Na sjednici Gradskog vijeća Grada Pule održanoj u ponedjeljak, vijećnik SDP-a Igor Belas otvorio je pitanje budućnosti Rolo garaže na Marsovom polju.
Obrativši se gradonačelniku Peđi Grbinu, zatražio je pojašnjenje o statusu tog projekta, ali i širu sliku planova za rješavanje problema parkiranja u gradu.
„Poštovani gradonačelniče, čitajući materijale rada Pula Parkinga, stekao sam dojam da se aktivnosti oko garažne kuće nastavljaju. U kampanji ste govorili o važnosti rješavanja problema parkiranja. Volio bih da ovdje podijelite s nama i javnošću koja su rješenja u planu“, rekao je Belas.
Gradonačelnik Grbin potvrdio je kako projekt garaže na Marsovom polju trenutno stoji te naveo tri ključna razloga za to: prostorno-planske dvojbe, neriješene imovinsko-pravne odnose i visoku procijenjenu cijenu projekta.
„Tijekom kampanje iskazao sam ozbiljne sumnje oko opravdanosti gradnje te garaže. Prvo, prostorni plan izaziva pitanja, a drugo – imovinsko-pravni odnosi nisu riješeni. Grad Pula vodi spor s osobama koje polažu pravo vlasništva na parcelu od 6.000 kvadrata. Bivši gradonačelnik je bez suglasnosti Vijeća donio odluku o raspolaganju dijelom te vrijedne nekretnine, a to nije smio“, istaknuo je Grbin.
Dodao je da će pitanje te nagodbe uskoro staviti pred Gradsko vijeće, jer jedino vijećnici mogu odlučivati o raspolaganju gradskom imovinom čija vrijednost prelazi 133.000 eura.
Treći i najvažniji razlog zbog kojeg je projekt stopiran je njegova visoka cijena – preko 10 milijuna eura bez PDV-a, za garažnu kuću s kapacitetom od oko 430 parkirnih mjesta.
„To je ogroman iznos, a istovremeno imamo parkirališta u okolici – Croatia osiguranje, dva parkirališta Marsovog polja – koja se pune uglavnom u ljetnim mjesecima.
Moramo se zapitati – treba li nam zgrada za deset milijuna eura koja većinu godine zjapi prazna? Moj je stav da ne treba, zbog čega sam projekt zaustavio“, zaključio je Grbin.
U međuvremenu, Grad planira urediti prizemno parkiralište na istoj lokaciji koje bi, po procjenama, moglo imati kapacitet od 150 do 200 mjesta, a cijena izgradnje bila bi deset puta manja od cijene garaže. No, i taj će projekt, kao i pitanje eventualne nagodbe s posjednicima zemljišta, morati proći kroz Gradsko vijeće.
Time se otvara prostor za racionalnije i fleksibilnije rješenje problema parkiranja u Puli, a sudbina Rolo garaže ostaje neizvjesna – barem za sada.