Od pažnje korisnika pa sve do najboljih načina kako uz pomoć kreativnosti i inovacije pobjeći od granica zone komfora, drugi dan Dana komunikacija, festivala tržišnih komunikacija, koji se upravo održavaju u Rovinju, pokrenuo je niz tema ključnih svim komunikatorima, digitalcima i kreativcima.
Spektakl drugog dana festivala itekako je zapečatio nastup Dietmara Dahmena, svjetski poznatog stručnjaka za transformaciju, inovacije i budućnost poslovanja, koji je na glavnoj festivalskoj pozornici ponovno pomaknuo granice između predavanja i performansa. Prskalicama i vatrom zapalio je scenu – ne radi dojma, već kako bi stvorio novu iskru ideja i otvorio prostor za kreativni pomak.
Najinovativniji CMO svijeta, najpoznatija humanoidna AI, cyborg antropologinja, globalni lideri i regionalni stručnjaci – uz rekordan broj programa i govornika, Dani komunikacija potvrdili su status jedne od vodećih industrijskih platformi.
Davor Bruketa: „Ako kreativnost i dalje tretiramo kao ‘nešto što dolazi na kraju’, propustili smo poantu. Ovdje smo vidjeli da je ona polazna točka – ne samo za dobre kampanje, već za konkretne poslovne rezultate i društvene promjene. Tko to još ne vidi, možda je na krivom festivalu.“
15:48Prije 43 d18.05.2025
Uz euforiju publike, trenutak su zaokružili zvukovi kultnog Firestartera: „Moraš mrziti status quo da bi ga mogao promijeniti. Budi radikalan, stvaraj ono što umjetna inteligencija ne može – budi AI DJ, dodaj svoj prepoznatljiv zaokret”, zaključio je Dahmen.
Sudionici su s predavačima glavne festivalske pozornice istraživali ključne teme: od Karen Nelson-Field, jedne od vodećih svjetskih stručnjakinja za ekonomiju pažnje, koja je otkrila zašto je pozornost nova valuta i kako je osvojiti u digitalnom kaosu, sve do pitanja: što ako najbolji pitch – uopće nije pitch? Blair Enns, vodeći svjetski autoritet za prodaju kreativnih usluga, u industriji prozvan pitching guruom, na pozornici je razmontirao tradicionalni način poslovanja agencija i ponudio zamjenu: jasne principe, hrabre odluke i cijenu koja ima smisla.
U svom predavanju podijelio je kako prodavati kreativne usluge bez klasičnog pitchanja i objasnio zašto je određivanje vlastite vrijednosti ključno za održivi uspjeh. Njegov je nastup bio precizan, bez suvišnih riječi – baš poput metode koju zagovara.
„Blair Enns potvrdio je moje razmišljanje: ne možeš istovremeno biti inovativan i efikasan. Osobno preferiram inovativnost umjesto efikasnosti jer je uzbudljivija od pukog zarađivanja novaca. Tajna je u pronalaženju 'sweet spota' u tenziji između inovativnosti i efikasnosti“, komentirao je Damir Ciglar (Imago Ogilvy), član Organizacijskog odbora Dana komunikacija.
Foto: Zvonimir Barišin / PIXSELL
Nakon što je Enns zaintrigirao i agencijski i oglašivački dio publike, pozornicu je preuzela Amber Case powered by ENNA – stručnjakinja koja proučava kako tehnologija postaje produžetak našeg tijela i kako ta sve prisutnija povezanost utječe na nas emocionalno, društveno, pa i fizički. Umjesto da tehnologiju promatra izvana, Case ulazi duboko u njezin stvarni utjecaj na čovjeka – kako nas mijenja, oblikuje i opterećuje.
Kao vodeća svjetska ekspertica za calm technology, predstavila je ideju tehnologije koja ne ometa, već tiho podržava naše potrebe u pozadini. „Ono što izgleda kao stvarnost spljošteno je iza ovog staklenog ekrana. Doživljavamo gubitak dimenzije, gubitak teksture, gubitak boje – privid života polako nestaje”, podijelila je Case, pozvavši dizajnere, inženjere i brendove da razvijaju tehnologije koje su intuitivne, suosjećajne i u službi čovjeka, te istaknula: „Um je stvoren da žudi za stvarnim, uzbudljivim, smiješnim.”
