Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković otvorio je u ponedjeljak u Rovinju 11. kongres Hrvatskog društva za ceste i željeznice - Via Vita. Ovogodišnji kongres održao se pod nazivom „Što nas čeka u budućnosti?“ i koncipiran je kao platforma za dijalog svih relevantnih dionika o aktualnom stanju i razvitku strategije sektora, koji bitno utječe na gospodarski rast.
U svom pozdravnom govoru potpredsjednik Vlade i ministar Butković istaknuo je kako ovaj kongres, budući da se održava krajem godine, dođe kao svojevrsni rezime svega onoga što je učinjeno tijekom godine te kao prilika za predstavljanje planova koji nas očekuju.
Osvrnuvši se na ovu godinu Butković je, kao najvažniji događaj u strateškom smislu, istaknuo izmjenu TEN-T uredbe kojom je Hrvatska pozicionirana na dodatna dva europska prometna koridora što donosi nove mogućnosti ulaganja u prometnu infrastrukturu.
Također se osvrnuo na značajnije završene projekte ove godine poput izgradnje druge cijevi tunela Učka i nastavak gradnje Ipsilona prema Matuljima, zatim puštanje u promet posljednje dionice autoceste do Siska sa spojem na državnu cestu D36, a dodao je i kako se gradi posljednjih 5 kilometara Vc koridora do granice s Mađarskom te da su u natječaju preostale dionice na Jadransko-jonskom koridoru.
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković dodao je i kako će za dvije godine Hrvatska na svojih 1 400 kilometara autocesta imati novi sustav naplate cestarine, budući da je ove godine potpisan i ugovor o izvođenju tog projekta.
U kontekstu svega onoga što očekuje resor prometa u budućnosti, a što je postavljeno i kao tema ovogodišnjeg kongresa, Butković se osvrnuo na važnu temu koja obuhvaća proces kojim se prometni sustav nastoji provesti kroz zelenu i digitalnu tranziciju, s posebnim naglaskom na ulaganja u okolišno najprihvatljiviji vid prijevoza, a to je željeznica, koja danas, u kontekstu ulaganja, zauzima apsolutni prioritet.
„Desetljeće pred nama bit će obilježeno ulaganjima u cjelokupni željeznički sustav – u infrastrukturu i u vlakove, gdje se očekuju ulaganja veća od 6 milijardi eura, to dokazuje i pokazuje već ono što se danas događa na željeznici“, istaknuo je te dodao kako je izuzetno bitno da za javni prijevoz, uz infrastrukturu, imamo i dobre vlakove.
„Danas u prometu imamo 61 novi vlak, a do kraja sljedeće godine bit će ih 70, uključujući i dolazak baterijskih vlakova koje financiramo iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti“, naglasio je potpredsjednik Vlade i ministar Butković istaknuvši daljnje mjere kojima je podupirano poboljšanje javnog prijevoza. Rekao je i kako je Ministarstvo do sada financiralo nabavu ukupno 412 autobusa za 10 hrvatskih gradova te da slijedi dodjela sredstava kojima će se nabaviti više od 200 autobusa na alternativni pogon, i dr.
„Važnost razvoja novih tehnologija, digitalizacija i ozelenjivanje ključ su konkurentnosti svakog gospodarstva i prilika za daljnji razvoj, stoga vjerujem da se svi moramo voditi tom mišlju kako bismo cjelokupni prometni sektor učinili spremnim za budućnost i izazove koji nas očekuju“, zaključio je svoj govor potpredsjednik Vlade i ministar Butković.
Uz potpredsjednika Vlade i ministra Butkovića, pozdravni govor održao je i dopredsjednik Hrvatskog društva za ceste i željeznice – Via Vita i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić koji je naglasio kako se u sljedećih desetak godina u obnovu i modernizaciju željezničke infrastrukture planira uložiti gotovo 6 milijardi eura te time ukupno obnoviti i modernizirati gotovo tisuću kilometara pruga.
„To je najveći investicijski ciklus ulaganja u željeznicu u povijesti Republike Hrvatske, a upravo je zbog toga HŽ Infrastruktura najveći korisnik fondova Europske unije u prometnome sektoru u državi“, istaknuo je Kršić.
Hrvatsko društvo za ceste i željeznice - Via Vita redovitom organizacijom kongresa već više desetljeća okuplja stručnjake i zainteresiranu javnost raspravama, okruglim stolovima i predavanjima s temama vezanim uz cestovni i željeznički promet, a u sklopu ovogodišnjeg kongresa, kroz panele i izlaganja, između ostalog, raspravljat će se o operativnim programima i planovima, zelenoj tranziciji u cestovnom sektoru, uvođenju novog sustava naplate cestarine, općim tehničkim uvjetima za radove na cestama, modernizaciji željezničke infrastrukture u segmentu digitalne transformacije ERTMS-om (European Rail Traffic Management System) te o dodatnim mjerama povećanja sigurnosti prometa na željezničko-cestovnim prijelazima.
Ostavite komentar