Od pažnje korisnika pa sve do najboljih načina kako uz pomoć kreativnosti i inovacije pobjeći od granica zone komfora, drugi dan Dana komunikacija, festivala tržišnih komunikacija, koji se upravo održavaju u Rovinju, pokrenuo je niz tema ključnih svim komunikatorima, digitalcima i kreativcima.
Spektakl drugog dana festivala itekako je zapečatio nastup Dietmara Dahmena, svjetski poznatog stručnjaka za transformaciju, inovacije i budućnost poslovanja, koji je na glavnoj festivalskoj pozornici ponovno pomaknuo granice između predavanja i performansa. Prskalicama i vatrom zapalio je scenu – ne radi dojma, već kako bi stvorio novu iskru ideja i otvorio prostor za kreativni pomak.
Najinovativniji CMO svijeta, najpoznatija humanoidna AI, cyborg antropologinja, globalni lideri i regionalni stručnjaci – uz rekordan broj programa i govornika, Dani komunikacija potvrdili su status jedne od vodećih industrijskih platformi.
Davor Bruketa: „Ako kreativnost i dalje tretiramo kao ‘nešto što dolazi na kraju’, propustili smo poantu. Ovdje smo vidjeli da je ona polazna točka – ne samo za dobre kampanje, već za konkretne poslovne rezultate i društvene promjene. Tko to još ne vidi, možda je na krivom festivalu.“
15:48Prije 163 d18.05.2025
Uz euforiju publike, trenutak su zaokružili zvukovi kultnog Firestartera: „Moraš mrziti status quo da bi ga mogao promijeniti. Budi radikalan, stvaraj ono što umjetna inteligencija ne može – budi AI DJ, dodaj svoj prepoznatljiv zaokret”, zaključio je Dahmen.
Sudionici su s predavačima glavne festivalske pozornice istraživali ključne teme: od Karen Nelson-Field, jedne od vodećih svjetskih stručnjakinja za ekonomiju pažnje, koja je otkrila zašto je pozornost nova valuta i kako je osvojiti u digitalnom kaosu, sve do pitanja: što ako najbolji pitch – uopće nije pitch? Blair Enns, vodeći svjetski autoritet za prodaju kreativnih usluga, u industriji prozvan pitching guruom, na pozornici je razmontirao tradicionalni način poslovanja agencija i ponudio zamjenu: jasne principe, hrabre odluke i cijenu koja ima smisla.
Više od 180 govornika na čak pet festivalskih pozornica, 75 programskih segmenata i teme koje nadilaze industriju – Dani komunikacija 2025. donose sadržaj koji konkurira i moru, suncu te najboljem društvu u Rovinju.
U svom predavanju podijelio je kako prodavati kreativne usluge bez klasičnog pitchanja i objasnio zašto je određivanje vlastite vrijednosti ključno za održivi uspjeh. Njegov je nastup bio precizan, bez suvišnih riječi – baš poput metode koju zagovara.
„Blair Enns potvrdio je moje razmišljanje: ne možeš istovremeno biti inovativan i efikasan. Osobno preferiram inovativnost umjesto efikasnosti jer je uzbudljivija od pukog zarađivanja novaca. Tajna je u pronalaženju 'sweet spota' u tenziji između inovativnosti i efikasnosti“, komentirao je Damir Ciglar (Imago Ogilvy), član Organizacijskog odbora Dana komunikacija.
Foto: Zvonimir Barišin / PIXSELL
Nakon što je Enns zaintrigirao i agencijski i oglašivački dio publike, pozornicu je preuzela Amber Case powered by ENNA – stručnjakinja koja proučava kako tehnologija postaje produžetak našeg tijela i kako ta sve prisutnija povezanost utječe na nas emocionalno, društveno, pa i fizički. Umjesto da tehnologiju promatra izvana, Case ulazi duboko u njezin stvarni utjecaj na čovjeka – kako nas mijenja, oblikuje i opterećuje.
Kao vodeća svjetska ekspertica za calm technology, predstavila je ideju tehnologije koja ne ometa, već tiho podržava naše potrebe u pozadini. „Ono što izgleda kao stvarnost spljošteno je iza ovog staklenog ekrana. Doživljavamo gubitak dimenzije, gubitak teksture, gubitak boje – privid života polako nestaje”, podijelila je Case, pozvavši dizajnere, inženjere i brendove da razvijaju tehnologije koje su intuitivne, suosjećajne i u službi čovjeka, te istaknula: „Um je stvoren da žudi za stvarnim, uzbudljivim, smiješnim.”
