Turistička Istra pred izazovima: Kako ostati korak ispred konkurencije?

Siniša Topalović, globalni direktor turističkog savjetovanja i izvršni partner tvrtke Horwath HTL, dao je izjavu za IstraIN o izazovima u turizmu današnjice.

Iris Foriš
Iris Foriš

16 Veljača 2025 I 06:20

Turistička Istra pred izazovima: Kako ostati korak ispred konkurencije?
IstraIN Turisti u Puli

Ovog je tjedna u Rovinju održana posebna konferencija/radionica "7 unique experiences", o kojoj smo pisali ovdje.

Između ostalih, na ovom događaju prisustvovao je i Siniša Topalović, globalni direktor turističkog savjetovanja i izvršni partner tvrtke Horwath HTL, koji je govorio o ključnim izazovima u procesu izgradnje Istre kao premium destinacije, a workshop je, uza sve navedeno, ponudio i dodatni poticaj turističkim dionicima.

Mi smo ga upitali u kojem smjeru ide turizam u Istri te kako se nositi s brojnim izazovima.

"Mislim da je ovo idealan primjer kako jedna turistička destinacija kao Istra, koja je u prošlosti uvijek bila mjesto gdje su se događale inovacije u hrvatskom turizmu, ponovno pokazuje kako je regija koja razmišlja u pravom smjeru, kako se ide u smjeru razvoja turizma i dodane vrijednosti. 

Samim time, mislim da je idealan prvi korak da se svi dionici na razini destinacije počnu ozbiljnije baviti ovom temom i zapravo doći do situacije i pozicije u kojoj mogu puno kvalitetnije i puno bolje iskoristiti potencijal koji Istra neupitno ima u ovom segmentu", rekao je Topalović za IstraIN.

Foto: IstraINSiniša Topalović

"Najvažnije ove sezone je da se iz perspektive upravljanja turističkim destinacijama počnu, i tijekom ove godine završe, izrade Planova upravljanja destinacijama, koje su prvi korak prema kvalitetnim i sustavnim upravljanjem destinacijama.

To je pretkorak da bi se moglo doći u poziciju da te naše destinacije kroz jedan vremenski period još više konkuriraju međunarodnim konkurentima koje su u međuvremenu ipak otišli malo dalje i malo brže nego što je to bio slučaj s Istrom", napominje globalni direktor turističkog savjetovanja.

Dodaje i kako je zadnjih godina smješteni dio hrvatske ponude, posebice hoteli, resorti i kampovi jako uspješno upravljali s cijenama i potražnjom.

"Dogodio se naravno jedan korak unazad u segmentu privatnog smještaja koji je zabilježio, posebice u Istri prošle godine, nešto slabije rezultate u odnosu na 2023. godinu.

Ova godina sigurno neće biti laka, ali isto tako za sve one koji su ulagali u kvalitetu bi trebala biti relativno uspješna godina. Činjenica je da su se konkurenti probudili, i da je makroekonomska situacija u Europi lošija nego što to bila prije godinu ili dvije. Tako da zasigurno 2025. neće biti lagana godina, ali isto tako nema ni razloga za neku veliku depresiju", ističe Topalović.

Određivanje cijena

Jesu li u Hrvatskoj previsoke cijene? Evo što kaže Siniša Topalović.

"Cijene su naravno otišle i u drugim državama gore, a ono što u Hrvatskoj trebamo posebice paziti je da ipak mora postojati razlika u cijenama između nečega što je najbolje, nečega što je prosječno i nečega što je loše.

Mislim da smo u tom segmentu malo izgubili kompas i bilo bi dobro da ove godine preventivno oni koji formiraju cijene se preispitaju o tome jesu li oni vrhunska turistička ponuda, neki prosjek ili neki niži rang i sukladno tome definirati cijenu koja odgovara onom što se nudi", zaključio je Topalović.