U rovinjskom škveru prva brodica na popravku u zimskoj sezoni! Lučka uprava Rovinj planira novi karel i širi kapacitete

Budući da potrebe lokalnih vlasnika, osobito onih s drvenim brodovima, rastu, u planu je izgradnja novog karela i statičko uređenje platoa škvera.

Iris Foriš
Iris Foriš

24 Rujan 2025 I 06:15

U rovinjskom škveru prva brodica na popravku u zimskoj sezoni! Lučka uprava Rovinj planira novi karel i širi kapacitete
Foto: IstraIN

Rovinjski škver Lučke uprave otvorio je zimsku sezonu popravaka dolaskom prve brodice – ribarskog plovila 89 RŠ Raša, dužine 12 metara, u vlasništvu Marija Krajcara.

Ravnatelj Lučke uprave Rovinj Rudolf Marić ističe kako škver, unatoč smanjenju broja karela (specijalnih kolica za izvlačenje brodova), ove godine raspolaže većom radnom površinom i može primiti više manjih plovila nego prijašnjih sezona.

„Trenutno imamo dva manja karela za barke do 7–8 metara i jedan veći karel za brodove do 90 tona ili jahte do 17–18 metara. Zbog dotrajalosti drugog velikog karela morali smo ga staviti izvan upotrebe i dekomisionirati, ali smo time dobili trostruko veću radnu površinu za manja plovila. 

Sada, kada barke podignemo na manji karel, možemo ih rasporediti po slobodnom platou i tako primiti plovila tijekom zimske sezone – više nego ranije“, objašnjava Marić.

Osim uobičajenih potreba za obavljanje poslova u škveru, treba zadovoljiti i ostale standarde koji se odnose na zaštitu na radu i rukovanje otpadom koji se stvara pri radu i servisiranju brodova. 

Planovi za obnovu i proširenje

Budući da potrebe lokalnih vlasnika, osobito onih s drvenim brodovima, rastu, u planu je izgradnja novog karela i statičko uređenje platoa škvera. 

„Projektiranje i rekonstrukcija premašuju financijske mogućnosti Lučke uprave, stoga tražimo izvore financiranja – od državnih i EU fondova do ministarstava nadležnih za pomorstvo i ribarstvo. U svakom slučaju, četvrti karel u škveru naš je cilj“, naglašava Marić.

Dinamika sezone

Sezona popravaka u rovinjskom škveru svake je godine drugačija jer drveni brodovi zahtijevaju individualni tretman. „Neki brod ostane samo desetak dana za manji zahvat, dok drugi, kod zamjene drvenih dijelova, zna biti na suhom i do 45 dana. Planiranje se radi mjesecima unaprijed“, kaže Marić.

Otvaranje sezone brodom Marija Krajcara označava početak još jedne dinamične zime u rovinjskom škveru, koji unatoč infrastrukturnim izazovima nastavlja biti ključno mjesto za održavanje lokalne ribarske i nautičke flote.