosu na 2024. godinu.
Nacionalnu naknadu za starije osobe dobit će 18 876 korisnika (80,42 % žena i 19,58 % muškaraca), za što je osigurano 2.907.427,35 eura iz Državnog proračuna.
Radolović se kritički osvrnula i na odluku Vlade da prestane regulirati cijene goriva. "Nažalost, naši građani imaju jednu od najnižih kupovnih moći u EU", upozorila je zastupnica SDP-a.
"Ne smijemo dopustiti da ovo postane zakon u kojem se savjest kažnjava umjesto da se poštuje“, poručio je saborski zastupnik IDS-a Dalibor Paus u raspravi o Zakonu o obrani.