Od pažnje korisnika pa sve do najboljih načina kako uz pomoć kreativnosti i inovacije pobjeći od granica zone komfora, drugi dan Dana komunikacija, festivala tržišnih komunikacija, koji se upravo održavaju u Rovinju, pokrenuo je niz tema ključnih svim komunikatorima, digitalcima i kreativcima.
Spektakl drugog dana festivala itekako je zapečatio nastup Dietmara Dahmena, svjetski poznatog stručnjaka za transformaciju, inovacije i budućnost poslovanja, koji je na glavnoj festivalskoj pozornici ponovno pomaknuo granice između predavanja i performansa. Prskalicama i vatrom zapalio je scenu – ne radi dojma, već kako bi stvorio novu iskru ideja i otvorio prostor za kreativni pomak.
Najinovativniji CMO svijeta, najpoznatija humanoidna AI, cyborg antropologinja, globalni lideri i regionalni stručnjaci – uz rekordan broj programa i govornika, Dani komunikacija potvrdili su status jedne od vodećih industrijskih platformi.
Davor Bruketa: „Ako kreativnost i dalje tretiramo kao ‘nešto što dolazi na kraju’, propustili smo poantu. Ovdje smo vidjeli da je ona polazna točka – ne samo za dobre kampanje, već za konkretne poslovne rezultate i društvene promjene. Tko to još ne vidi, možda je na krivom festivalu.“
15:48Prije 173 d18.05.2025
Uz euforiju publike, trenutak su zaokružili zvukovi kultnog Firestartera: „Moraš mrziti status quo da bi ga mogao promijeniti. Budi radikalan, stvaraj ono što umjetna inteligencija ne može – budi AI DJ, dodaj svoj prepoznatljiv zaokret”, zaključio je Dahmen.
Sudionici su s predavačima glavne festivalske pozornice istraživali ključne teme: od Karen Nelson-Field, jedne od vodećih svjetskih stručnjakinja za ekonomiju pažnje, koja je otkrila zašto je pozornost nova valuta i kako je osvojiti u digitalnom kaosu, sve do pitanja: što ako najbolji pitch – uopće nije pitch? Blair Enns, vodeći svjetski autoritet za prodaju kreativnih usluga, u industriji prozvan pitching guruom, na pozornici je razmontirao tradicionalni način poslovanja agencija i ponudio zamjenu: jasne principe, hrabre odluke i cijenu koja ima smisla.
Više od 180 govornika na čak pet festivalskih pozornica, 75 programskih segmenata i teme koje nadilaze industriju – Dani komunikacija 2025. donose sadržaj koji konkurira i moru, suncu te najboljem društvu u Rovinju.
U svom predavanju podijelio je kako prodavati kreativne usluge bez klasičnog pitchanja i objasnio zašto je određivanje vlastite vrijednosti ključno za održivi uspjeh. Njegov je nastup bio precizan, bez suvišnih riječi – baš poput metode koju zagovara.
„Blair Enns potvrdio je moje razmišljanje: ne možeš istovremeno biti inovativan i efikasan. Osobno preferiram inovativnost umjesto efikasnosti jer je uzbudljivija od pukog zarađivanja novaca. Tajna je u pronalaženju 'sweet spota' u tenziji između inovativnosti i efikasnosti“, komentirao je Damir Ciglar (Imago Ogilvy), član Organizacijskog odbora Dana komunikacija.
Foto: Zvonimir Barišin / PIXSELL
Nakon što je Enns zaintrigirao i agencijski i oglašivački dio publike, pozornicu je preuzela Amber Case powered by ENNA – stručnjakinja koja proučava kako tehnologija postaje produžetak našeg tijela i kako ta sve prisutnija povezanost utječe na nas emocionalno, društveno, pa i fizički. Umjesto da tehnologiju promatra izvana, Case ulazi duboko u njezin stvarni utjecaj na čovjeka – kako nas mijenja, oblikuje i opterećuje.
Kao vodeća svjetska ekspertica za calm technology, predstavila je ideju tehnologije koja ne ometa, već tiho podržava naše potrebe u pozadini. „Ono što izgleda kao stvarnost spljošteno je iza ovog staklenog ekrana. Doživljavamo gubitak dimenzije, gubitak teksture, gubitak boje – privid života polako nestaje”, podijelila je Case, pozvavši dizajnere, inženjere i brendove da razvijaju tehnologije koje su intuitivne, suosjećajne i u službi čovjeka, te istaknula: „Um je stvoren da žudi za stvarnim, uzbudljivim, smiješnim.”
