Svako malo slušamo o tome kako je ova turistička sezona zakazala! No, promatrajući brojke, no zapravo i nije slučaj!
Ponovno se vraćamo do toga da gostiju ima, ali nema potrošača! Pad od jedan ili dva posto koliko se bilježi primjerice u Rovinju je nešto što se zapravo ne može primjetiti, ali zato može potrošnja gostiju!
Visoke cijene usluga i proizvoda očito su imale utjecaja, pa mnogi turisti, osobito iz Njemačke i Austrije, radije štede svoje euriće. Umjesto da večeraju u restoranima ili kupuju suvenire, sve češće odlaze u supermarkete koji su, čini se, profitirali u cijeloj ovoj priči.
Često dolaze na odmor u Hrvatsku s punim prtljažnicima hrane, a u šetnji gradom vidimo ih kako ližu sladoled kupljen u trgovini za 50 centi, umjesto da ga kupe na rivi po znatno višoj cijeni.
Ovakva promjena ponašanja turista ima dalekosežne posljedice za lokalno gospodarstvo, posebno za ugostitelje i trgovce koji su navikli na znatno veći promet tijekom ljetnih mjeseci.
S jedne strane, razumljivo je da turisti paze na svoj budžet, osobito u kontekstu ekonomske nesigurnosti u Europi.
No, s druge strane, pitanje je koliko će takav trend dugoročno utjecati na održivost našeg turizma, koji se i dalje oslanja na pretpostavku da će turisti, uz uživanje u prirodnim ljepotama, ujedno i ostaviti značajnu financijsku potrošnju.
Ako se ovakvi trendovi nastave, hrvatski turizam će se morati prilagoditi, bilo kroz smanjenje cijena, poboljšanje kvalitete usluge ili razvijanje novih, atraktivnih ponuda koje će potaknuti turiste na veću potrošnju, a da se ne osjete iskorišteno. U suprotnom, riskiramo gubitak konkurentnosti na svjetskom turističkom tržištu, što bi imalo ozbiljne posljedice na cijelu ekonomiju zemlje.
Ostavite komentar