HAK uveo novu uslugu prilagođenu osobama oštećena sluha

Nova mogućnost dio je šireg procesa prilagodbe hitnih službi novom europskom regulatornom okviru koji naglasak stavlja na pristupačnost komunikacije za osobe s invaliditetom.

HRT/Hina

15 Srpanj 2025 I 07:20

HAK uveo novu uslugu prilagođenu osobama oštećena sluha
IstraIN Ilustracija

Hrvatski autoklub (HAK) od sada omogućuje korisnicima slanje SMS poruke na hitni broj 1987 za traženje pomoći na cesti, čime je usluga učinjena dostupnijom osobama oštećena sluha.

Ova promjena omogućuje korisnicima da putem poruke navedu svoju lokaciju, registarsku oznaku i vrstu problema, nakon čega HAK osigurava potrebnu pomoć na terenu, piše HRT.

Do sada su građani s oštećenjem sluha morali koristiti poseban mobilni broj za traženje pomoći putem SMS-a. Novim rješenjem, broj 1987 postaje jedinstveni kontakt za sve korisnike – neovisno o tome koriste li govorni poziv ili tekstualnu poruku.

"Time pojednostavljujemo i ubrzavamo proces traženja pomoći na cesti te istovremeno ispunjavamo europske standarde pristupačnosti", poručuju iz HAK-a.

Nova mogućnost dio je šireg procesa prilagodbe hitnih službi novom europskom regulatornom okviru koji naglasak stavlja na pristupačnost komunikacije za osobe s invaliditetom.

HAK ističe kako je još u proljeće 2025. postao prvi nositelj hitnog broja u Hrvatskoj – i među prvima u Europi – koji je tehnički spreman za uvođenje usluge RTT (Real-Time Text) na hitni broj 1987.

Uvođenjem RTT usluge operateri mogu u stvarnom vremenu pratiti svaki znak ili slovo koje korisnik upisuje, što značajno ubrzava i olakšava razmjenu informacija u hitnim situacijama.

HAK također podsjeća korisnike da se pozivom ili slanjem SMS-a na broj 1987 automatski šalje i lokacija mobilnog uređaja, čime se dodatno skraćuje vrijeme reakcije i povećava učinkovitost pomoći.

Ova novost važan je iskorak prema većoj inkluzivnosti i sigurnosti na hrvatskim cestama, osobito za osobe s komunikacijskim poteškoćama.