Deset mjeseci od nasukavanja broda u Raškom zaljevu prijeti ekološka katastrofa

"Da se ova havarija dogodila ispred vile Costabella, gdje ljetuje premijer, ili u Dubrovniku, već bi bila riješena. No ovdje se već mjesecima čeka bez konkretnih poteza", kazao je Paus.

Iris Foriš
Iris Foriš

4 Veljača 2025 I 14:14

Deset mjeseci od nasukavanja broda u Raškom zaljevu prijeti ekološka katastrofa
Foto: Sasa Miljevic/PIXSELL Nasukani brod Deala i dalje je problem

Brod „Deala“, dug 79 metara, već deset mjeseci nasukan u Raškom zaljevu, predstavlja sve veću prijetnju okolišu i sigurnosti, upozorio je predsjednik IDS-a Dalibor Paus na današnjoj konferenciji za medije.

Novo oštećenje na trupu broda dodatno je pogoršalo situaciju, a nadležne institucije još uvijek nisu poduzele konkretne korake za njegovo uklanjanje.

Paus je istaknuo kako su stanovnici općina Raša, Marčana i Barban već gotovo godinu dana bez odgovora od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Podsjetio je da su ranije najavljeni rokovi za uklanjanje broda odavno prošli te da je situacija sada kritična.

"Da se ova havarija dogodila ispred vile Costabella, gdje ljetuje premijer, ili u Dubrovniku, već bi bila riješena. No ovdje se već mjesecima čeka bez konkretnih poteza", kazao je Paus.

IDS je uputio apel Ministarstvu, no prema njegovim riječima, ministar Oleg Butković i dalje ignorira problem. Paus je izrazio nezadovoljstvo i zbog šutnje drugih političkih aktera u Istri te naglasio kako je nužno hitno djelovanje kako bi se zaštitili more, okoliš i turizam.

Stručnjaci: Brod treba rezati na licu mjesta

Biolog Neven Iveša s Fakulteta prirodnih znanosti u Puli upozorio je na osjetljivost ekosustava Raškog zaljeva, koji je dio mreže Natura 2000 i pod posebnom regulacijom ribolova.

"Situacija je sve ozbiljnija jer se zbog dotrajalosti broda opasne tvari ispuštaju u okoliš. Svakim danom štete rastu, a postupak rješavanja problema ide presporo", naglasio je Iveša.

Smatra da odsukavanje broda nije prihvatljivo rješenje jer bi moglo uzrokovati dugoročne ekološke posljedice. Najbolja opcija, prema njegovom mišljenju, jest rezanje broda na licu mjesta, po uzoru na slučaj Coste Concordije u Italiji, gdje je problem riješen uz angažman lokalnih tvrtki i stručnjaka.