Negdje između niskobudžetnih letova i brutalno iskrenih tweetova, stvorila se jedna od najprepoznatljivijih brend pojava na internetu: Michael Corcoran ispričao je kako su umjesto pukih lajkova tražili reakciju – bilo kakvu, sve dok je autentična. Ovaj bivši voditelj društvenih mreža avionske kompanije na glavnoj je pozornici podijelio uvide iz svijeta kampanja koje oblikuju pop-kulturu.
Njegovo predavanje naglasilo je važnost konteksta i autentičnog izraza, istaknuvši kako se brendovi mogu povezati s ljudima na emocionalnoj razini: „Generacija Z traži autentičnost i stvarnost – humor im često služi kao način nošenja s traumom. Ako želite uspjeti, morate biti ili duhoviti ili pružiti bijeg od svakodnevice.”
No time dan nije završio: u duhu festivala, gdje se najbolji razgovori često događaju kad program završi, uslijedio je Midnight Mutterings: Too Late Insights – format opuštenih ponoćnih razgovora s festivalskim govornicima. Ove je godine vruća pitanja postavljao voditelj Galeb Nikačević Hasci-Jare, a svoje uvide i odgovore podijelio je Michael Corcoran.
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Ovo je samo dio sadržaja koji se održavaju na nizu festivalskih lokacija – petak je obilježilo više od 30 drugih programskih segmenata, sve od neizbježnih rasprava o umjetnoj inteligenciji i PR-u u prezentaciji AI Beyond the Hype: Strategic PR Before Shiny Tools, teme influencerskog marketinga On Influencer Marketing by IAB Croatia: Is Your Feed a Lie?, sada već svima znane regionalne diskusije o kreativnosti Creativity: the Business of Ideas II te teme konzumerizma, koja je bila okosnica diskusije Beyond the Checkout: The New Rules of Consumer Trust powered by Studenac.
Više informacija o festivalu dostupno je na www.danikomunikacija.com.
Kampanja ističe važnost zaštite djece od mogućeg tajnog snimanja i seksualnog iskorištavanja, naglašavajući da prevencija počinje s osnovnim koracima – poput odjeće koja štiti i poruke koja osvještava.
Za predstojeću pedagošku godinu, mjesto u vrtiću dobila su djeca koja su imala 10 ili više bodova, odnosno djeca koja su do 1. travnja tekuće godine navršila četiri godine života i ukoliko nisu ostvarila 10 bodova.
Hrvatska se može pohvaliti s jednim restoranom koji nosi dvije MICHELINOVE zvjezdice te s 12 restorana nositelja jedne prestižne MICHELINOVE zvjezdice, globalno najznačajnije i najprepoznatljivije gastronomske oznake.
"Buzet je uvijek bio siguran grad i učinit ćemo sve što je u našim mogućnostima da takav i ostane. S tim ciljem sazvan je hitan sastanak s načelnikom Policijske uprave istarske i načelnicom Policijske postaje Pazin s ispostavom Buzet"
Karte se izrađuju ili produljuju na blagajni Pulaprometa (radnim danima od 7:00 do 19:30), a potrebna je donijeti osobnu iskaznicu i odgovarajuću dokumentaciju. Jednokratna naknada za izradu kartice iznosi 4,70 €.
U ime Grada Rovinja-Rovigno učenicima su čestitali te im se uvodno obratili gradonačelnik Emil Nimčević i njegova zamjenica Gianfranca Šuran koji su ovim putem pohvalili i mentore koji ih svakodnevno prate.
Cilj zakona je bolja zaštita potrošača, no istovremeno uvodi stroža pravila za banke i kreditne institucije, što znači i strože uvjete za sve koji planiraju zaduživanje.
Ovim projektom vrijednosti 4.212.354,39 eura, od kojih bespovratna EU sredstva iznose 3.383.996,60 eura, energetski će se obnoviti zgrada Društvenog centra Karlo Rojc što će rezultirati smanjenjem potrošnje energije, smanjenjem troškova za grijanje te poboljšanjem uvjeta u zgradi za sve korisnike.
Sufinanciranje Istarske županije iznosi 61 %, dok preostali dio snose istarski gradovi i općine. Dodatno, Istarska županija osigurala je milijun eura izvornih sredstava za uređenje podrumskih prostorija i završetak radova.
U Hrvatskoj trenutno živi više od 1,23 milijuna umirovljenika, a njih 36.106 već koristi zakonsku mogućnost rada do polovice radnog vremena uz zadržavanje pune mirovine.