''Želite li Istru pretvoriti u izolirani otok? Slovenci završavaju strateške željezničke projekte, dok Istra ostaje prometno odsječena – cestarine su nepravedno visoke, brodske linije gotovo ne postoje, a prijeti nam i potpuna željeznička izolacija.
Što je ministarstvo poduzelo po tom pitanju?'' upitao je predsjednik IDS-a Dalibor Paus danas u Hrvatskom saboru oštro kritizirajući ministarstvo mora, prometa i infrastrukture kojeg vodi Oleg Butković.
''Kandidatura nezavisnog Borisa Miletića za župana, definitivna je potvrda da se na ružan način koriste javni novci za predizbornu političku promociju'', poručio je Paus.
Podsjetio je i na skandal iz 2021. godine kada je vlak u Puli nekontrolirano produžio prema gradskoj rivi, udarivši u kombi, te dodao kako su zastarjeli vlakovi jednako problematični – često ne uspiju završiti ni jednu dionicu bez zastoja.
14:29Prije 135 d23.01.2025
Istaknuo je alarmantnu zanemarenost Istre u prometnom povezivanju s ostatkom Hrvatske.
''Slovenci ove godine završiti strateški projekt – 27 kilometara željezničke pruge Divača-Kopar, a do 2030. planiraju dodati i drugi kolosijek. Osim toga, unutar godinu dana po završetku, staru prugu namjeravaju prenamijeniti za turističke svrhe, a koja se nalazi na pravcu Divača-Buzet.
Pitam vas, što ste vi poduzeli te kako će se to odraziti na željezničke prometne tokove prema Istri?'' upitao je Paus.
Državnik tajnik Žarko Tušek kazao je kako se treba dodatno informirati oko teme slovenskih projekata i komunikacije s Vladom Republike Slovenije te je Pausa pozvao na zajednički sastanak na tu temu.
''Istri prijeti totalna odsječenost u željezničkom prometu!''
Također, Paus je istaknuo i kako su cestarine kroz tunel Učku ne samo previsoke već i nepravedne, čime se dodatno opterećuju stanovnici Istre i svi koji žele doći u regiju.
Upozorio je na izostanak adekvatnih brodskih linija, a sada, prema njegovim riječima, Istri prijeti i potpuna odsječenost u željezničkom prometu.
Svojom izjavom predsjednik IDS-a još jednom je ukazao na neodgovornost i nesposobnost aktualne vlasti da strateški planira prometnu infrastrukturu na području koje ima izniman gospodarski i turistički potencijal.
Pozvao je ministarstvo na rješavanje ovog problema!
''Prometna povezanost ključni je uvjet za razvoj svake regije, a Istra je predugo bila prepuštena prometnoj nepravdi.
Tzv. Pijana pruga Lupoglav-Štalijei i pokvareni vlakovi simbol su vašeg vođenja resora.'', zaključio je Paus, pozivajući ministarstvo na odgovornost i konkretne mjere za bolju prometnu povezanost Istre s ostatkom zemlje.
Labin i Rabac, dva šarmantna lica istočne Istre, ove sezone pozivaju na aktivan i autentičan odmor – uz mediteranski ugođaj, izvrsnu hranu i bogat ljetni program ispunjen glazbom, pričama i okusima.
Tri dana nakon izborne pobjede, istarski župan Boris Miletić gostovao je u emisiji “Bez cenzure” na radiju Rovinj FM, gdje je komentirao političku borbu, buduće projekte te planove za suradnju u Županijskoj skupštini.
Najveći dio mjesečnih sredstava i dalje odlazi na osnovne životne potrebe – najviše na hranu i piće, s prosječnim udjelom od 22% ukupnih mjesečnih troškova.
Za predsjednika Općinskog vijeća jednoglasno je izabran Marko Geržinić (SDP), dok je za potpredsjednicu izabrana Martina Dobrilović (SDP), koja iza sebe već ima iskustvo rada u Vijeću.
Sve četiri gradske organizacije uskoro će biti pod vodstvom privremenih povjerenika, koji će ih upravljati do održavanja novih unutarstranačkih izbora.
Iako su zadržali vlast u Pazinu, stranka Možemo! na lokalnim izborima 2025. doživjela je osjetan pad podrške diljem Istre. U Puli su izgubili pola vijećničkih mjesta, u županijskoj skupštini ostvarili slabiji rezultat nego prije četiri godine, a najavljeni rast u Labinu, Rovinju i Poreču izostao je.