Koliko smo ovisni o povezanosti i općenito o prijevozu osvjestili smo nakon što su se kao mjere suzbijanja epidemije korona virusa zatvorile granice, ograničilo kretanje, uvele karantene za prijevoznike, a sam javni prijevoz ugasio svoje motore.
U potpunosti je stao prijevoz putnika na moru, ali i općenito prijevoz putnika, izuzev taksi prijevoza koji funkcionira uz stroge mjere zaštite. Gubici su veliki imajući na umu da primorski gradovi imaju dobro razvijen morski prijevoz, pretežito namijenjen izletima.
Ta je turističa ponuda ovog proljeća izostala obzirom da turizma nema, a brodice koje su lani u ovo doba godine bilježile već nekoliko stotina putnika, sada su još uvijek usidrene u luci, neke i na suhom vezu kao da ljeto nije ni blizu.
Malo tko je iz ceha prijevozništva ostao nepogođen, no neki su ipak izukli bolji kraj. Među njima je i Roberto Vellico, predsjednik Ceha prijevozništva koji se uslijed epidemije našao u poslu prijevoza tereta unutar Županije, na proširenju Istarskog ipsilona.
- Nismo doživjeli velike promjene osim strogih mjera kojih se moramo pridržavati, no kolege iz međunarodnog transporta našli su se u velikom izazovu. Između ostalog prometuje se u konvojima, a stvar se usporava i zbog obvezne samoizolacije pri povratku u Hrvatsku što je uzrokovalo manjak vozača, kaže Vellico.
UPITNA LIKVIDNOST I OPSTANAK OBRTA AKO SE OVAKAV TREND PADA PROMETA NASTAVI
Oni koji nemaju mogućnosti kućne izolacije, idu u onu koji im nudi Županija, no u svakom slučaju ona je obvezna i strogo se kontrolira.
Osim manjka vozača, generalno kasni dostava i za sve treba mnogo više vremena negoli je to bila prijašnja praksa, no ipak radi toga nitko se previše ne uzbuđuje jer drukčije se ni ne može.
Tko je mogao, radna mjesta je uspio sačuvati uz mjere pomoći koje je ponudila Vlada i lokalna samouprava, no negdje se otpuštanja nisu mogla izbjeći pa su poslodavci postali jedini šoferi u firmi.
Obzirom na otežalu situaciju, ali i smanjene gospodarske aktivnosti neizostavan je bio pad prihoda. – Za sada bilježimo najmanje 30 posto pada prihoda ili više od toga, a do karaja godine biti će upitna likvidnost, očuvanja radnih mjesta i opstanak obrta, kaže Vellico.
ILUSTRACIJA