Negdje između niskobudžetnih letova i brutalno iskrenih tweetova, stvorila se jedna od najprepoznatljivijih brend pojava na internetu: Michael Corcoran ispričao je kako su umjesto pukih lajkova tražili reakciju – bilo kakvu, sve dok je autentična. Ovaj bivši voditelj društvenih mreža avionske kompanije na glavnoj je pozornici podijelio uvide iz svijeta kampanja koje oblikuju pop-kulturu.
Njegovo predavanje naglasilo je važnost konteksta i autentičnog izraza, istaknuvši kako se brendovi mogu povezati s ljudima na emocionalnoj razini: „Generacija Z traži autentičnost i stvarnost – humor im često služi kao način nošenja s traumom. Ako želite uspjeti, morate biti ili duhoviti ili pružiti bijeg od svakodnevice.”
No time dan nije završio: u duhu festivala, gdje se najbolji razgovori često događaju kad program završi, uslijedio je Midnight Mutterings: Too Late Insights – format opuštenih ponoćnih razgovora s festivalskim govornicima. Ove je godine vruća pitanja postavljao voditelj Galeb Nikačević Hasci-Jare, a svoje uvide i odgovore podijelio je Michael Corcoran.
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Ovo je samo dio sadržaja koji se održavaju na nizu festivalskih lokacija – petak je obilježilo više od 30 drugih programskih segmenata, sve od neizbježnih rasprava o umjetnoj inteligenciji i PR-u u prezentaciji AI Beyond the Hype: Strategic PR Before Shiny Tools, teme influencerskog marketinga On Influencer Marketing by IAB Croatia: Is Your Feed a Lie?, sada već svima znane regionalne diskusije o kreativnosti Creativity: the Business of Ideas II te teme konzumerizma, koja je bila okosnica diskusije Beyond the Checkout: The New Rules of Consumer Trust powered by Studenac.
Više informacija o festivalu dostupno je na www.danikomunikacija.com.
Obzirom na to da se očekuje veći broj posjetitelja te dolazak većeg broja gostujućih navijača, policija će poduzimati mjere i radnje iz svoje nadležnosti kako bi ova nogometna utakmica sa sigurnosnog aspekta protekla u najboljem redu!
Ovakva okupljanja važan su doprinos inkluziji i društvenoj integraciji osoba s invaliditetom, pružajući priliku za zajedništvo, razmjenu iskustava i aktivno sudjelovanje u kulturnom i društvenom životu zajednice.
U sklopu 13. kola SuperSport HNL-a, Istra 1961 ove nedjelje u 16 sati na Drosini dočekuje zagrebački Dinamo, a klub je objavio sve detalje o prodaji ulaznica i pogodnostima za djecu i mlade.
KSRG Gazela uspješan je pulski sportski klub s oko 200 članica, koji već niz godina održava treninge na više lokacija u najvećem istarskom gradu, ali one ne zadovoljavaju njihove potrebe.
Između 60 prijavitelja odabrano je po tri finalista u svakoj kategoriji, a Valamar Riviera d.d. je finalist u kategoriji najboljih poslovnih subjekata.
Radovi će se izvoditi na način da se povremeno propuštaju vozila na dijelovima ulice gdje nije moguće istovremeno pozicionirati auto košaru i omogućiti mimoilaženje vozilima, dok će se na dijelovima ulice, gdje je to moguće, promet regulirati ručno.
U Puli je održana 3. sjednica Povjerenstva za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju Grada Pule koja je bila posvećena razmatranju brojnih prijedloga i inicijativa usmjerenih na unaprjeđenje kvalitete života osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju na području Grada Pule.
Centar za informiranje i savjetovanje o karijeri Pula 12. i 26. studenoga od 14 do 15 sati u Centru za mlade Pula održava besplatna predavanja za učenike završnih razreda. Teme su odabir zanimanja, vrste studija, kriteriji upisa te portali Postani student i Razvoj karijere.
U manifestaciji sudjeluju: Cerovac (Nedešćina), Dušani (Pazin), Montižel (Grožnjan), Pineta (Sv. Martin kraj Nedešćine), Sia (Vodnjan), Štefanić (Kaldir kraj Motovuna), Ondina (Svetvinčenat), Pod čeripnjon (Sv. Petar u Šumi) i stancija Buršić (Vodnjan).
Supružnici Dieter i Mira Schmit odlučili su darovati dobrovoljnom vatrogasnom društvu Neapolis mobilnu poljsku kuhinju – praktičnu i izuzetno korisnu opremu za djelovanje vatrogasaca u različitim prigodama.