Negdje između niskobudžetnih letova i brutalno iskrenih tweetova, stvorila se jedna od najprepoznatljivijih brend pojava na internetu: Michael Corcoran ispričao je kako su umjesto pukih lajkova tražili reakciju – bilo kakvu, sve dok je autentična. Ovaj bivši voditelj društvenih mreža avionske kompanije na glavnoj je pozornici podijelio uvide iz svijeta kampanja koje oblikuju pop-kulturu.
Njegovo predavanje naglasilo je važnost konteksta i autentičnog izraza, istaknuvši kako se brendovi mogu povezati s ljudima na emocionalnoj razini: „Generacija Z traži autentičnost i stvarnost – humor im često služi kao način nošenja s traumom. Ako želite uspjeti, morate biti ili duhoviti ili pružiti bijeg od svakodnevice.”
No time dan nije završio: u duhu festivala, gdje se najbolji razgovori često događaju kad program završi, uslijedio je Midnight Mutterings: Too Late Insights – format opuštenih ponoćnih razgovora s festivalskim govornicima. Ove je godine vruća pitanja postavljao voditelj Galeb Nikačević Hasci-Jare, a svoje uvide i odgovore podijelio je Michael Corcoran.
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Ovo je samo dio sadržaja koji se održavaju na nizu festivalskih lokacija – petak je obilježilo više od 30 drugih programskih segmenata, sve od neizbježnih rasprava o umjetnoj inteligenciji i PR-u u prezentaciji AI Beyond the Hype: Strategic PR Before Shiny Tools, teme influencerskog marketinga On Influencer Marketing by IAB Croatia: Is Your Feed a Lie?, sada već svima znane regionalne diskusije o kreativnosti Creativity: the Business of Ideas II te teme konzumerizma, koja je bila okosnica diskusije Beyond the Checkout: The New Rules of Consumer Trust powered by Studenac.
Više informacija o festivalu dostupno je na www.danikomunikacija.com.
Kako će alkohol djelovati na vas? Ovisi to o spolu, dobi, metabolizmu, masi konzumenta, vrsti alkohola, o tome što ste jeli prije pijenja, razini stresa kojoj ste izloženi...
Kristijan Petrović – The Drak Storyteller publici je približio povijest i mitologiju koja je prethodila nastanku romana Drakula, kao i kulturološke i povijesne okolnosti koje su oblikovale ovaj literarni fenomen.
Radi se o fotografskom projektu koji je nastao odmah nakon oluje koja je ovo ljeto pogodila Rovinj. Serija dokumentira uništavanje lokalnih stabala na način da ista postaju scenarij za modni editorijal u kojem su modeli odjeveni u održive kreacije lokalne modne dizajnerice Silvane Morgan.
Cjelodnevno druženje proteklo je u veselju, pjesmi i duhu zajedništva, a iz Udruge Skauti Kralja Rovinj poručuju kako su vrata njihova programa otvorena svim mladima i njihovim roditeljima koji žele rasti u vjeri, prijateljstvu i aktivnom životu.
“Poštovani susjedi, lijepo vas molim da ne gomilate nerazvrstani otpad ispred tuđih vrata. I ovaj put ću vaš otpad razvrstati u svoje kante, ali vas molim da me ubuduće ne iskorištavate'', poručio je građanin.
Ponašanje sudionika ključna je sastavnica sigurnosti cestovnog prometa, stoga pozivamo vozače da se, radi osobne sigurnosti i sigurnosti svih sudionika u prometu, pridržavaju prometnih pravila i propisa i podignu razinu sigurnosti u cestovnom prometu na još višu razinu.
U rovinjskom akvatoriju, u blizini otoka San Giovanni, ronioci su pronašli torpedo iz Prvog svjetskog rata koji je ležao na dubini od oko 20 metara, a stručnjaci Protueksplozijske službe MUP-a uspješno su ga uklonili bez opasnosti po građane i plovidbu.
"Krv može dati svaka punoljetna osoba dobrog zdravstvenog stanja stoga vas pozivamo da se odazovete u što većem broju i da sa sobom povedete nekoga jer je uvijek lijepše i ugodnije darovati život i nadu u društvu. Čekamo vas ove srijede na starom mjestu!", pozvala je Dajana Medić, ravnateljica grads
Događaj u organizaciji Kluba Gea Pula, tvrtke Alden bakalar i Teći isti piti pod sloganom “NE ću ben, hodi zajno” održan je u svrhu prevencije raka dojke za kraj Mjeseca borbe protiv raka dojke.
Najniži iznos koji će se financirati iznosi 663,00 eura, a najviši 1.990,00 eura. Očekuje se da će se financirati ukupno deset projekata. Prijave se podnose poštom ili elektroničkim putem, a Javni poziv ostaje otvoren do iskorištenja sredstava ili najkasnije do 31. listopada 2025. godine.